motorrijtuigenbelasting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gerben1986
    924 Gek
    • Feb 2008
    • 952

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Originally posted by jel View Post
    Ik neem aan dat ze het eerste jaar niet flink gaan controleren. Als je hem niet te opzichtig neerzet dan zou ik het risico nemen.

    Deze jongen rijdt de wintermaanden trouwens gewoon door
    Ik zou ook niet zo bang zijn voor de controle/eventuele boete, maar voor de verzekering!
    Ik weet dat de KNAC er nu een winterclausule ingedaan heeft, dus waarschijnlijk ben je die 3 maanden niet verzekerd. Dat kan veel meer kosten dan de boete + waarde van de auto

    Als je zeker weet dat de verzekering het dekt, waarom niet? Alleen ervoor zorgen dat je ook niet geflitst wordt in die 3 maanden.

    Comment

    • Thijsch
      924 Gek
      • Apr 2013
      • 914

      Re: motorrijtuigenbelasting

      Nou ik kan wel het een en ander bedenken...

      Met al die camera's boven de snelweg wordt elke kentekenplaat gescand. Als men ziet dat je rijdt in dec/jan/feb krijg je alsnog de rekening voor volledige MRB thuis gestuurd. Daarnaast zal een eventuele boa/agent ook niet nalaten om een melding te doen bij de belastingdienst dat de auto op de openbare weg staat.

      Zou gewoon een stalling zoeken en daar de auto 3 maanden in zetten, bijv. bij caravans of zo. Die zullen die maanden ook niet worden verplaatst dus waarschijnlijk ook geen vreemden die aan je auto zitten.

      Comment

      • ptol
        924 Gek
        • Jun 2011
        • 1261

        Re: motorrijtuigenbelasting

        Heb inmiddels wat gevonden! Niet te ver uit de buurt, 20 min. rijden en 80 euro voor 3 maanden. Ga ik niet voor tobben ��

        Comment

        • Ronaldbm
          924 Addict
          • Aug 2014
          • 1688

          Re: motorrijtuigenbelasting

          De mijne staat thuis fijn onder de carport, met een hoes erover. Eigen terrein :-) Die drie maanden kom ik goed door zo denk ik....
          Project 924....and nice driving

          Comment

          • ptol
            924 Gek
            • Jun 2011
            • 1261

            Re: motorrijtuigenbelasting

            Originally posted by Ronaldbm View Post
            De mijne staat thuis fijn onder de carport, met een hoes erover. Eigen terrein :-) Die drie maanden kom ik goed door zo denk ik....
            Ja dat zou ik ook graag willen, maar helaas... Ben al blij dat het geregeld is. Nu ben ik voor 200 euro klaar per jaar (belasting en stalling). Houdt het nog een beetje betaalbaar.

            Comment

            • tortini
              924 Fan
              • Dec 2008
              • 220

              Re: motorrijtuigenbelasting

              Vandaag maar even het laatste rondje voor de winterstalling gemaakt. Nu nog legaal.
              Geen zo'n maar in iedergeval droog.

              Comment

              • harry
                924 Gek
                • May 2008
                • 1287

                Re: motorrijtuigenbelasting

                Nog gauw even vol gegooid vanmorgen in Duitsland Ron 98 voor 1.48 per liter.
                In de garage hoes er over, en tot volgend jaar.
                Laat nu de winter maar komen.

                Mvg, Harry 924 1983


                You know the Germans always make good stuff
                7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                Comment

                • ptol
                  924 Gek
                  • Jun 2011
                  • 1261

                  Re: motorrijtuigenbelasting

                  Mijne staat sinds een uur ook onder zijn hoes droog in de stalling, klein half uurtje hiervandaan. Hopelijk is het snel 1 maart

                  Comment

                  • Ronaldbm
                    924 Addict
                    • Aug 2014
                    • 1688

                    Re: motorrijtuigenbelasting

                    De mijne in de carport onder de hoes. Op naar de winterklussen zoals stoel maken en velgen onleggen. Heb net 4 dezelde standaard velgen gekocht op 30 euri😄
                    Project 924....and nice driving

                    Comment

                    • tortini
                      924 Fan
                      • Dec 2008
                      • 220

                      Re: motorrijtuigenbelasting

                      Trouwens vrijdag ook nieuwe aanslag voor het kwarttarief voor de wegenbelasting voor 2015 gehad. Betalen voor 1 januari . Zou sympathiek van de belastingdienst zijn geweest als deze voor 1 maart betaald zou moeten worden.

                      Comment

                      • Thijsch
                        924 Gek
                        • Apr 2013
                        • 914

                        Re: motorrijtuigenbelasting

                        Gisteren nog een rit gemaakt van 130km met een bagageruimte vol sinterklaascadeautjes. Eenmaal bij huis uitgeladen en op naar de garage, startmotor rond en niet starten. Een uur later nog een keer geprobeerd en hup, starten. Gelijk in de garage gezet en het wassen maar overgeslagen. Was nog even spannend. Startmotor en bekabeling vervangen is een mooi klusje voor de wintermaanden.

                        Comment

                        • jel
                          924 Fan
                          • May 2012
                          • 407

                          Re: motorrijtuigenbelasting

                          Die van mij blijft gewoon op de weg..

                          Comment

                          • gerben1986
                            924 Gek
                            • Feb 2008
                            • 952

                            Re: motorrijtuigenbelasting

                            Originally posted by Thijsch View Post
                            Gisteren nog een rit gemaakt van 130km met een bagageruimte vol sinterklaascadeautjes. Eenmaal bij huis uitgeladen en op naar de garage, startmotor rond en niet starten. Een uur later nog een keer geprobeerd en hup, starten. Gelijk in de garage gezet en het wassen maar overgeslagen. Was nog even spannend. Startmotor en bekabeling vervangen is een mooi klusje voor de wintermaanden.
                            Is dat een startmotor probleem, of een warme start probleem?

                            Comment

                            • Thijsch
                              924 Gek
                              • Apr 2013
                              • 914

                              Re: motorrijtuigenbelasting

                              Warme start probleem heb ik (gelukkig) in mijn hele bezit nog geen last van gehad, koude start is ook altijd prima geweest. Hij slaat warm ook nog steeds de eerste keer aan maar dan moet ik de startmotor nog een paar tellen laten draaien (wat ik dus gister niet deed), het gaat allemaal wat minder vlot... Ontsteking en brandstofsysteem is allemaal zgan dus daar hoop ik het niet te hoeven zoeken.

                              Comment

                              • ptol
                                924 Gek
                                • Jun 2011
                                • 1261

                                Re: motorrijtuigenbelasting

                                Originally posted by tortini View Post
                                Trouwens vrijdag ook nieuwe aanslag voor het kwarttarief voor de wegenbelasting voor 2015 gehad. Betalen voor 1 januari . Zou sympathiek van de belastingdienst zijn geweest als deze voor 1 maart betaald zou moeten worden.
                                Helemaal mee eens, maar ja, makkelijk graaien zo...

                                Comment

                                Working...
                                X