Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
misschien andere vraag/probleem! als ik mijn nokkenaspoulie markeringen gelijk zet dan staat mijn rotor naar de bijrijder gewezen! terwijl jullie zeggen(en ook op de foto te zien is! is dat cilinder 1 richting de bestuurder zit) mogelijke oorzaak van me problemen?
misschien andere vraag/probleem! als ik mijn nokkenaspoulie markeringen gelijk zet dan staat mijn rotor naar de bijrijder gewezen! terwijl jullie zeggen(en ook op de foto te zien is! is dat cilinder 1 richting de bestuurder zit) mogelijke oorzaak van me problemen?
wat zou de oplossing kunnen zijn?
Ga niet te gemakkelijk uit van het merkteken op de kleppendeksel/poelie, kijk liever naar het bdp merkpunt op je blok. Bij mij zit er een kijkgaatje als je tussen het gasklephuis en het motorschot naar beneden kijkt.
Let erop dat backfires de plaat in je luchtweger kunnen vernielen, is iig bij mij gebeurd.
Heb je aan het ontstekingsmoment zoals die stond veranderingen gemaakt? Of is misschien in het verleden tijdens die restauratie de kop eraf geweest?
Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.
zo vandaag cilinder voor cilinder de ontsteking gechecked! ontsteking staat nu goed!
maar ze slaat aan en loopt even een heel kort momentje denk aan 1-1,5 sec zoals het hoort en dan valt ze weg! alsof ze een kleine benzine voorraad heeft die wegstookt en dat er dan geen brandstof meer is!
het zit hem dus waarschijnlijk in de injectie! weten jullie misschien welk onderdeel van de injectie deze sympthomen kan veroorzaken? ben bang een heleboel delen maargoed alle tips zijn welkom want dit is mijn eerste auto met injectie! dus heb er nog vrij weinig verstand van!
Controleer even of je luchtweger in de tussentijd niet beschadigt is door de backfires.
Die paar secondes draaien zal wellicht op de brandstof van de koudestart injector zijn.
Anders de klep van de luchtweger handmatig bedienen als iemand start en kijken of je 'm lopende kan houden, dan kan je zien of het 'slechts' de afstelling is?
Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.
zo vandaag cilinder voor cilinder de ontsteking gechecked! ontsteking staat nu goed!
maar ze slaat aan en loopt even een heel kort momentje denk aan 1-1,5 sec zoals het hoort en dan valt ze weg! alsof ze een kleine benzine voorraad heeft die wegstookt en dat er dan geen brandstof meer is!
het zit hem dus waarschijnlijk in de injectie! weten jullie misschien welk onderdeel van de injectie deze sympthomen kan veroorzaken? ben bang een heleboel delen maargoed alle tips zijn welkom want dit is mijn eerste auto met injectie! dus heb er nog vrij weinig verstand van!
bedankt voor jullie hulp bij de ontsteking!
heb je alles aangesloten van inlaatspruitsstuk tot luchtfilterbak ?
zo nee alles monteren !!!!!
als je de luchtweger optild ,
Dit doe je door het luchtfilter er uit te halen,
en dan met je hand binnen door de luchtfilterbak de weger omhoog drukken.
Als de brandstofpomp draaid dan hoor je nu de brandstof door de injektoren en het systeem gaan .
zo niet !!!
dan zit de stift / plunjer die de druk regeld in de brandstof verdeler mogelijk vast
uiteraard kijk je eerst!!!!! Door de aanvoer leiding op je brandstofverdeler dit is de lijding die van je brandstof filter afkomt,iets te lossen en als je de pomp nu laat draaien moet je brandstof krijgen
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
Nou we hebben net even geprobeert aan de luchtweger te zitten als hij aanslaat dit gaf geen reactie.
ik wil dus nu die stift/plunjer controleren van de brandstofverdeler! is dit logisch dat ik dit nu ga proberen? en hoe kom ik bij die plunjer? de kop van de brandstof verdeler demonteren?
Door de aanvoer leiding op je brandstofverdeler dit is de lijding die van je brandstof filter afkomt,iets te lossen en als je de pomp nu laat draaien moet je brandstof krijgen
dit gedeelte snap ik niet helemaal? maar ik weet wel dat er benzine voorbij het brandstoffilter komt.
[quote=jasper08;66926]Nou we hebben net even geprobeert aan de luchtweger te zitten als hij aanslaat dit gaf geen reactie.
ik wil dus nu die stift/plunjer controleren van de brandstofverdeler! is dit logisch dat ik dit nu ga proberen? en hoe kom ik bij die plunjer? de kop van de brandstof verdeler demonteren?NEEEEE niet Doen !!!!!
Door de aanvoer leiding op je brandstofverdeler dit is de lijding die van je brandstof filter afkomt,iets te lossen en als je de pomp nu laat draaien moet je brandstof krijgen
dit gedeelte snap ik niet helemaal? maar ik weet wel dat er benzine voorbij het brandstoffilter komt.[B] dat is gelijk aan de zin hier boven dat bedoelde ik[/
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
gaat de plunjer wel op en neer met de luchtweger mee ??
dit kun je voelen
als je de weger optild heb je tegendruk X terwijl je hem tild
als je nu de brandstofpomp aanzet word de tegendruk hoger waneer je hem tild!!
Gebeurt dit ????
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
koudstart injektor even met twee losse draden 12 v geven dan blijft hij met de brandstof pomp aan,deze coninu brandstof geven direkt starten
blijft de moter nu wel stionair lopen ??? geen gas geven
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
Comment