Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1
    Ingeschreven
    06/06/2015
    Berichten
    49

    924 1981 | slecht lopend na starten

    Beste forumleden.

    Sinds kort ben ik in het bezit van een nette witte 924, die netjes loopt als deze warm is.
    Echter bij het starten loopt hij beroerd. De motor loopt heel erg schokkend. het lijkt op een brandstof probleem.
    Op de witte achterkant van de auto zie ik rondom de uitlaat ook een soort zwarte roet. Misschien geeft dit een verwijzing?

    De bougies zijn netjes bruin, maar op de kraag hiervan zit ook een zwarte roet. Onvolledige verbranding?

    Natuurlijk heb ik een beetje op internet gezocht en kwam ik uit bij het zuiver maken van de Warm Up Regulator.
    Hiervoor is een mooi documentje te vinden. Is dit verstandig om te doen? Ik heb op internet ook gelezen dat het onverstandig is deze open te maken.

    Kan iemand met veel kennis van deze motoren me een beetje adviseren in welke richting ik moet zoeken of waar ik naar kan kijken?

    Verder heb ik de vraag waarvoor de groene stekker op de verdelerkap dient, het is me opgevallen dat een vorige eigenaar hier een stekker voor heeft bijgemaakt. 1 van deze stekkers hangt nu dus los. daar loopt de motor niet op.

    Ik kijk uit naar een reactie!


  2. #2
    Ingeschreven
    06/06/2015
    Berichten
    49

    Re: 924 1981 | slecht lopend na starten

    20150609_190247.jpg

    Hierbij een foto van de gemiddelde bougie


  3. #3
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.684

    Re: 924 1981 | slecht lopend na starten

    Voor slecht starten zou ik inderdaad kijken naar de WUR (Warm Up Regulator). Is hier genoeg over te vinden, startproblemen...
    Project 924....and nice driving


  4. #4
    Ingeschreven
    06/06/2015
    Berichten
    49

    Re: 924 1981 | slecht lopend na starten

    update:

    Ik heb de WUR gedemonteerd en goed zuiver gemaakt. hierbij geconcludeerd dat het membraampje in de WUR vast zat.
    Na het monteren van de WUR liep de auto weer keurig netjes!
    Zo heb ik een weekje heerlijk rond gereden zonder problemen. Wat ik wel opmerk is dat de auto meestal keurig direct start,
    maar af en toe duurt het wel meer dan 5 a 6 seconden voor de motor aanslaat, loopt dan niet helemaal keurig, wanneer ik 1 keer gas geef
    loopt hij weer keurig. Is hier een verklaring voor te vinden?

    intussen heb ik ook de klepjes netjes gesteld. Het volgende wordt een compressie meting, op de achterzijde van de auto vind ik nog steeds een beetje roet terug. Ik ontvang graag goede adviezen! Ik leer graag bij!

    Groetjes!


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | slecht lopend na starten

    Heb je de wur inelkaar gezet en niet afgesteld weer op de auto terug gemonteerd
    Dan kan het zijn dat je drukken enz. Niet meer kloppen .
    En zul je kunnen hebben dat de motor te rijk komt te staan of te arm komt testaan.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    25/10/2012
    Locatie
    Wolfsburg (Duitsland)
    Berichten
    181

    Re: 924 1981 | slecht lopend na starten

    Wat kan er dan precies aan een WUR afgesteld worden? Ik heb de mijne ook volledig uit elkaar gehad om de rubberen o-ring te vervangen, maar heb niks gezien wat kan worden afgesteld.
    Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.


  7. #7
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | slecht lopend na starten

    Nou je kunt de koudsysteemdruk inregelen en de warm systeemdruk
    Dmv 2 speciale tooltjes.
    Of in het geval koud systeemdruk met een drevel.
    Maar je moet wel meten terwiijl je het doet.
    Het luisterd heeeeel nauw.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •