plaatsen achterschermen 924GTS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter944
    924 Wannabe
    • Sep 2009
    • 87

    plaatsen achterschermen 924GTS

    wie heeft er ervaring met het plaatsen van GTS opzet achterschermen en wil deze ervaring delen. Ben benieuwd wat er aangepast dient te worden achter aan buiten en binnenscherm

    gr Peter
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    #2
    Re: plaatsen achterschermen 924GTS

    Originally posted by peter944 View Post
    wie heeft er ervaring met het plaatsen van GTS opzet achterschermen en wil deze ervaring delen. Ben benieuwd wat er aangepast dient te worden achter aan buiten en binnenscherm

    gr Peter
    dat is het volgens mij wel ;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • 924turbo2
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 2956

      #3
      Re: plaatsen achterschermen 924GTS

      Bestaande achterscherm moet je rond uitzagen, dus gewoon de huidige lijn doorhalen (net zoals je de ronding in je voorspatbord).

      De montage van de polyester achterschermen hangt af van het type wat je hebt. Plaats anders even een foto, ik hoop dat je wel de juiste hebt gekocht.

      Hier wat voorbeeld van o.a. een mal voor het uitzagen, handig is om meteen het deel van de torsiestaaf weg te halen zodat deze in de toekomst makkelijk te verzetten is (voor verlagen).

      Beste manier is om hem met bouten vast te zetten (zoals op de foto), dan kan je er altijd later nog bij, de gaten polyester je uiteraard dicht. Schermen passen nooit helemaal perfect, daarom wordt er vaak een bies tussen geplaatst.

      Randje uitkloppen is uiteraard niet nodig maar staat wel netjes afgewerkt
      937 racer

      Comment

      • klaas 924
        924 Addict
        • Jan 2009
        • 1852

        #4
        Re: plaatsen achterschermen 924GTS

        vraag over foto 5 :
        blijft die kier / gat tussen het metaal en polyester zo open ??
        zoja dan is dat bij uitstek een plek voor vastzittend vuil en vocht
        met als gevolg ROEST!

        of heb ik het niet goed ??
        think PORSCHitive

        Comment

        • peter944
          924 Wannabe
          • Sep 2009
          • 87

          #5
          Re: plaatsen achterschermen 924GTS

          Originally posted by 924turbo2 View Post
          Bestaande achterscherm moet je rond uitzagen, dus gewoon de huidige lijn doorhalen (net zoals je de ronding in je voorspatbord).

          De montage van de polyester achterschermen hangt af van het type wat je hebt. Plaats anders even een foto, ik hoop dat je wel de juiste hebt gekocht.

          Hier wat voorbeeld van o.a. een mal voor het uitzagen, handig is om meteen het deel van de torsiestaaf weg te halen zodat deze in de toekomst makkelijk te verzetten is (voor verlagen).

          Beste manier is om hem met bouten vast te zetten (zoals op de foto), dan kan je er altijd later nog bij, de gaten polyester je uiteraard dicht. Schermen passen nooit helemaal perfect, daarom wordt er vaak een bies tussen geplaatst.

          Randje uitkloppen is uiteraard niet nodig maar staat wel netjes afgewerkt

          Thanks wat is het onderscheidt tussen het juiste en niet juiste type?
          Als ik het goed zie moet er niet gelast worden alleen omkloppen?

          Peter

          Comment

          • 924turbo2
            924 Freak
            • Dec 2007
            • 2956

            #6
            Re: plaatsen achterschermen 924GTS

            Rand is wel gelast. Alles naslijpen en netjes lassen is natuurlijk altijd beter.

            Voor de ''verkeerde'' schermen graag even een pb sturen, dan zal ik zeggen welke ik bedoel.
            937 racer

            Comment

            • replica
              924 Gek
              • Jun 2009
              • 717

              #7
              Re: plaatsen achterschermen 924GTS

              Ik heb er zulke zonder rand vanbinnen en zal er eerst een rand moeten voor maken om ze kunnen vast te schroeven, hoo heb ik de boo in de breedte moeten aanpassen... Dus heb ik dan de verkeerde?

              Comment

              • 924turbo2
                924 Freak
                • Dec 2007
                • 2956

                #8
                Re: plaatsen achterschermen 924GTS

                nee, verkeerde schermen zijn met een rand aan de buitenkant, die helemaal afgeplamuurd moet worden. Zie foto (deze moet je dus niet hebben):
                937 racer

                Comment

                • replica
                  924 Gek
                  • Jun 2009
                  • 717

                  #9
                  Re: plaatsen achterschermen 924GTS

                  All right :-) neen deze heb ik niet, heb ze van joost gekocht en klein beetje foutjes in maar deze werk ik zo weg, ze zijn wel nog in perfcte staan en ben blij dat ik ze van joost heb kunnen kopen....
                  Maar ik heb dus ook geen rand aan de binnenkant, ik zie dat bij jou de schroeven langs buiten(dus door de schermen geschroeft zitten) deze plamuur je dus erna weg?
                  Maar ik denk dat dit na een tijd een beetje zou kunnen barsten, de plaats waar de bouten zitten.... of gebruik je vezel?

                  Groetjes

                  Comment

                  • 924turbo2
                    924 Freak
                    • Dec 2007
                    • 2956

                    #10
                    Re: plaatsen achterschermen 924GTS

                    Gebruik glasvezelpalmuur (zitten vezels door), dat blijft flexibel en gaat niet bartsen.
                    937 racer

                    Comment

                    • ShroudedVeil
                      924 Addict
                      • Aug 2008
                      • 2365

                      #11
                      Re: plaatsen achterschermen 924GTS

                      Joost, ga jij geen Gt meer maken ?
                      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                      Comment

                      • replica
                        924 Gek
                        • Jun 2009
                        • 717

                        #12
                        Re: plaatsen achterschermen 924GTS

                        Die polyesterplameer ken ik en gebruik hem ook steeds :thumb:
                        Maar helaas bij mij is er veel werk aan om ze te plaatsen, ik heb een andere manier moeten bedenken..... maar komt goed
                        Groetjes En binnenkort foto's ;-)

                        Comment

                        Working...
                        X