Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 38

Thread: Start problemen

  1. #21
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    3,388

    Re: Start problemen

    Quote Originally Posted by koegelwiek View Post
    Oke, hopelijk leest hij dit ook
    dat heb ik;-)

    leidingen zijn via het Porsche-centrum nog wel te krijgen niet allemaal meer.
    prijs varieerde eind 2008 van iets van 30 tot 85 per stuk.
    Begreep van Duncan dat er een in iedergeval niet meer leverbaar was.
    Neem anders per mail gewoon even contact op met Porsche Leusden en geef de nummers op....


  2. #22

    Re: Start problemen

    De leiding die niet meer te krijgen is, is de leiding van de WUR maar de spinnekop voor de periode 80-84, dus met 1 warme-start ventiel en met de rubberen bekleding. De voorloper daarvan, dus met de metalen geweven mantel, en de opvolger voor de 85 met dubbel warme-start ventiel is nog wel te krijgen.

    Ik denk dat die leiding regelmatig, wel of niet terecht, is vervangen als oplossing van het warme start probleem. En nu zijn ze op :-(. En Laurens had de laatste :-(.


  3. #23
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Terschelling
    Posts
    83

    Re: Start problemen

    Oke, zal informeren bij Porsche centrum. De spinnekop e.d. heb ik de hele nacht in de reiniger laten liggen. Vandaag lekker vrij en ga daar nu mee aan de gang.


  4. #24
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Terschelling
    Posts
    83

    Re: Start problemen

    Jammer, geen resultaat. Had goeie hoop.
    Nu zie ik, als ik het luchtfilter eraf heb en ik start de auto, dat de sensorplate snel op en neer beweegt in het luchtfilterhuis. Ondanks dat er beweging in zit in de sensorplate door het zuigen van de cilinders, komt er geen benzine uit de injector's. Duw ik de sensorplate met mijn hand iets omhoog dat sproeien de injector's.
    De bougie's vonken prima naar mijn idee.

    Nu denk ik aan de electronische onsteking. Hieruit komt een groene dikke draad met daar omheen een gevlochten draad. Deze twee gaan in de zijkant van de distributor. Wat is de functie van die draad????????
    Misschien is de electronische ontstekingskastje wel stuk.
    Tips zijn weer welkom!!!!!!!!!!!!!!!!


  5. #25
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Posts
    3,309

    Re: Start problemen

    Als je bougies vonken hoef je daar niet te zoeken. Ff systematisch opzetten hoe te werk te gaan:

    vonk?
    ontsteking op 10 graden na? (je hebt een usa uitvoering?)
    peut in de tank?
    geen vacuumlek na de stuwklep?
    is er wel iets van leven? klein brommetje oid?
    drukken brandstofsysteem al nagemeten?
    helpt startpilot of wd40?

    na deze punten kunnen we verder zien :shocked:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #26
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Terschelling
    Posts
    83

    Re: Start problemen

    Oke, er is een sterke vonk aanwezig.
    Ja ik heb een usa uitvoering.
    Tank zit vol.
    ECHT geen vacuum lek na de stuwklep
    Er is totaal geen brommetje aanwezig.

    Heb wel even een opmerking over die 10 graden.
    Als de stippen op de krukas en de nokkenas juist staan moet ik dan ook de streep zien staan op het vliegwiel. De streep op het vliegwiel zie ik namelijk niet, klopt dat?
    Als ik namelijk met een sleutel de nokkenas verder draai die ik op ongeveer een halve slag pas de streep op het vliegwiel.


  7. #27
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Posts
    3,309

    Re: Start problemen

    er staan vier merktekens op het vliegwiel. in de draairichting: het eerste is 10 graden voor bdp, het tweede is bdp en het derde is 3graden na bdp, vier is 10 graden na bdp. Voor jou auto moet je dus het derde hebben. Als je die in lijn zet met het merkteken op het bell-house staat je ontsteking goed. (vacuum vast bij USA uitvoering) zie bijlage (met stroboscooplampje doen)
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #28
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Terschelling
    Posts
    83

    Re: Start problemen

    Oke, deze staat dus niet goed. Ga ik direct even proberen. hopelijk tot zo


  9. #29
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Terschelling
    Posts
    83

    Re: Start problemen

    YOEPIE, hij startte eventjes. Had dus die ontsteking helemaal verkeert staan.
    Goed dat er Porsche-vrienden zijn, BEDANKT


  10. #30
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Posts
    3,309

    Re: Start problemen

    you're welcome! :thumb:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •