Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    354

    924 1983 | Best volgorde van demonteren

    In 2 maanden tijd zal ik mijn 924 geheel uit elkaar halen om de carrosserie van binnen en buiten opnieuw te laten spuiten en all het andere zal geheel gerestaureerd worden.
    Dus het wordt een complete restauratie waar bij alle onderdelen volledig gedemonteerd zullen worden en waar nodig hersteld en/of vernieuwd.

    Ik heb zo'n restauratie meerdere malen gedaan (oa een MG, Mini 1275, 2CV6, Renault N72, etc.), dus het ontbreekt niet aan ervaring.
    Waar ik geen ervaring mee heb is de Porsche, dus verneem ik graag van Forumleden wat de beste/logische volgorde is van demontage.....

    Begin ik met de motor eruit te halen, of eerst de aandrijflijn, enzovoort.
    De logische zaken, zoals "de motorkap eraf voor de motor eruit gaat" is mij natuurlijk wel bekend na meer dan 6 complete restauraties, maar ik probeer situaties te vermijden waar je in de problemen raakt omdat je iets te vroeg of te laat gedomteerd heb.

    Ook zal al het glaswerk eruit gaan en ik heb geen ervaring met gelijmde voorruiten (zoals bij deze Porsche), zijn daar nog tips voor (er gaat natuurlijk een nieuwe ruit in).

    Dus een global step by step procedure voor de gehele demontage.

    Bedankt alvast,

    Pierro


  2. #2
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 1983 | Best volgorde van demonteren

    interieur er uit strippen stoelen eerst dan heb je lekker werkruimte en dan de rest, geen volgorde.

    als je een brug hebt is het he makkelijkst om eerst de uitlaat te demonteren tot het spruitstuk.
    dan de aandrijfassen los en dan kan je de achterste wiel ophanging in 1 keer laten zakken.
    dan moet je voor het stuurhuis loshalen en kan je de ophanging voor ook in 1 keer laten zakken.

    en dan vervolgens hangen de motor en bak en transaxle nog aan 4 bouten, 2 bak rubbers en 2 motor rubbers.
    dit is dan ook zo te laten zakken.

    dit is zoals ik het gedaan heb en lijkt mij de beste optie.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  3. #3
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    354

    Re: 924 1983 | Best volgorde van demonteren

    Bassie,
    Heb jij ook ervaring met een nieuwe voorruit te monteren en wat is daar voor nodig aan materiaal, ik zie namelijk dat je een kit strip nodig hebt die op de carrosserie geplaatst wordt en dan de ruit erop.......
    Nog tips voor het dashboard eruit te halen?

    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •