Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riggard
    924 Fan
    • Jan 2021
    • 469

    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Ze reed weer heerlijk, zoonlief en ik hebben weer een smile op het gezicht die er lastig af gaat 😁

    En... Inmiddels staat ze weer binnen.

    Comment

    • Riggard
      924 Fan
      • Jan 2021
      • 469

      Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

      Vandaag de revisiemeneer even gebeld, verwachting is dat volgende week het blok af is (Was deels m'n eigen schuld, ik had gezegd, doe maar rustig aan, dat hadden ze vrij letterlijk geïnterpreteerd )

      Camper is inmiddels ook weer helemaal gelast... dus dan kan die de oprit af en de porsche erop voor het blok.

      Comment

      • Beer924
        924 Gek
        • Aug 2021
        • 783

        Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

        Druk druk druk....

        Comment

        • Riggard
          924 Fan
          • Jan 2021
          • 469

          Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

          Wat foto's van de revisieboer, mooi werk al zeg ik het zelf;







          Vandaag ook weer even naar het werk gereden, blijft lekker.
          Tripteller van de snelheidsmeter is er wel weer mee gestopt, tandwieltje was wat verschoven op de as, en daarna wat afgesleten. Nu even een verbeterde versie printen, en dan weer proberen... zo blijf je bezig.

          Comment

          • Beer924
            924 Gek
            • Aug 2021
            • 783

            Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

            Beelden van zo'n revisie vind ik altijd mooi. Eerst die rommel en dan dat mooie blanke metaal. I love it.

            Comment

            • Riggard
              924 Fan
              • Jan 2021
              • 469

              Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

              Vandaag even wat onderdeeltjes langsgebracht bij het revisiebedrijf zodat ze een deel van de opbouw kunnen doen. daar meteen alles in levende lijve mogen aanschouwen. Zag er keurig uit, zijn ook echt vakmensen dus nog even een leuk gesprek mee gehad. Geleerd dat de 924 koppen blijkbaar nogal vaak scheuren.

              Nu de temperaturen wat beter zijn, kan ik ook weer wat spuiten, dus ik heb vandaag eindelijk de velgen in de blanke lak gezet;
              Work in progress


              Close up


              Alle tape verwijderd en nu drogen

              Comment

              • Beer924
                924 Gek
                • Aug 2021
                • 783

                Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                Ziet er deftig uit hoor.

                Comment

                • Riggard
                  924 Fan
                  • Jan 2021
                  • 469

                  Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                  Comment

                  • Beer924
                    924 Gek
                    • Aug 2021
                    • 783

                    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                    Ha een twee motorige 924......

                    Comment

                    • Steady Eddy
                      924 Fan
                      • Jul 2008
                      • 192

                      Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                      Wordt een prototype 4x4 met aparte motoren voor voor-en achteraandrijving...
                      Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...

                      Comment

                      • Riggard
                        924 Fan
                        • Jan 2021
                        • 469

                        Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                        Vanmorgen ben ik er even op uit geweest met de 924, even richting Zandvoort voor een oldtimer treffen, was mooi;


                        Ook ben ik rustig aan het blok begonnen, eerste stap was om het onderblok te voorzien van nieuwe pluggen voor de koelgaten, aftapen en ontdoen van alle vliegroest;



                        Stap 2 is alles in de brantho korrux spuiten. Als dat straks een beetje droog is kan ik gaan opbouwen.



                        Knapt wel weer op. Nu even een paar daagjes drogen, dat is het nadeel van de Brantho korrux, droogt niet heel snel en blijft heel lang zacht.

                        Comment

                        • Ronaldbm
                          924 Addict
                          • Aug 2014
                          • 1688

                          Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                          Gaaf, Zandvoort wilde ik ook maar vanwege weersverwachting niet gegaan. Had achteraf prima geweest…. Vanmiddag met de vrouw en kids lekker gaan sturen. Kwam bij westbroek/tienhoven ri breukelen nog een leuke 924 turbo tegen, tijd erachter gereden!

                          Verder goed bezig met het project. Beter goed en langzaam dan te snel!
                          Project 924....and nice driving

                          Comment

                          • Riggard
                            924 Fan
                            • Jan 2021
                            • 469

                            Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                            Ja, de weerberichten waren inderdaad nogal slecht, ik twijfelde ook nogal, maar ben achteraf blij dat ik gegaan ben, prachtig weer gehad en wat leuke auto's bekeken. 2 924's gezien en uit m'n hoofd iets van 4 944's, en uiteraard nog de nodige 911's.

                            Comment

                            • Riggard
                              924 Fan
                              • Jan 2021
                              • 469

                              Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                              Vanavond voorzichtig begonnen met het opbouwen van het motorblok, even wat ruimte gemaakt in de garage en alle delen bij elkaar gezocht. Daarna de krukas er weer in gelegd om de lagerspeling nog een keer te dubbelchecken met plastigage.



                              Lagerspeling checken, prima binnen toleranties (gelukkig maar, want die krukaslagers zijn niet meer te krijgen)


                              Erg leuk klusje om te doen zo opbouwen, rustig te werk gaan, geen haast en alles weer netjes in elkaar. Kan niet wachten tot het blokje straks tot leven komt.

                              Comment

                              • Pierro
                                924 Fan
                                • Feb 2015
                                • 354

                                Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                                Ja dat is hetmooste gedeelte van een restauratie, de opbouw met schone/nieuwe onderdelen, herinnert me aan mijn motorblok werkzaamheden.
                                Heb je ook de carterontluchting los gehaald, die bolle deksel met slangaansluiting erop, bij mij had het bedrijf die de opboring deed van het blok dit reeds gedaan en achter dit dekseltje zit een metalen rooster wat helemaal verstopt zat.
                                Dus goed dat die eruit is geweest, kon het rooster schoonmaken en het met de deksel weer monteren voor het spuiten van het blok.
                                Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
                                Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

                                Comment

                                Working...
                                X