warm start problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    #46
    Re: warm start problemen

    Als je de Luchtw.iets optild geef je Brandstof druk ( dan zou het je termo kontakt wel eens kunnen zijn ??
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • gerben1986
      924 Gek
      • Feb 2008
      • 952

      #47
      Re: warm start problemen

      Originally posted by M.B.H.
      Als je de Luchtw.iets optild geef je Brandstof druk ( dan zou het je termo kontakt wel eens kunnen zijn ??
      Wat is het thermo kontakt?
      Want de thermoswitch, voor de koude start injector, werkt zoals zou moeten. Dat heb ik gecontroleerd via een lampje wat bij koude start wel oplicht en bij een warme start niet.

      Comment

      • Frenske
        In Memoriam | Erelid
        • Feb 2009
        • 3309

        #48
        Re: warm start problemen

        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

        Comment

        • M.B.H.
          924 Freak
          • Feb 2008
          • 6043

          #49
          Re: warm start problemen

          Originally posted by gerben1986
          Wat is het thermo kontakt?
          Want de thermoswitch, voor de koude start injector, werkt zoals zou moeten. Dat heb ik gecontroleerd via een lampje wat bij koude start wel oplicht en bij een warme start niet.
          okee dat die bedoelde ik ( dus dat is het niet ) Verder zoeken ;-)
          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

          Comment

          • gerben1986
            924 Gek
            • Feb 2008
            • 952

            #50
            Re: warm start problemen

            Originally posted by M.B.H.
            okee dat die bedoelde ik ( dus dat is het niet ) Verder zoeken ;-)
            Nu kwam ik van jou ook nog een verhaal over het testen van de speciale warme start klep, die vlak bij de spinnenkop?

            Daar schrijf je het volgende:
            Dat is inderdaad iets wat niet is vermeld in het verhaal wat ik gemaakt heb
            testen van dit klepje tbv warmstart druk verhooging is simpel,
            en werkt als volgt ( Bij Warme Moter !!!!!! )

            Elektro. test
            Trek de twee draden van dit klepje af en zet er een 12V lampje tussen.
            Dan moet op het moment dat je de kontakt sleutel omdraaid,
            het lampje branden. ( brand het lampje niet --- termokontaktje even door verbinden )
            Brand het lampje dan wel ????
            Dan is het termostaatje kapot.

            test van het klepje
            als je 12V op de Twee kontakt waar je de twee draden afgehaald,
            hebt dus + op de een, en - op de ander ( maakt niet uit welke op welke )

            hoor je het klepje een tikje geven ( Dan is het klepje goed )

            Dit is dus een toevoeging voor na '79 type
            Deze heb ik nog niet getest, ga ik morgen doen.
            Wat bedoel je hier exact met 'het termostaatje'? Is dat dezelfde thermostaat die ik via de thermoswitch, voor de koude start injector, getest heb? Of is dit een andere thermostaat ergens anders?

            Comment

            • M.B.H.
              924 Freak
              • Feb 2008
              • 6043

              #51
              Re: warm start problemen

              Originally posted by gerben1986
              Nu kwam ik van jou ook nog een verhaal over het testen van de speciale warme start klep, die vlak bij de spinnenkop?

              Daar schrijf je het volgende:

              Deze heb ik nog niet getest, ga ik morgen doen.
              Wat bedoel je hier exact met 'het termostaatje'? Is dat dezelfde thermostaat die ik via de thermoswitch, voor de koude start injector, getest heb? Of is dit een andere thermostaat ergens anders?
              dat is hem inderdaad
              Succes
              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

              Comment

              • gerben1986
                924 Gek
                • Feb 2008
                • 952

                #52
                Re: warm start problemen

                Oke, vandaag weer verder getest.
                Dat klepje werkt perfect, je hoort hem klikken.
                Maar:
                - als ik de motor warm probeer te starten en ik heb een lampje op de stekker voor dat klepje (solenoid valve) begint het lampje niet te branden. Dus of de bekabeling is kapot, of het thermostaatje werkt niet goed. De thermostaat voor de koude start injector werkt wel goed, dus welke thermostaat hoort bij deze klep? Heeft iemand daar een PET-tekeningetje of nummer van? Want ik kan het in de PET niet vinden. Een andere plaatsomschrijving is uiteraard ook welkom!

                - als ik de schroef uit de accumulator draai komt er benzine uit, die is dus ook geen 100 punten. Daar ben ik een vervanger voor aan het zoeken.

