2slow4me

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2SLOW4ME
    924 Wannabe
    • Apr 2010
    • 13

    #16
    Re: 2slow4me

    Tsja, ik heb niets met golfjes.. laatst nog wel zo'n blokje gereviceerd met een vriend van me, zit prachtig in elkaar allemaal. dood simpel, maar het uiterlijk vind ik toch net niks..
    Pain is temporary, pride is forever.
    It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

    Comment

    • Bcreative
      924 Gek
      • May 2008
      • 1232

      #17
      Re: 2slow4me

      Welkom, Luziano!
      Ze werden vanaf eind 1980 geheel verzinkt, dus je hebt nog wat ruimere keuze. Maar heb je nu wel of geen 924. En zo ja, doe effe foto's van jouw auto, man!:-)
      Nee, deze meeste problemen die je met 'n 924 zult tegenkomen hebben te maken met versleten delen en (soms zwaar) achterstallig onderhoud. Maar da's natuurlijk niet de schuld van de auto. Wat wel een groot en relatief veel voorkomend probleem is: warme start. En dat is dus niet zo een, twee, drie op te lossen. Er kunnen behoorlijk wat oorzaken zijn en bij sommige auto's lijkt het gewoon niet op te lossen. Voor de rest, natuurlijk heerlijk rijden en superleuke auto! Veel plezier, zou ik zeggen!

      Comment

      • 2SLOW4ME
        924 Wannabe
        • Apr 2010
        • 13

        #18
        Re: 2slow4me

        Originally posted by Bcreative View Post
        Welkom, Luziano!
        Ze werden vanaf eind 1980 geheel verzinkt, dus je hebt nog wat ruimere keuze. Maar heb je nu wel of geen 924. En zo ja, doe effe foto's van jouw auto, man!:-)
        Nee, deze meeste problemen die je met 'n 924 zult tegenkomen hebben te maken met versleten delen en (soms zwaar) achterstallig onderhoud. Maar da's natuurlijk niet de schuld van de auto. Wat wel een groot en relatief veel voorkomend probleem is: warme start. En dat is dus niet zo een, twee, drie op te lossen. Er kunnen behoorlijk wat oorzaken zijn en bij sommige auto's lijkt het gewoon niet op te lossen. Voor de rest, natuurlijk heerlijk rijden en superleuke auto! Veel plezier, zou ik zeggen!
        Nóg niet! Maar ik verwacht dat dat binnen een maand of 3 wel is opgelost (als ik een goede vind binnen mijn budget).

        1980! Ik dacht al, want er stond zoiets over op wikipedia..
        Tsja, de warme start. dat zijn dingen die horen bij het rijtje dat je moet checken tijdens de testrit lijkt mij.. Dus daardoor kan er vervolgens altijd mooi met de prijs gespeeld worden dacht ik zo :-P.
        Verder ben ik zo iemand die liever iedere dag onder zijn auto ligt dan dat hij hem 1 keer in het half jaar naar de garage brengt. Nu hoeft dat gelukkig over het algemeen niet, vaak blijven de voertuigen waar ik aan heb gezeten wel rijden zullen we maar zeggen :whistle:

        En volgensmij had ik al iets gelezen in de workshop manual dinges... met daaronder een lijst van eventuele oorzaken maar daar kan ik me ook in vergist hebben..(al flink wat gelezen ondertussen!)

        Mijn budget ligt zo rond de 1800-2200 voor een leuke 924, met daarna nog een (erg) kleine buffer voor eventuele verrassingen... Denken jullie dat ik hier iets mee zou kunnen doen? of zal ik toch nog even door moeten sparen..
        Om te kijken of het echt iets is zal ik zelf wel langs moeten gaan uiteraard, maar wat schatten jullie een rendabel bedrag dat je neer zal moeten leggne voor een 924 met mijn eisen? (nog goed in de verf, motorisch in goede staat en apk waardig)


        Op marktplaats hebben genoeg 924tjes gestaan die er qua uiterlijk pérfect uitzien namelijk, en bij onze duitse buren staat ook genoeg alleen zie ik erg op tegen het feit dat ik én de taal niet spreek of lees, en ik daardoor dus niets weet of te weten kan komen over de historie van de auto (onderhouds boekjes, praten met de vorige eigenaar).
        Verder is het importeren zelf best makkelijk voor mij gezien mijn moeder bij de rdw heeft gewerkt en dat soort dingen dagelijks heeft moeten regelen (papierwerk), dus dat is weer een kleine meevaller.
        Pain is temporary, pride is forever.
        It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

