Ik heb er nog niet zolang geleden 4x 205/60 R15 Mastersteel prosport (B-merk van dunlop) onder gelegd.. Tot nu toe nog niet ontevreden..
Ik heb er nog niet zolang geleden 4x 205/60 R15 Mastersteel prosport (B-merk van dunlop) onder gelegd.. Tot nu toe nog niet ontevreden..
Ik had Pirelli voor, en die waren verdroogd voordat ze versleten waren (meer dan 7 jaar).
Achter toyo, Nu allemaal vredestein Hitrac, 205x60. Koopt Hollandsche Waer!
Ik zie dat men wel tevreden is met de vredestein banden, nu lees ik in de autotest dat deze banden veel lawaai maken in en rondom de auto.
Is dit echt zo erg of valt het allemaal wel mee?
Welke moet ik nemen bij de keuze tussen Sportrac 3 en Hi-Trac ? Slijtage is niet heel belangrijk, veel grip (bij regen) wel (205/60-R15 banden)
Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)
Misschien heb je hier wat aan: :grin: :
http://www.dailymotion.com/video/x55...neus-toyo_auto
Het probleem bij banden is dat farikanten nog wel eens de neiging hebben om de compound en de samenstelling van de koordlagen te veranderen, waardoor een waardeloze band ineens goed wordt of vice versa. Verder zijn de typen banden waar iedereen ervaring mee heeft inmiddels weer een paar jaar oud en blijft doorgaans alleen de laatste ervaring (als de banden op zijn) hangen.
Ook tussen auto's en tussen maten banden zitten nogal verschillen in gedrag. De banden die onder mijn Audi 80 goed aanvoelden hoeven voor de 924 geen aanraders te zijn, ander onderstel en ander gebruik op de weg.
Lastig om een band aan te raden dus...
toyo banden op me bbs velgjes
Ik heb Pirelli P4000's eronder liggen, en naar wat ik hier lees, zijn die niet geweldig Heb nog niet zo veel gereden, en ook gezien mijn weinige rijervaring(3 maanden mn rijbewijs) weinig vergelijkingsmateriaal. Ik voelde hem gister wel uitbreken, terwijl ik volgens mij vrij rustig gas gaf...
uitbreken heb ik met mijn 924 ook zodra het een beetje vochtig is en ik geef licht gas gaat hij er gelijk vandoor. ik heb het idee dat dit normaal is voor deze auto aangezien al het gewicht voorin zit en mijn hele achterkant van polyester is dus geen *** weegt of heb ik dat verkeerd??
ik heb er Conti's onder met Porsche N2 codering.
bandenmaat voor 205-50-17.(N-2)
bandenmaat achter 255-40-17. (N-2)
dat heb je denk ik verkeerd, want met een gewichtsverdeling van bijna 50/50 is dat dus helemaal niet zo...
ik heb die dunlop sp sport onder mijn P liggen, en ben er niet ontevrede over, maarja, zou je dat wel snel worden over banden?
maar wat ik wel vind... toen met al die sneeuw en gladheid, vielt er met mn moeders auto, seat ibiza helemaal niet te rijden, als je de rem alleen al aanraakte, glee je gewoon de weg af(die dan beetje rond liep zegmaar)
en terwijl ik met mn porsche echt goed kon blijven rijden, qua sturen en remmen.
ohja, beide hebben geen winterbanden, maar onder die seat liggen van die wangpang dingen... en het is een 2.0 gti, met dus wat bredere sloffen eronder...
joey