Piet's Project

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piet03
    924 Wannabe
    • Aug 2014
    • 29

    #16
    Re: Piet's Project

    Vandaag zaken afgerond en voor het eerst gestart. Liep de eerste keer gelijk en klonk vele malen mooier dan de laatste keer dat ik hem hoorden. Nadeeltje: af en toe vreemd toerental bij stationair draaien (500 rpm bv) , maar na wat remmenreiniger in de buurt van het inlaatspruitstuk te spuiten het probleem gelocaliseerd, nu nog even verhelpen. Tevend doet mijn radiateur ventilator het nog niet ondanks de nieuwe zender.

    Ben al blij genoeg dat hij weer loopt

    Comment

    • replica
      924 Gek
      • Jun 2009
      • 717

      #17
      Re: Piet's Project

      heb je je ventilator al zo getest? dat motor wel degelijk draait door er rechtstreeks stroom op te zetten?
      Dat doe je door hem los te koppelen van de thermoschakelaar die op je radiator zit. Deze draden gewoon verbinden en kijken of de schroef draait. Draait ze dan is het je thermoschakelaar die defect is, kijk ook de graden na die er op staan op je thermoschakelaar. Succes

      Comment

      • piet03
        924 Wannabe
        • Aug 2014
        • 29

        #18
        Re: Piet's Project

        Bedankt voor je reactie! Ik heb de zender getest in een pannetje water met een weerstandsmeter, en deze gaf aan gewoon te werken. Vervolgens terug gemonteerd en een tijdje de hobbyföhn opgericht, waarna hij wel aansprong, alleen tijdens het ontluchten liep te temperatuur flink op zonder dat hij aansprong, daarna werd hij niet meer zo warm dus ik ga er van uit dat het nu wel gewoon werkt. Dat word even wachten op file rijden in Juli

        Vandaag nog eventjes een lekkende slang tussen de luchtschuif en het inlaatspruitstuk gemaakt, komt de werking wel ten goede. Het enige wat er nu nog aan scheelt is een lek bij de radiateur (het lijkt uit de slang links boven te komen, maar de slang vervangen hielp niks.)

        Heeft iemand toevallig nog een pakking liggen voor het inlaatspruitstuk? Ik heb geprobeerd het inlaatspruitstuk zelf wat strakker aan te trekken, maar dat mocht niet baten, nog steeds een sissend geluid en gevoelig voor remmenreiniger.

        Comment

        • powerflux
          924 Fan
          • Mar 2011
          • 651

          #19
          Re: Piet's Project

          ze kosten rond een tientje ofzo bij alpo
          Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
          Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
          Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
          Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

          Comment

          • Patrick86c
            924 Wannabe
            • Aug 2013
            • 29

            #20
            Re: Piet's Project

            Leuk projectje om te volgen.

            Comment

            • piet03
              924 Wannabe
              • Aug 2014
              • 29

              #21
              Re: Piet's Project

              Dankje! Altijd leuk om te horen

              Ik las laatst iets over luchtlekken die ontstaan doordat de draad op een draadeindje wat uitgetrokken kan zijn, dus wat ik nu wilde proberen is het vervangen de draadeinden bij het inlaatspruitstuk, samen met een nieuwe pakking in de hoop het eerder genoemde luchtlek te dichten.

              Nu het motorisch aardig in orde lijkt te komen vraag ik me toch af welke verassingen ik ga vinden onder de lak, gezien ik op sommige plaatsten sporen van plamuur zie zitten. Hopelijk is het niet al te erg wat ik daar tegen ga komen, maar je weet nooit. Ik ga sowieso op zoek naar een nieuw linker en rechter voorscherm, gezien deze al flink aan het roesten waren (slecht herstelde schade in het verleden lijkt het)

              Comment

              Working...