acceleratie problemen.. iemand een id??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niekbergevoet
    924 Wannabe
    • Sep 2009
    • 96

    acceleratie problemen.. iemand een id??

    heey, ik heb zelf een week terug een 924 2.0 coupe gekocht uit `89 met motorproblemen. hij stottert heel erg als ik gas probeer te geven en hij wil niet goed accelereren en de motot happert, ik heb de koppakking al vervangen, de bougies ik heb hem op tijd gezet, het co afgesteld tot op 1.30% de injectoren gereinigt.. ik heb alles geprobeerd en hij heeft het nogsteeds (het is wel minder dan eerst maar nogsteeds heel erg.. een paar benzine leidingen lekken wel en ik denk dat het miss komt door een druk tekort.. er zijn geen slangenklemmetjes te halen die er omheen passen dus ik zit te denken de leidingen te vervangen.. heeft iemand miss nog ideeën om het probleem te vinden of op te lossen?? en als iemand nog een idee heeft om veel meer pk uit het blokje te toveren hoor ik het ook graag
  • jessy1984
    924 Fan
    • Feb 2009
    • 380

    #2
    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    een 2.0uit 89lijkt me straf zijn maar gemaakt tot 85

    maar goed dit probleem kan aan meerdere dingen liggen maar bij een k-jetronic gaat het altijd om eerst drukken te meten om een juiste diagnose te stellen
    oorzaak van stotteren kan zijn injectoren ergens valse lucht brandstofpomp (injectoren reinigen helpt meestal niet maar wel laten testen op openingsdruk inspuitpatroon en er moet een wat krakend geluid zijn)
    als idd de leidingen lekken is dit best het eerste wat je moet doen als idd de druk te weinig is of net op het randje af kan de wagen idd ook stotteren


    wat meer pk's uit de wagen halen kan maar leg dan eerst maar veel geld opzij een goedkope oplossing is er niet

    Comment

    • niekbergevoet
      924 Wannabe
      • Sep 2009
      • 96

      #3
      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

      oke dankje, ik ga morge verder met de auto, ik heb vriendjes bij garage's en de injectoren zijn goed, hij komt trouwens uit 83, me vorige auto kwam uit 89 maar goed, is er een makkelijke manier om de brandstofdruk te testen? valse lucht krijgt hij denk ik niet want ik ben alles al na gelopen. morge eerst nieuwe leidingen regelen.

      Comment

      • Frenske
        In Memoriam | Erelid
        • Feb 2009
        • 3309

        #4
        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

        ben bang dat je benzinepompie binenkort de gehele dienst weigert. :doh:
        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

        Comment

        • Cor 944
          924 Fan
          • Dec 2007
          • 692

          #5
          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

          begin eens bij het begin.
          en vervang eerst je brandstof filter.
          mogenlijk zit die dusdanig verstopt door vuiligheid,
          dat hij te weinig benzine doorlaat.

          Comment

          • Fantaman
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 2962

            #6
            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

            Originally posted by Frenske View Post
            ben bang dat je benzinepompie binenkort de gehele dienst weigert. :doh:
            daar dacht ik ook het eerste aan, maar eerst maar ff de lekkage oplossen:doh:
            '82 Porsche 924 50 Jahre
            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
            '98 Subaru Impreza GT Turbo
            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

            Comment

            • ShroudedVeil
              924 Addict
              • Aug 2008
              • 2365

              #7
              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

              en dan gelijk naar Cor luisteren!
              When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

              Comment

              • niekbergevoet
                924 Wannabe
                • Sep 2009
                • 96

                #8
                Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                dankje, ik heb vandaag alle mogelijke dingen getest, alle injectoren doen het goed, geen lucht lekage, koudestartinjector is goed en lekt niet, hij staat perfect op tijd en het benzinefilter is laatst nog vervangen.. dus ik eindig inderdaat bij de brandstofpomp.. hoeveel bar hoort hij te geven aan druk?

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  #9
                  Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                  +/_ 5 bar
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • niekbergevoet
                    924 Wannabe
                    • Sep 2009
                    • 96

                    #10
                    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                    tnx ik ga het morge meten, iemand toevallig nog een pompje liggen? want ik denk niet dat ik de 5 bar haal

                    Comment

                    • ShroudedVeil
                      924 Addict
                      • Aug 2008
                      • 2365

                      #11
                      Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                      pompjes niet 2ehands kopen maar gewoon nieuw!

                      Hier zijn der wel een paar die hem hebben gekocht voor umm 80 euro , bij auto sloperij pieper dacht ik!
                      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                      Comment

                      • niekbergevoet
                        924 Wannabe
                        • Sep 2009
                        • 96

                        #12
                        Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                        hmmm... een nieuwe heb ik toch niet nodig.. ik heb vandaag de druk gemeten, en een meter tot 10 bar sloeg uit tot het einde van de meter, mijn pomp slaat dus niet af bij 5 bar.. daarom lekte al mijn benzine leidingen ook... en de 4de cilinde loopt ook niet meer mee.. dus ik hoop dat dat komt omdat de pomp zoveel brandstof geeft en anderss heb ik er nog een probleem bij, de injector werkt en de bougies zijn laatst nog vervangen, en alle kleppen zagen er ook nog goed uit toen ik de koppakking heb vervangen.. weet iemand waar de benzinedrukregelaar zit? en of die af te stellen is? ik heb een maandje terug wel een x de benzinepomprelais gemold, wel weer gerepareerd, maar nu doet mijn benzine pomp het wel constand.. zou het daar aan kunnen liggen?

                        Comment

                        • Frenske
                          In Memoriam | Erelid
                          • Feb 2009
                          • 3309

                          #13
                          Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                          benzinedrukregelaar zit in de spinnekop, als je voor de auto staat aan de rechterzijde. Daar zit een schroef. Pas op met demonteren dat de veer en het plaatje niet verloren gaan.

                          maarruh, 10 bar druk???? WOW, da's nog eens een pompie ockon: !! waar heb je gemeten? Het relais wordt aangestuurd door de minkant van de bobine. Als de pomp nu constant loopt is er idd wat mis. je hebt niet overbrugd? Dan denk ik dat enkel het relais vervangen enig soelaas kan brengen.
                          924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                          Comment

                          • niekbergevoet
                            924 Wannabe
                            • Sep 2009
                            • 96

                            #14
                            Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                            pimpmyporsche.nl verkoopt die relais voor 65€ weet iemand nog een goedkopere ergens?

                            Comment

                            • ShroudedVeil
                              924 Addict
                              • Aug 2008
                              • 2365

                              #15
                              Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

                              Zal ik je nog een tip geven?!

                              <Knip LWB>
                              When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                              Comment

                              Working...
                              X