924 1983 | aux. air regulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pierro
    924 Fan
    • Feb 2015
    • 354

    924 1983 | aux. air regulator

    Ik heb de aux air regulator losgehaald en in koude staat gecontroleerd, maar de luchtschijf is maar voor 1/4 open.
    Wanneer moet deze geheel open zijn (bij welke temperatuur)?
    Als er 12 volt op de contacten komt, hoe snel sluit dan de luchtschijf (is de polariteit van de aansluiting belangrijk)?

    Als de mijne defect blijkt te zijn, zijn er dan nog nieuwe te verkrijgen en zo ja, welke suppliers? (Mechanisch gezien is de unit niet open te maken voor inspectie/reparatie.

    Bedankt,
    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver
  • Thijsch
    924 Gek
    • Apr 2013
    • 914

    #2
    Re: 924 1983 | aux. air regulator

    Ze zijn nieuw nog te koop (oa bij rosepassion) voor +- 190eu.

    Op het Engelse board is het eea te vinden over hoe je 'm kunt repareren. Behoorlijk precies werkje. Als ik er aan denk zoek ik het even voor je op, de mijne staat ook altijd een beetje Open. Echt kwaad kan het niet (als je geen startproblemen hebt).

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      #3
      Re: 924 1983 | aux. air regulator

      Originally posted by Pierro View Post
      Ik heb de aux air regulator losgehaald en in koude staat gecontroleerd, maar de luchtschijf is maar voor 1/4 open.
      Wanneer moet deze geheel open zijn (bij welke temperatuur)?
      Als er 12 volt op de contacten komt, hoe snel sluit dan de luchtschijf (is de polariteit van de aansluiting belangrijk)?

      Als de mijne defect blijkt te zijn, zijn er dan nog nieuwe te verkrijgen en zo ja, welke suppliers? (Mechanisch gezien is de unit niet open te maken voor inspectie/reparatie.
      .
      Bedankt,
      Pierro
      10 min. Moet hij dicht zijn
      Polariteit nee is een verwarmings b metaal
      De schuif is te verstellen, dus 10min aan de 12V en dan schuif dicht stellen
      Af laten koelen en kijken of hij open gaat.
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • Pierro
        924 Fan
        • Feb 2015
        • 354

        #4
        Re: 924 1983 | aux. air regulator

        Bedankt voor de tips, alleen moet ik er nog achter zien te komen hoe het te openen, ziet eruit dat dat niet eenvoudig is, lijkt alsof het gefelsed is.
        Als iemand een link heeft naar een site waar dit beschreven is,.........

        Pierro
        Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
        Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

        Comment

        • jimfrey944
          Administrator
          • Jan 2008
          • 4533

          #5
          Er zit een stel schroefje op
          Meestal zit daar gele verf over
          sigpic

          porsche 924 martini 1977
          porsche 924 50 Jahre edition 1982
          BMW X3 3.0 high exclusieve

          Comment

          • M.B.H.
            924 Freak
            • Feb 2008
            • 6043

            #6
            Re: 924 1983 | aux. air regulator

            Originally posted by Pierro View Post
            Bedankt voor de tips, alleen moet ik er nog achter zien te komen hoe het te openen, ziet eruit dat dat niet eenvoudig is, lijkt alsof het gefelsed is.
            Als iemand een link heeft naar een site waar dit beschreven is,.........

            Pierro
            Je kunt hem niet opennen alleen verstellen
            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

            Comment

            • Pierro
              924 Fan
              • Feb 2015
              • 354

              #7
              Re: 924 1983 | aux. air regulator

              Heb de unit gechecked en het kan niet meer gesteld worden, de luchtschijf beweegt te weinig om het geheel goed te laten functioneren.
              Heb reeds een nieuwe besteld (108 euros bij Oscaro hier in France).

              Nu nog het starten met warme motor oplossen, dus eerst de WUR openmaken en controleren (zit reeds een nieuwe fuel pump in).

              Groeten,
              Pierro
              Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
              Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

              Comment

              Working...
              X