Versnellings problemen help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frenske
    In Memoriam | Erelid
    • Feb 2009
    • 3309

    #16
    Re: Versnellings problemen help!

    als je olie ververst, doe er geen GL5 in maar de voorgeschreven GL4, voorkomt een hoop narigheid met schakelen/slijtage.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

    Comment

    • joeyw91
      924 Fan
      • Jun 2009
      • 409

      #17
      Re: Versnellings problemen help!

      ok, ik kon vandaag niet op de brug.. ik moest ineens werken.. dus had geen tijd.

      maar morgenavond kan ik bij mn vorige stage op de brug, en daar kan ik ook de versnellingsbak verwisselen als dat evt. nodig zou zijn.

      dus ben zelf nog niks wijzer, maar morgenaaf wel hoop ik.

      wel heb ik al gekeken op internet voor een 5bak,
      maar bij deze bak zit toch ook het koppelingsgebeuren, dus dat ik dat ook gelijk vervang?

      die koste ook geen drol, maarja, dan weet je natuurlijk niet of ze goed zijn, weet iemand wat ik aan een losse bak vanaf de buitenkant kan proberen of hij goed is, bijvoorbeeld aan het schakel mechanisme dat ik daar miss iets mee kan proberen??

      maargoed, jullie horen het morgen wel

      Comment

      • -Bassie-
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 4367

        #18
        Re: Versnellings problemen help!

        je kan natuurlijk proberen door je onder te gaan liggen en iemand hem in z`n 1 laten zetten en dan kijken of je hem beter aan kan duwen.
        geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

        Comment

        • Nielske
          924 Wannabe
          • Mar 2008
          • 35

          #19
          Re: Versnellings problemen help!

          Hey,

          Weet je toevallig al wat er aan de hand is met je auto? Ik heb namelijk dezelfde klachten (moeilijk in zn 1, tandjes poetsen en gieren in alle versnellingen tijdens het rijden).

          Comment

          • M.B.H.
            924 Freak
            • Feb 2008
            • 6043

            #20
            Re: Versnellings problemen help!

            draai de bovenste plug maar een uit je versnellingbak .
            als je daar olie vindt met een metalik kleur / of geen olie :frown:
            dan weet je al meer.
            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

            Comment

            • joeyw91
              924 Fan
              • Jun 2009
              • 409

              #21
              Re: Versnellings problemen help!

              heej

              ik ben tijdje weggeweest hier ivm werk, school, stage en het rijbewijs natuurlijk..

              maargoed de bak is nu echt finaal op, de 1 is zowizo nerges meer te vinden, en soms zit hij gewoon vast in de vrij, maarja

              ik heb een gehele andere 924 erbij gekocht voor onderdelen, dus eigenlijk alleen de bak...

              ik heb nu een erge keel en oor onsteking, dus lig al3dagen plat...

              maar binnekort ga ik ermee beginnen..

              maar derest van de onderdelen verkoop ik, hij is helemaal compleet en al in onderdelen,

              heeft 4bouts teledials, gereviceerde motor, met bon? maar die is bijna niet leesbaar...

              verder jah, hij heeft aan de voorkant een 944 onderbumper en breede wielkasten erop gepolyestert zegmaar, hij is rood... enjah, voor meer info gewoon vragen! :p

              foto's kunnen op verzoek(als ik weer beter ben)

              gr joey

              Comment

              • joeyw91
                924 Fan
                • Jun 2009
                • 409

                #22
                Re: Versnellings problemen help!

                hee, vandaag de nieuwe bak van de sloper even ''opknappen'' zegmaar, dus even nieuwe olie erin, en even nakijken..

                maar er moest GL4 in? en wat is verschil tussen die andere..? nouja, ik ga iig zo maar even bij tankstation kijken..

                joey

                Comment

                • Fantaman
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 2962

                  #23
                  Re: Versnellings problemen help!

                  2,5L GL-4 SAE80w90 volgens haynes


                  het verschil zit hem in de te smeren onderdelen en omstandigheden, dus je moet niet denken dat GL-5 beter is dan GL-4:thumb:
                  '82 Porsche 924 50 Jahre
                  roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                  '98 Subaru Impreza GT Turbo
                  prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                  Comment

                  • joeyw91
                    924 Fan
                    • Jun 2009
                    • 409

                    #24
                    Re: Versnellings problemen help!

                    okok, bedankt! hier heb ik wat aan dankje

                    joey

                    Comment

                    • joeyw91
                      924 Fan
                      • Jun 2009
                      • 409

                      #25
                      Re: Versnellings problemen help!

                      Heej,

                      gisteraaf, de bak verwisseld... is maar een avondje werk(in je eentje:p) alleen een geklooi om hem er weer onder te krijge, maargoed, ik heb een brug enzo, dus dat scheelt al een hoop...

                      alleen morgen nog nieuwe olie erin, en iets aan de schakelstang aanpassen, want dees is iets korter, waardoor ik nu alleen een 1 en een 3 heb :p

                      maargoed, zover rijd de porsche weer, en toch blijft het een heerlijke auto(na 2maanden in een seat ibiza gereden te hebben al helemaal)

                      grtzzz joey

                      Comment

                      Working...
                      X