Wel grappig hoe anderen voor mij bepalen dat ik teleurgesteld ben en een miskoop heb gedaan.
De auto is tot nu toe exact in de staat die ik veronderstelde toen ik hem gekocht heb, en er is zelfs nog een meevaller uitgekomen (stuk carrosserie waarover we twijfels hadden blijkt OK, dus er is totaal geen laswerk aan). Dus financieel zit ik ook nog volledig op planning. Ik zit zelfs onder planning, want de brandblusser was goedkoper dan gedacht.
Er is dus een keuring voor aankoop gedaan, in die zin dat ik een meer dan competente kenner bij me had. Die wees me bv onmiddelijk op het ophangingsrubbertje, zodat ik dit voor aankoop reeds wist. Er is ook een testrit mee gemaakt. En zoals jullie ook wel weten zit ik reeds lange tijd te denken over een 924/944 en was ik dus goed ingelezen. Vandaar dat ik ook dingen als een warm starten demonstratie gevraagd had voor koop, en dat ik wist dat auto's met serieuze motorproblemen of aandrijfproblemen financieel een no-go waren.
Ik weet dat deze auto realistisch gezien uiterlijk niet in concoursstaat komt. Dat is mijn ambitie ook niet, en niet binnen het bereik van mijn financieën. Ik ga ervoor zorgen dat hij uiterlijk gezond wordt. Dus niet "wat tectyl" maar gewoon alle restpuntjes goed tegen roest beschermen, onderkant een fatsoenlijke roestbescherming geven. En alles op zo'n manier dat als ik of iemand anders hem ooit wel wil laten herspuiten, dat gewoon kan. Uiteindelijk wordt het in de huidige fase van restauratie dus geen showroommodel, maar wel eentje die er voor mijn smaak leuk uitziet zonder dat ik met een rat rondrijd.
En eerlijk gezegd hoef je bij deze auto ook helemaal geen doorzetter zijn om hem zo ver te krijgen hoor. Het ding is gewoon in orde en heeft wat uiterlijke liefde nodig zoder dat dit echt intensief hoeft te zijn.
Het interieur...tja ik zocht vanaf dag 1 naar eentje om te strippen dus ook daar voel ik me absoluut niet bekocht. Het grootste probleem met het interieur is -op de gescheurde achterbank na- dat men ooit wat te bruut is geweest bij het inbouwen van een antenne waardoor de hemel gescheurd is.
De auto heeft overigens braaf jaarlijks zijn standaard onderhoudsbeurt gehad, en recent nog nieuwe remmen gekregen. Ik ga nu dus een groot onderhoud preventief laten uitvoeren omdat ik niet iemand ben die zijn auto ga laten verkommeren.
Al bij al dus perfect wat ik zocht en op "de markt" voor zover voor mij toegankelijk het goedkoopste wat er te koop was zonder dat je jezelf bij voorbaat al door de kop schiet. Ik kan begrijpen dat sommigen moeilijk doorheen een deukje en een gescheurde hemel kunnen kijken...
Overigens, JimFrey, ik heb enkele pagina's geleden foto's gepost! Ik zoek even de link voor je.
Edit:
http://www.924forum.nl/forum/showpos...6&postcount=46
De foto's dus. Niks aan geshopt of nabewerkt, gewoon klik klik met een oude brakke digicam. Zoals ik zeg, geen showroommodel maar ook geen exemplaar dat al aan 3 veldcrossen heeft meegedaan.
Edit:
Ik weet dat ik hier en op 944 forum voor hulp terecht kan, en dat apprecieer ik ten zeerste! :thumb: Al is het maar voor de stomme dingetjes als "hoe krijg ik dit of dat gedemonteerd" die ik niet uit de workshop manual kan afleiden.
Je zal me dus nog regelmatig op beide fora tegenkomen.
"Er het beste van maken" zal zeker lukken, want ik ben dus nog geen tegenslagen tegengekomen.
Edit:
Ik ben hier misschien zelfs iets té maniakaal in, want ook al rijdt de auto al 3 probleemloos rond ben ik ergens toch wat bang om hem op eigen wielen naar de keuring en de garage (ter vervanging van de D riem) te rijden... maar om dat nu op een trailer te doen is misschien wel erg paranoïde...