klap van achteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • js-vintage
    924 Fan
    • Mar 2010
    • 405

    klap van achteren

    Eergisteren stond ik stil om een tegenligger voorrang te verlenen alvorens linksaf te kunnen slaan, knalt er een Toyota Aygo achterop mijn 924. De auto gisteren op verzoek van rechtsbijstandverzekering naar een door hen aangewezen autoschadeherstelbedrijf gebracht en kreeg te horen dat ik het ergste moest vrezen! De 924 is WA verzekerd in een oldtimerverzekering en ik heb geen taxatierapport. Maandag hoor ik meer.
    Attached Files
  • Jayke
    924 Gek
    • Feb 2010
    • 910

    #2
    Re: klap van achteren

    Ai dat is niet mooi Maar het lijkt mij toch dat de schade vergoed moet worden door de bestuurder van de Aygo?

    Comment

    • js-vintage
      924 Fan
      • Mar 2010
      • 405

      #3
      Re: klap van achteren

      Het hangt af van de dagwaarde en de kosten van de reparatie. Ik heb geen taxatierapport (dacht het niet nodig te hebben) en de verzekering van de tegenpartij kan de 924 op basis van een lage dagwaarde total loss verklaren. Als het goed afloopt laat ik zeker een taxatierapport van de herstelde auto maken.

      Comment

      • ptol
        924 Gek
        • Jun 2011
        • 1261

        #4
        Re: klap van achteren

        Zonde zeg Maar het valt in ieder geval nog wel te fixen... Succes ermee!

        Comment

        • Martell
          924 Fan
          • Jun 2013
          • 167

          #5
          Re: klap van achteren

          Een verzekeraar kan best wat doen. Hoe dan ook: jouw schade moet betaald worden.

          Economisch total loss zou kunnen.

          Het wordt sowieso een onderhandelings-spel. Ga niet zomaar met alles akkoord!
          En houd altijd in gedachte dat de andere persoon verantwoordelijk is voor de schade, en dat die enkel een verzekeraar heeft om de eigen kosten te dekken. Dei verzekeraar is dus nooit de baas van jouw auto!

          Stel dat je auto wordt geschat op ong 1500 euro.
          Als de schade dan bijv 1200 euro wordt, kan het zijn dat ze in totaliteit een rekensom maken. En het hangt helemaal van de restwaarde af.

          Indien economisch tl, kun je er nog voordeel bij hebben: zorg er voor dat JIJ het 'wrak' mag opkopen. Kun je afdwingen bij de onderhandeling over de schade.
          Laat dan de verzekeraar een X bedrag betalen, met behoud van de auto.

          Regel jij zelf verder het oplappen.

          Comment

          • Martell
            924 Fan
            • Jun 2013
            • 167

            #6
            Re: klap van achteren

            En sterkte idd!

            Comment

            • js-vintage
              924 Fan
              • Mar 2010
              • 405

              #7
              Re: klap van achteren

              Iedereen bedankt! Ik laat jullie de uitkomst natuurlijk nog weten.
              JS

              Comment

              • Berrychello
                924 Wannabe
                • Sep 2009
                • 93

                #8
                Re: klap van achteren

                Au...

                ik heb nog wel een witte achterbumper voor je, maar daar zitten nog afgebroken boutjes van de rubber strip in. Maar die bumper mag je zo komen halen, anders gaat ie de container in.

                Sterkte!

                Comment

                • js-vintage
                  924 Fan
                  • Mar 2010
                  • 405

                  #9
                  Re: klap van achteren

                  Berrychello, bedankt voor het aanbod! Ik wacht eerst even de gang van zaken komende week af. Wordt vervolgd.

                  Comment

                  • captainfrasca
                    Administrator
                    • May 2007
                    • 3525

                    #10
                    Re: klap van achteren

                    Precies hetzelfde gehad in 2005, ik heb me toen af laten schepen met 1250 euro. Belachelijk achteraf. De schade werd bij mij toen op 3000 euro beraamd.

                    Ik heb de auto toen wel laten richten, kostte iets van 300 euro of zo. Maar ga in ieder geval niet zomaar akkoord met wat ze bieden. Reken in ieder geval maar wel op economisch total loss. Gelukkig mankeer je niks!
                    Porsche isn't just a car, but a way of life!
                    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                    Lees hier de regels van 924forum.nl

                    Comment

                    • 924turbo2
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 2956

                      #11
                      Re: klap van achteren

                      Schade valt wel mee, met een bumper en andere bumpersteunen kom je al een heel eind. Achterpaneel even uitpersen en de hele boel spuiten.
                      937 racer

                      Comment

                      • Thijsch
                        924 Gek
                        • Apr 2013
                        • 914

                        #12
                        Re: klap van achteren

                        Zonde, maar 't lijkt te overzien. Als de Alto wat beter had uitgekeken had je de ellende niet gehad.

                        Dagwaarde lijkt me voor de verzekering geen haalbare kaart gezien de leeftijd v/d auto.

                        Comment

                        • brecht97
                          924 Wannabe
                          • Jan 2013
                          • 66

                          #13
                          Re: klap van achteren

                          ik heb nog een donor 924 staan, dus als je iets nodig hebt laat maar iets weten, dan zien we wel verder!
                          en niet slecht bedoelt naar jou, maar je mag blij zijn dat er niks groters op je in is gereden! maar het belangrijkste is dat er niks met jou is!
                          -porsche 924 1983
                          -vw golf III slammed
                          -vw golf IV GTI 2002
                          -ford focus 1.8 ecoboost 2012

                          Comment

                          • jimfrey944
                            Administrator
                            • Jan 2008
                            • 4533

                            #14
                            Re: klap van achteren

                            Die onderspoiler zal wel een probleem gaan wezen
                            sigpic

                            porsche 924 martini 1977
                            porsche 924 50 Jahre edition 1982
                            BMW X3 3.0 high exclusieve

                            Comment

                            • js-vintage
                              924 Fan
                              • Mar 2010
                              • 405

                              #15
                              Re: klap van achteren

                              Het vervolg van het verhaal. Ik zou vandaag door het autoschadebedrijf gebeld worden maar toen ik om kwart voor zes nog niets had vernomen heb ik zelf maar gebeld. Er werd mij verteld door de man die de schade had opgenomen en gefotografeerd dat de expert langs was geweest die de gegevens van de schade had meegenomen. Mijn 924 staat gewoon thuis in mijn garage, de expert heeft deze dus niet eens fysiek gezien. Ik vroeg hoe groot het schadebedrag was, maar tot mijn verbazing zei hij dat hij dat nog niet wist. Hoezo, hij heeft de schade toch opgenomen en een berekening kunnen maken? Het lijkt er sterk op dat de reparatiekosten afhankelijk zijn van de dagwaarde die de expert gaat bepalen. Kan in principe dus zelfs hoger zijn dan wat het werkelijk zou moeten kosten. Ik vind dit heel vreemd!!
                              Last edited by js-vintage; 01-07-13, 18:31.

                              Comment

                              Working...
                              X