Amoniak , slecht?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frenske
    In Memoriam | Erelid
    • Feb 2009
    • 3309

    #16
    Re: Amoniak , slecht?

    ja pappa ;-)
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

    Comment

    • -Bassie-
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 4367

      #17
      Re: Amoniak , slecht?

      Deze gaat dicht.

      Dit gaat nergens over frans.

      Als frank wil dat die weer open gaat mag die pm-en
      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

      Comment

      • -Bassie-
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 4367

        #18
        Re: Amoniak , slecht?

        hij is weer open nu alleen over ammoniak
        geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

        Comment

        • Frenske
          In Memoriam | Erelid
          • Feb 2009
          • 3309

          #19
          Re: Amoniak , slecht?

          Pitjepeter,

          zit er in waspoeder niet ook amoniak, zij het in zeer kleine hoeveelheden?:shocked:
          924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

          Comment

          • pitjepeter
            924 Fan
            • Oct 2009
            • 402

            #20
            Re: Amoniak , slecht?

            Ik zou niet direct weten of er ammoniak in waspoeder zit, en twijfel er sterk aan!
            Ammoniak mag je nooit met andere ontvetters/wasmiddelen/chemische producten mengen!!!
            't Is ook zéér verontreinigend, gevaarlijk, explosief, giftig,...
            Bij ons wordt er een kleine hoeveelheid toegevoegd aan puur warm water, enkel om de ramen te wassen. Hierbij moet je zelfs opletten dat je niet te veel morst op gevernist of geschildert hout. Na enkele malen ammoniak gebruikt te hebben, zie je zelfs al dat de verf dof wordt!
            Ik zou dus echt wel opletten om op deze wijze om het even wat van je auto te kuisen...
            Tip: gebruik eens ammoniak in je water om iets te poetsen. Bekijk na het werk eens je handen/vingertoppen... Zo wil je niet dat je auto er uit ziet!!!

            Grtz.


            Peter
            Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers

            Comment

            • ShroudedVeil
              924 Addict
              • Aug 2008
              • 2365

              #21
              Re: Amoniak , slecht?

              Peter,

              Ik maak hele dage schoon met amoniak en op de zelfde wijze als jou ramen

              In een keuken, waar ik werk , werkt dat het beste en wij hebben nooit ergens last van

              Waarom rade schilders aan om je materiaal eerst te ontvetten met amoniak , als het zo slecht is voor je lak?

              Ik zie nog niks aangetast op me auto, velgen en motorruimte niet, voor de rest heb ik er niks mee schoon gemaakt op me auto
              When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

              Comment

              • Hendrik
                Administrator
                • Jan 2011
                • 1845

                #22
                Re: Amoniak , slecht?

                Originally posted by ShroudedVeil
                Peter,

                Waarom rade schilders aan om je materiaal eerst te ontvetten met amoniak , als het zo slecht is voor je lak?
                Dit gebeurt meestal voor het schilderen. En tegenwoordig mag er geen ammoniak meer gebruikt worden.

                Ieder heeft gewoon zijn eigen ding en als ammoniak voor jouw werkt dan doe je dat toch.

                Je gebruikt het niet puur dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn.

                Het punt is dat het dus materiaal kan aantasten en je het vooral niet moet mengen omdat er dan gevaarlijke gassen vrij kunnen komen.

                Comment

                • gerben1986
                  924 Gek
                  • Feb 2008
                  • 950

                  #23
                  Re: Amoniak , slecht?

                  Maar wat ik mij afvraag: wat is DE methode van PitjePeter dan?

                  Comment

                  • Hendrik
                    Administrator
                    • Jan 2011
                    • 1845

                    #24
                    Re: Amoniak , slecht?

                    Originally posted by gerben1986
                    Maar wat ik mij afvraag: wat is DE methode van PitjePeter dan?
                    Dat vind je in dit topic.

                    [ame]http://www.924forum.nl/forum/showthread.php?t=13925[/video]

                    Comment

                    • ShroudedVeil
                      924 Addict
                      • Aug 2008
                      • 2365

                      #25
                      Re: Amoniak , slecht?

                      Inderdaad, de geur is niet zo goed voor je , na een paar uur bezig zijn heb je echt wel hoofdpijn, maar zolang ben je er niet aan bezig

                      je kan een motorruimte zo schoonmaken in 15 min , overal een doek langs ( maar niet over je dynamo driem en andere rubbere delen) en dan goed naspoelen met lopende motor , lijkt mij ook weinig kwaad te kunnen maar toch wou ik het weten

                      de manier gaat mij boven die van peter omdat dit sneller is en ik het lekkerder vind werken omdat je geen sop substantie hebt

                      Ik ga verder met deze manier en raad het ook aan

                      Hoor ook graag andere bevindingen van andere liefhebbers van poetsen !
                      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                      Comment

                      Working...