Rode Porsche 924 targa opknappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lovepor
    924 Wannabe
    • Feb 2020
    • 44

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Leuk Ronald om dit te volgen. Ben stiekem een klein beetje trots..... :-)

    Comment

    • Ronaldbm
      924 Addict
      • Aug 2014
      • 1692

      Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

      Dank je Govert!
      Project 924....and nice driving

      Comment

      • morgoth924
        924 Fan
        • Dec 2009
        • 119

        Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

        Knap werk!
        Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.

        Comment

        • Ronaldbm
          924 Addict
          • Aug 2014
          • 1692

          Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

          Dank je! En dan nu de laatste update zoals het hoort, project weer rond!
          Gisteravond de auto weer verder opgebouwd. Distributie erom, netjes met de markeringen op de juiste plek. Nog 1X de positie van de rotor in de verdeler gecheckt. Daarna, de kleppen gesteld, de motor wat rond gedraaid met de hand en nogmaals dubbelcheck op de kleppen. Wat extra olie over de nokken gegoten, kleppendeksel dicht. Beschermkap (opnieuw gespoten ;-)) voor de riem, kabels erop, dynamoriem en als laatste de accu.

          Daarna spannend moment uiteraard....zal ie starten? EN JA! Direct aanslaan, loopt al netjes zo zonder rare bijgeluiden. Helaas komt mijn timing lamp pas morgen binnen volgens de pakketdienst, dus zal nog even moeten wachten met het finetunen. Toch wel kicken hoor, zo'n projectje. Vooral als het lukt!

          image0 (1).jpeg
          Project 924....and nice driving

          Comment

          • Ronaldbm
            924 Addict
            • Aug 2014
            • 1692

            Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

            Originally posted by Ronaldbm View Post
            As the story continues.... wat een heerlijkheid om met de Porsche even te kunnen ontsnappen aan alles en het hoofd leeg te maken! Na mooie ritjes en poetswerk, weer een klusje opgepakt. De dynamo wilde nog wel eens slippen, dus tijd om de rubbers te vervangen. Setje voor de bovenkant besteld, die zitten er nu in. Krijg ik met geen mogelijkheid de dynamo er weer tussen.... laat ik 1 metalen kapje weg, lukt het prima. Hij hangt dus nu even op een schroevendraaier... iemand een gouden tip om m weer op zn plek te persen?
            Nou, gelukt! Gisteren de dynamo op de originele manier kunnen ophangen zoals het hoort! Blijkbaar heeft het toch geholpen dat alles een beetje eerst is samengeperst, geeft net de ruimte die we nodig hebben! Was nog veel kracht zetten om hem er tussen te krijgen, maar het is gelukt!
            Project 924....and nice driving

            Comment

            • Joran
              924 Fan
              • Aug 2014
              • 164

              Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

              Ik kan me ook nog wel herinneren dat toen ik nieuwe rubbers plaatsten dat ik daar een breekijzer voor nodig had om deze op zijn plaats te krijgen.
              Porsche 924/931/944/951/928/930 1980
              Porsche 987c 2007

              Comment

              • Ronaldbm
                924 Addict
                • Aug 2014
                • 1692

                Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                Ja, dat kan ik mij ook goed voorstellen!
                Maar...hij zit :-)
                Project 924....and nice driving

                Comment

                • Thijsch
                  924 Gek
                  • Apr 2013
                  • 914

                  Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                  Mooie klus Ronald! Dat kan weer vele kilometers mee zo.

                  Comment

                  • Ronaldbm
                    924 Addict
                    • Aug 2014
                    • 1692

                    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                    Dank je! Nu met dit mooie weer maar lekker aan het poetsen geslagen. Met ultimate compound en een goede wax erop.

                    Hoe gaat het met de verkoop. Al wat geïnteresseerden in de peiling?
                    Project 924....and nice driving

                    Comment

                    • Thijsch
                      924 Gek
                      • Apr 2013
                      • 914

                      Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                      Met een rode blijf je poetsen

                      Qua verkoop, wel een aantal geïnteresseerden maar nog niets concreets. Ik had ook niet verwacht dat ie zo weg is, daar is de prijs toch iets te hoog voor. Geduld...

                      Comment

                      • Ronaldbm
                        924 Addict
                        • Aug 2014
                        • 1692

                        Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                        Ha, dat zeker! Maar geen straf met dit weer!

                        Misschien moet je m ook op het grote p-forum aanbieden? De 924 kan daar inmiddels wel op warme belangstelling rekenen.
                        Project 924....and nice driving

                        Comment

                        • Ronaldbm
                          924 Addict
                          • Aug 2014
                          • 1692

                          Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                          Zo, de auto staat weer geparkeerd voor de komende maanden. Met de nachtvorst net op tijd de accu eruit en bandjes op 3 bar.
                          Wat een gek P-seizoen, maar toch fijn dat ik er mee op pad kon in deze Corona tijden.
                          Helaas geen meetings, sleutelmomenten of andere gezellige forum activiteiten gehad...hopelijk kan dat alles volgend jaar weer wel.

                          Nu maar bedenken wat we komend seizoen willen doen.
                          Heb zelf voor na de winterstop op het lijstje het gebruikelijke onderhoud, filters en bougies vervangen e.d.
                          Pakking van het verdelerhuis vervangen, sijpelt wat olie door. En dan vingers crossed als rond de zomer de APK er weer aan zit te komen.

                          Anyway, gek jaar. Maar wel veel KM's gemaakt, hahahaha
                          Project 924....and nice driving

                          Comment

                          • Ronaldbm
                            924 Addict
                            • Aug 2014
                            • 1692

                            Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                            Mooi weer!!!! Onderhoud gedaan, klaar om volgende week te gaan rijden. Lekker hoor, heb ik toch wel gemist in deze corona tijd. Was al fijn om zo even achter het stuur te zitten, kan niet wachten om weer te gaan rijden. De auto is er klaar voor, ik ook. Nog een weekje....
                            Project 924....and nice driving

                            Comment

                            • Ronaldbm
                              924 Addict
                              • Aug 2014
                              • 1692

                              Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                              1 maart gehad! Dag vrij genomen en lekker wezen touren. De Lekdijk van Schalkwijk naar Wijk bij Duurstede gepakt. Mooi stukje, helaas wel wat traktors voor mn neus. Maar mocht de pret niet deren! De P hield zich goed.

                              In de middag even de kleppen gesteld, pakkingen van verdeler en huis van de verdeler vervangen. Daarna met de timing gun de boel weer goed gezet. Op naar een mooi nieuw seizoen!
                              Project 924....and nice driving

                              Comment

                              • Thijsch
                                924 Gek
                                • Apr 2013
                                • 914

                                Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                                Mooie klussen Ronald, alles weer bij voor het nieuwe seizoen. Maandag ook nog een stukje gereden, is toch weer genieten na 3 maanden stilstaan.

                                Comment

                                Working...
                                X