924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thijsch
    924 Gek
    • Apr 2013
    • 914

    #16
    Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

    Toyo kan, maar afhankelijk van het type zijn die op nat wegdek niet ideaal. Voor het circuit juist weer wel. Zou niet bezuinigen op banden, die 4 stukjes rubber is het enige contact wat je hebt met de weg (en zeker bij de 924 zonder enige elektronische ondersteuning). Zou een band in het midden van het prijssegment opzoeken en even googlen of je een test, van bijv. ANWB, kunt vinden. Hoeft niet in dezelfde maat te zijn, maar van dezelfde serie.

    Zelf goede ervaringen met Hankook en Michelin. Eco-banden zijn vaak van een harder/slijtvaster compound, dan lever je ook in op grip. Dat zou ik afraden.

    Comment

    • Pierro
      924 Fan
      • Feb 2015
      • 354

      #17
      Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

      Ben net aan het bestellen bij Michelin (woon in France dus koop ik zoveel mogelijk Franse produkten) voor mijn 924 met standard velgen.
      Welk type van Michelin raden jullie aan...?

      Groeten,
      Pierro
      Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
      Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

      Comment

      • jeroen Pauwels
        924 Fan
        • Apr 2016
        • 173

        #18
        Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

        Beste,

        Ik heb nu 195 liggen, en ga waarschijnlijk overschakelen op 205. Vooraan 195 behouden en achter 205. Het type band waar ik voor zou kiezen is inderdaad ook van het merk Vredestein type sprintclassic. Vooraan 195/70-14 tl 91V, achteraan 205/70-14 tl 95V. De huidige banden zijn zijn waarschijnlijk ouder dan ikzelf, vandaar tijd om te vernieuwen.

        Met vriendelijke groeten,
        Jeroen Pauwels

        Comment

        • fcam
          924 Fan
          • Jun 2009
          • 340

          #19
          Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

          Hier mogelijk wat interessant leesvoer: http://www.anwb.nl/auto/tests/banden...omerbandentest

          Ik heb zelf Michelin Energy Saver. Bevalt goed, ook al is dit subjectief. Ik rij niet echt op de limiet en vind een laag rolgeluid van banden bijvoorbeeld belangrijk.
          Ik zou wel altijd een A merk nemen. Geen risico met zoiets belangrijks als banden.
          924S '87

          Comment

          • Berend72
            924 Fan
            • Feb 2016
            • 250

            #20
            Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

            Ik heb een mooie aanbieding gevonden van de Vredestein Sport trac banden, alleen is het 185/60/R14 i.p.v. 185/70/R14.....
            Maakt dit veel uit? Of moet je echt de 70 i.p.v. 60 hebben?

            Hier de link;

            Comment

            • gerben1986
              924 Gek
              • Feb 2008
              • 952

              #21
              Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

              Dat betekend dat de wang lager is, voor de betrouwbaarheid van je km-teller niet echt ideaal, de wielkasten zitten niet zo vol als bij 70 zou zijn etc.
              Maar verder heb je niet echt problemen lijkt me.

              Voor anderen: i.p.v. een bredere band zou je ook voor spacers kunnen kiezen. Dan komen je velgen ook iets meer naar buiten en lijken de wielkasten beter gevuld / minder ingevallen.

              Comment

              • jeroen Pauwels
                924 Fan
                • Apr 2016
                • 173

                #22
                Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

                Wat lijkt jullie dan de beste oplossing? Ik rij nu rond om rond 195. Ik kan achter 205 leggen, of zou 195 houden en spacer steken mooier/beter uitkomen? Hoe breed is de spacer dan?

                Met vriendelijke groeten,
                Jeroen Pauwels

                Comment

                • Thijsch
                  924 Gek
                  • Apr 2013
                  • 914

                  #23
                  Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

                  Hangt van veel variabelen af. Et-waarde, breedte v/d velg, bandenmaat en eventuele spacers.

                  Ik heb zelf voor 10mm en achter 25mm spacers icm een velg van 7.5j breed. De turbo velg is dacht ik 6j en de standaard 5.5. Behoorlijk verschil, maar zelfs met de standaard velg en een setje spacers (20mm) achter worden de wielkasten al een stuk mooier gevuld.

                  Handige link voor het berekenen van eventuele tellerafwijking: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
                  Last edited by Thijsch; 17-10-16, 22:22.

                  Comment

                  • jeroen Pauwels
                    924 Fan
                    • Apr 2016
                    • 173

                    #24
                    Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

                    Okee super! Dus achteraan met een 195 band op de standaard velg lijkt een spacer van 20 mm geen enkel probleem. Dan gaan we daar maar eens snel voor informeren en aanschaffen

                    Met vriendelijke groeten,
                    Jeroen Pauwels

                    Comment

                    • Daan_924
                      924 Fan
                      • Apr 2011
                      • 394

                      #25
                      Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

                      Bij mijn vorige auto (standaard velgen) en 185/70 banden, zat er achteraan een setje adapters van 2 cm, wat voor mij het verschil maakte tussen nét niet, en nét wel goed.

                      Vooraan steek ik uit overtuiging i.v.m. stuurgeometrie sowieso niets, en vind ook niet dat dit visueel nodig is.

                      Nu heb ik turbovelgen met rondom 205/60, en dat ziet er achteraan iets beter uit dan standaard velgen met 185, maar omdat ik mijn 2cm adapters toch heb liggen, denk ik ze wel eens te monteren.

                      Hou bij spacers ook rekening met de 'nuttige' schroefdraad van je bout
                      Last edited by Daan_924; 18-10-16, 17:24.

                      Comment

                      • jeroen Pauwels
                        924 Fan
                        • Apr 2016
                        • 173

                        #26
                        Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

                        Vooraan laat ik mijn 195 liggen, achteraan ook 195. Vooraan is inderdaad perfect zo, spacer is niet nodig. Achteraan wel (voor de looks alleen). Ik twijfel alleen nog of ik de 23mm spacers koop van op rose passion (enige aangeboden), of als ik op zoek ga naar 20mm h&r ofzo ...

                        Wat denk je?

                        Comment

                        • gerben1986
                          924 Gek
                          • Feb 2008
                          • 952

                          #27
                          Re: 924 1978 | Welke maat band gaat op standaard velg?

                          Originally posted by Daan_924 View Post
                          Bij
                          Hou bij spacers ook rekening met de 'nuttige' schroefdraad van je bout
                          Ik heb spacers met bouten, dus je draait de spacers vast in de remtrommels met de meegeleverde bouten en de velgen weer op de spacers met de originele bouten. Dus je verliest geen schroefdraad daarmee.

                          Comment

                          Working...
                          X