        Comment

        • M.B.H.
          924 Freak
          • Feb 2008
          • 6043

          #19
          Re: 2slow4me

          Als je naar lang zoeken nog niets gevonden hebt wat je aanstaat
          kom je maar eens langs.
          ik heb er een ,die ik al 10 jaar bezit ( maar alleen aan een liefhebber wil verkopen ) maar zoek eerst maar en Proefrij in zoveel mogelijk verschillende auto's die te koop worden aangeboden
          als je in een auto rijd moet die gewoon goed aanvoelen
          en dat met in het achterhoofd dat de auto +/-30 jaar oud is
          als je binnen je budjet wilt blijven is dat mogelijk,Maar wat wil je zelf doen aan de auto om hem in goed rijdende conditie te Houden !!!!!Of verbeteren nieuw word hij nooit :frown:
          Autos van die leeftijd hebben hun sporen van slijtage ;-)

          succes met je ontdekkingstocht in de mooie wereld van de 924:whistle:
          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

          Comment

          • 2SLOW4ME
            924 Wannabe
            • Apr 2010
            • 13

            #20
            Re: 2slow4me

            Originally posted by M.B.H. View Post
            Als je naar lang zoeken nog niets gevonden hebt wat je aanstaat
            kom je maar eens langs.
            ik heb er een ,die ik al 10 jaar bezit ( maar alleen aan een liefhebber wil verkopen ) maar zoek eerst maar en Proefrij in zoveel mogelijk verschillende auto's die te koop worden aangeboden
            als je in een auto rijd moet die gewoon goed aanvoelen
            en dat met in het achterhoofd dat de auto +/-30 jaar oud is
            als je binnen je budjet wilt blijven is dat mogelijk,Maar wat wil je zelf doen aan de auto om hem in goed rijdende conditie te Houden !!!!!Of verbeteren nieuw word hij nooit :frown:
            Autos van die leeftijd hebben hun sporen van slijtage ;-)

            succes met je ontdekkingstocht in de mooie wereld van de 924:whistle:
            Waar mag ik helemaal heen als ik langs wil komen?
            Zo te zien aan je foto's zal hij waarschijnlijk wel ietse boven het budget liggen. Maargoed..

            Het is inderdaad voor mij gewoon belangrijk voor mij hem in rijdende conditie te houden. technisch gewoon 100%. Alles wat daar omheen hangt dat zit me wel goed. een verwarming die het niet doet, scheurtje in mijn bekleding. Care...
            Pain is temporary, pride is forever.
            It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              #21
              Re: 2slow4me

              welkom op het forum het gozer.

              leuk dat je mijn tips gebruikt hebt
              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • 2SLOW4ME
                924 Wannabe
                • Apr 2010
                • 13

                #22
                Re: 2slow4me

                thanks! Ik zie jou nog wel een keer op een "crib meeting" in vinkeveen denkz?:thumb:
                Pain is temporary, pride is forever.
                It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  #23
                  Re: 2slow4me

                  Dat budget zit wel goed het gaat over die roze en ik zit in Steenwijk
                  kijk maar eens ;-)
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • Fantaman
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 2962

                    #24
                    Re: 2slow4me

                    Originally posted by M.B.H. View Post
                    Dat budget zit wel goed het gaat over die roze en ik zit in Steenwijk
                    kijk maar eens ;-)
                    wie wil er nou een roze:shocked:


                    (trouwens ik vond die roze cuore bij stekelenburg wel leuk:heh
                    '82 Porsche 924 50 Jahre
                    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                    '98 Subaru Impreza GT Turbo
                    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                    Comment

                    • 2SLOW4ME
                      924 Wannabe
                      • Apr 2010
                      • 13

                      #25
                      Re: 2slow4me

                      Originally posted by M.B.H. View Post
                      Dat budget zit wel goed het gaat over die roze en ik zit in Steenwijk
                      kijk maar eens ;-)
                      Eens kijken of ik na de examens wat tijd heb.
                      Dat roze, tsja,, :shocked:.
                      Ik heb wel de beschikking over een spuitcabine, maar het is weer zoveel werk:whistle:..
                      Maargoed, we zien wel :-)
                      Pain is temporary, pride is forever.
                      It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

                      Comment

                      • Peter
                        924 Fan
                        • Jun 2009
                        • 228

                        #26
                        Re: 2slow4me

                        Welkom , en succes met uw zoektocht .
                        Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan !!!

                        Comment

                        • 2SLOW4ME
                          924 Wannabe
                          • Apr 2010
                          • 13

                          #27
                          Re: 2slow4me

                          Originally posted by Peter
                          Welkom , en succes met uw zoektocht .
                          Thanks! Gaat goed komen:-)
                          Pain is temporary, pride is forever.
                          It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

                          Comment

                          Working...
                          X