                Comment

                • maup
                  924 Fan
                  • Nov 2009
                  • 249

                  #53
                  Re: warm start problemen

                  In de PET staat op blz.43;
                  nummer 56 temperatuur/tijdschakelaar 043906163A (deze zit achter tegen de cilinderkop en is moeilijk te zien (stuurt koudestartinjector aan))
                  nummer 53 temperatuurschakelaar 047131851D (deze zit in een koelwaterslang naast de achterkant van de cilinderkop(stuurt de klep onder de spinnekop aan))
                  Ik hoop dat je hier iets mee kan , ik ben zelf al drie jaar:shocked: met deze ellende bezig en volgens mij begin ik het te snappen;-).
                  succes,
                  maup

                  Comment

                  • gerben1986
                    924 Gek
                    • Feb 2008
                    • 952

                    #54
                    Re: warm start problemen

                    He, dat is beter nieuws. Die achter in de cilinderkop heb ik dus goed bevonden, en de beter bereikbare is dus fout. Dan gaan we die binnenkort maar eens vervangen!

                    Welke onderdelen heb je zelf allemaal al getest en vervangen? Want ik heb zelf het vermoeden dat mijn accumulator (en terugslagklep) de boosdoeners zijn.

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      #55
                      Re: warm start problemen

                      Originally posted by maup
                      In de PET staat op blz.43;
                      nummer 56 temperatuur/tijdschakelaar 043906163A (deze zit achter tegen de cilinderkop en is moeilijk te zien (stuurt koudestartinjector aan))
                      nummer 53 temperatuurschakelaar 047131851D (deze zit in een koelwaterslang naast de achterkant van de cilinderkop(stuurt de klep onder de spinnekop aan))
                      Ik hoop dat je hier iets mee kan , ik ben zelf al drie jaar:shocked: met deze ellende bezig en volgens mij begin ik het te snappen;-).
                      succes,
                      maup
                      100 % :thumb:
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • maup
                        924 Fan
                        • Nov 2009
                        • 249

                        #56
                        Re: warm start problemen

                        Ik heb de benzinedruk gemeten na uitzetten van de motor,die bleef redelijk goed dus ik ging er van uit dat de terugslagklep en de accumulator goed zijn.
                        Een benzinedrukmeter is wel handig om te hebben,zijn niet zo duur,ongeveer 35 euro,alleen aansluiten op je systeem is even lastig.
                        Ook zijn mijn injectoren vervangen omdat ze niet meer zo mooi vernevelden en alles in het hoogspanningsgedeelde van mijn ontsteking.
                        De temperatuursensors heb ik vervangen door schakelaars,gaat prima en kost niks.(injectoren,bougiekabels,bobine enz.kost al genoeg en heb ook nog nieuwe banden nodig,het moet wel leuk blijven)
                        groeten,
                        Maup

                        Comment

                        • Duncan
                          924 Fan
                          • Jun 2008
                          • 572

                          #57
                          Re: warm start problemen

                          Wat bedoel je met redelijk goed ? :-)
                          Dit is een exacte wetenschap. Er zijn precieze specs voor alle grootheden die je kunt meten. Het is binnen of buiten de specs.

                          Comment

                          • maup
                            924 Fan
                            • Nov 2009
                            • 249

                            #58
                            Re: warm start problemen

                            De druk op mijn systeem was na 20 minuten nog 1,5 bar.(moet 1,6 zijn) dus eigenlijk spectaculair goed voor een auto van 30 jaar oud.Maar omdat de auto bij warme start totaal niet wilde aanslaan was mij duidelijk dat dat niet het probleem was wat na verder zoeken ook bleek.
                            Als ik de onderdelen van mijn motorblok zou opmeten zullen vast ook wel bepaalde maten niet meer binnen de toleranties vallen en de 0 tot 100 tijd zal ook niet meer onder de 10 seconden uitkomen maar om nu meteen een nieuw blok te kopen...ik bedoel maar.

                            Comment

                            • gerben1986
                              924 Gek
                              • Feb 2008
                              • 952

                              #59
                              Re: warm start problemen

                              Vandaag heb ik voor het eerst de nieuwe accumulator uitgeprobeerd.
                              Helaas... het warme startprobleem bestaat nog steeds.
                              Hij is met geen mogelijkheid aan te krijgen als hij een uur heeft stil gestaan.

                              Nu wil ik nog de terugslagklep vervangen en hopelijk is dan het probleem opgelost. Begin er wel wat flauw van te worden...
                              Of als iemand nog andere tips heeft?

                              Comment

                              • M.B.H.
                                924 Freak
                                • Feb 2008
                                • 6043

                                #60
                                Re: warm start problemen

                                Originally posted by gerben1986
                                Vandaag heb ik voor het eerst de nieuwe accumulator uitgeprobeerd.
                                Helaas... het warme startprobleem bestaat nog steeds.
                                Hij is met geen mogelijkheid aan te krijgen als hij een uur heeft stil gestaan.

                                Nu wil ik nog de terugslagklep vervangen en hopelijk is dan het probleem opgelost. Begin er wel wat flauw van te worden...
                                Of als iemand nog andere tips heeft?
                                als hij warm is en niet start ,dan bougie eruit draaien
                                als die nat is of droog verteld meer over de kant die je op moet
                                zoeken voor dit porbleem
                                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                                Comment

                                Working...
                                X