924 ReMo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ReMo
    924 Fan
    • Jan 2008
    • 640

    924 ReMo

    Om het forum niet te veel te vervuilen met al mijn problemen en aanpassingen start ik ook maar een project.
    De 924 is nu anderhalf jaar in mijn bezit. Natuurlijk het velgen project gehad en diverse kleine zaken.

    Het grootste probleem was nu de lekkage van regenwater. Hierdoor had ik steeds een plas water achter de bijrijderstoel.
    Al eerste het achterraam rubber vervangen. Zonder resultaat. Daarna nieuwe folie achter de deurpanelen. Daarmee had ik gehoopt het probleem opgelost te hebben maar helaas. Vorige week op een avond toch nog maar een gezocht in het donkmer met de looplamp. Dashboardkastje verwijderd en toen was het eindelijk zichtbaar. Een scheurtje in de kitnaden.

    Hoewel de accubak er nog perfect uit zag heb ik afgelopen week alle kitnaden verwijderd, de bitumen dempingsmat verwijderd. De bak zag er nog perfect uit nergens roest. Alles behandeld met zinkspray. Nieuwe kit aangebracht en een nieuwe dempingsmat. Alles weer netjes wit gespoten. En nu maar hopen dat hij droog blijft.
  • ReMo
    924 Fan
    • Jan 2008
    • 640

    #2
    Re: 924 ReMo

    En zo ziet het er nu weer uit. Overigens heb ik nu ook de randen rondom de dempingsmat afgekit. Dit om te voorkomen dat er eventueel vocht onder de mat kan komen.

    Comment

    • -Bassie-
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 4367

      #3
      Re: 924 ReMo

      Originally posted by ReMo
      En zo ziet het er nu weer uit. Overigens heb ik nu ook de randen rondom de dempingsmat afgekit. Dit om te voorkomen dat er eventueel vocht onder de mat kan komen.
      ziet er weer gelikt uit :wink:
      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

      Comment

      • Tom
        924 Freak
        • May 2007
        • 5361

        #4
        Re: 924 ReMo

        Wow, gelikt! Moet ik ook eens doen (nog geen lekkage, maar wel scheurtjes in de coating).
        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

        Comment

        • ReMo
          924 Fan
          • Jan 2008
          • 640

          #5
          Re: 924 ReMo

          Ik kan het een ieder aanbevelen om deze klus te doen. Ben overigens heel benieuwd hoe droog het nu blijft in de auto. Hopelijk geen beslagen ramen meer. En dat water is moeilijk terug te vinden. Het kruipt overal tussen.

          Comment

          • ArvidW
            924 Gek
            • Aug 2008
            • 1035

            #6
            Re: 924 ReMo

            Wow, dat is zeker mooi gerenoveerd :grin:

            Mooi voorbeeld voor andere (inclusief ik) hoe het er ook uit kan zien... :lol:
            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

            Comment

            • Fantaman
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 2962

              #7
              Re: 924 ReMo

              sup[er strak geworden
              '82 Porsche 924 50 Jahre
              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
              '98 Subaru Impreza GT Turbo
              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

              Comment

              • Ritske
                924 Fan
                • Dec 2008
                • 411

                #8
                Re: 924 ReMo

                Netjes, is idd wel een goed idee omdat ook eens na te kijken, volgens mij is die van mij ondertussen een zwembad van binnen nu die een paar weken heeft stilgestaan
                Porsche 924 1977
                Passat coupe 1975

                Comment

                • ReMo
                  924 Fan
                  • Jan 2008
                  • 640

                  #9
                  Re: 924 ReMo

                  Vandaag nog even gekeken of de auto droog is gebleven. Ziet er goed uit. Maar er zit volgens mij nog een afvoer voor regenwater in de accubak. Als je ervoor staat links in de hoek aan de voorzijde. Maar daar loopt het water niet weg. Ik heb er een kabeltje door heen gedrukt en het is gangbaar. Weet iemand of dit een afvoer is?

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    #10
                    Re: 924 ReMo

                    Volgens mij wel, maar ik ben een beetje te lui om naar buiten te lopen en mijn auto te checken .
                    Heeft niet zoveel zin, een afwatering als er een randje omheen zit...
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • ReMo
                      924 Fan
                      • Jan 2008
                      • 640

                      #11
                      Re: 924 ReMo

                      Het gat wat te zien is loopt door. Maar het lijkt erop dat het water zich dan ergens verzamelt. Wat mij vooral benieuwd is waar het water eruit behoort te komen. Iemand die dat weet?

                      Comment

                      • M.B.H.
                        924 Freak
                        • Feb 2008
                        • 6043

                        #12
                        Re: 924 ReMo

                        Originally posted by ReMo
                        Het gat wat te zien is loopt door. Maar het lijkt erop dat het water zich dan ergens verzamelt. Wat mij vooral benieuwd is waar het water eruit behoort te komen. Iemand die dat weet?
                        aan de andere zijde van de schut plaat
                        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                        Comment

                        • ReMo
                          924 Fan
                          • Jan 2008
                          • 640

                          #13
                          Re: 924 ReMo

                          Maar weet je ook precies waar. Want die op de foto zit niet verstopt dus moet ik de uitgang schoonmaken maar ik kan hem niet vinden. het is ook geen rechte doorvoer want ik heb geprobeerd met een stuk snoer en daar verdwijnen er meters van ergens ................

                          Comment

                          • LWB
                            924 Freak
                            • Dec 2007
                            • 3388

                            #14
                            Re: 924 ReMo

                            ziet er weer goed uit Remo.
                            afvoergat zegt mij zo niets,ik heb er volgens mij een rechts zitten als je voor de accubak staat.
                            groet,
                            Laurens
                            924 2.0 mj1984


                            Lees hier de regels van 924forum.nl

                            Comment

                            • tyler durden
                              924 Fan
                              • Oct 2007
                              • 124

                              #15
                              Re: 924 ReMo

                              bij de mijne heb ik de afwatering in het schutbord zitten als je voor de auto staat aan de rechterkant maar das maar een heel kort pijpje...een 4 cm ongeveer maar er zit ook een gat in de bodem van de accubak om kabels naar de cabine te krijgen... daar zit een rubber in dan ook niet lek mag zijn ... anders loopt er ook water naar binnen
                              think less do more

                              Comment

                              Working...
                              X