Pagina 8 van de 12 EersteEerste ... 456789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 116

Onderwerp: De 944 van Nicolas

  1. #71
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109
    Wel grappig hoe anderen voor mij bepalen dat ik teleurgesteld ben en een miskoop heb gedaan.

    De auto is tot nu toe exact in de staat die ik veronderstelde toen ik hem gekocht heb, en er is zelfs nog een meevaller uitgekomen (stuk carrosserie waarover we twijfels hadden blijkt OK, dus er is totaal geen laswerk aan). Dus financieel zit ik ook nog volledig op planning. Ik zit zelfs onder planning, want de brandblusser was goedkoper dan gedacht.

    Er is dus een keuring voor aankoop gedaan, in die zin dat ik een meer dan competente kenner bij me had. Die wees me bv onmiddelijk op het ophangingsrubbertje, zodat ik dit voor aankoop reeds wist. Er is ook een testrit mee gemaakt. En zoals jullie ook wel weten zit ik reeds lange tijd te denken over een 924/944 en was ik dus goed ingelezen. Vandaar dat ik ook dingen als een warm starten demonstratie gevraagd had voor koop, en dat ik wist dat auto's met serieuze motorproblemen of aandrijfproblemen financieel een no-go waren.

    Ik weet dat deze auto realistisch gezien uiterlijk niet in concoursstaat komt. Dat is mijn ambitie ook niet, en niet binnen het bereik van mijn financieën. Ik ga ervoor zorgen dat hij uiterlijk gezond wordt. Dus niet "wat tectyl" maar gewoon alle restpuntjes goed tegen roest beschermen, onderkant een fatsoenlijke roestbescherming geven. En alles op zo'n manier dat als ik of iemand anders hem ooit wel wil laten herspuiten, dat gewoon kan. Uiteindelijk wordt het in de huidige fase van restauratie dus geen showroommodel, maar wel eentje die er voor mijn smaak leuk uitziet zonder dat ik met een rat rondrijd.

    En eerlijk gezegd hoef je bij deze auto ook helemaal geen doorzetter zijn om hem zo ver te krijgen hoor. Het ding is gewoon in orde en heeft wat uiterlijke liefde nodig zoder dat dit echt intensief hoeft te zijn.

    Het interieur...tja ik zocht vanaf dag 1 naar eentje om te strippen dus ook daar voel ik me absoluut niet bekocht. Het grootste probleem met het interieur is -op de gescheurde achterbank na- dat men ooit wat te bruut is geweest bij het inbouwen van een antenne waardoor de hemel gescheurd is.

    De auto heeft overigens braaf jaarlijks zijn standaard onderhoudsbeurt gehad, en recent nog nieuwe remmen gekregen. Ik ga nu dus een groot onderhoud preventief laten uitvoeren omdat ik niet iemand ben die zijn auto ga laten verkommeren.

    Al bij al dus perfect wat ik zocht en op "de markt" voor zover voor mij toegankelijk het goedkoopste wat er te koop was zonder dat je jezelf bij voorbaat al door de kop schiet. Ik kan begrijpen dat sommigen moeilijk doorheen een deukje en een gescheurde hemel kunnen kijken...

    Overigens, JimFrey, ik heb enkele pagina's geleden foto's gepost! Ik zoek even de link voor je.

    Edit:

    http://www.924forum.nl/forum/showpos...6&postcount=46

    De foto's dus. Niks aan geshopt of nabewerkt, gewoon klik klik met een oude brakke digicam. Zoals ik zeg, geen showroommodel maar ook geen exemplaar dat al aan 3 veldcrossen heeft meegedaan.

    Edit:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cor 944 Bekijk Berichten
    ja dat is jammer,
    Nicolas moet er dan maar het beste van maken.
    en voor problemen,kan hij uiteraard hier altijd hier terecht,op het forum.
    we zullen hem daar dan zo goed als mogenlijk in steunen ,met advies.
    Ik weet dat ik hier en op 944 forum voor hulp terecht kan, en dat apprecieer ik ten zeerste! :thumb: Al is het maar voor de stomme dingetjes als "hoe krijg ik dit of dat gedemonteerd" die ik niet uit de workshop manual kan afleiden.

    Je zal me dus nog regelmatig op beide fora tegenkomen.

    "Er het beste van maken" zal zeker lukken, want ik ben dus nog geen tegenslagen tegengekomen.

    Edit:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BunnY Bekijk Berichten
    Dus alles wat er aan moet gebeuren is 'pi-nuts' dat gewoon wat tijd kost. En een D-riem, tsjah, een D-riem is nu eenmaal kostelijk. Maar Nicolas is nuchter genoeg om te weten dat hij beter veilig kan spelen en hem meteen maar vervangt
    Ik ben hier misschien zelfs iets té maniakaal in, want ook al rijdt de auto al 3 probleemloos rond ben ik ergens toch wat bang om hem op eigen wielen naar de keuring en de garage (ter vervanging van de D riem) te rijden... maar om dat nu op een trailer te doen is misschien wel erg paranoïde...


  2. #72
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Zo, even tijd gehad om naar de auto te kijken. Actief kijken dus.

    Het mechanisme van de koffer heb ik wat gedemonteerd, gesmeerd en terug gemonteerd. En nu kan de koffer terug open! En ook weer dicht ja.

    Verder heb ik nog een beetje zitten zoeken naar wat het doel van dat schakelaartje in het dashboard (geweest) kan zijn. Het lijkt erop dat het met het alarmsysteem te maken heeft. In dat geval gaat het er samen met het alarm uit.

    Ik zag vooraan echter ook aansluitdraden voor mistlichten. Of waren deze standaard voorbereid vanuit de fabriek? Het ziet er netjes uit, in tegenstelling tot dat schakelaartje.


  3. #73
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: De 944 van Nicolas

    de achterklep ging dus open door de boutjes los te draaien ?
    onder mijn 944 zat de voorbereiding ook
    maar de spoiler waar de lampen in horen en de lampen zelf had ik niet ik denk dus dat het voorbereiding fabriek af was maar weet dat niet zeker
    schakelaartje kan voor een nep alarm ledje zijn kom je vaak tegen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #74
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Ja, dat van dat LEDje zou goed kunnen!

    Ik heb bij de koffer de afdekplaatjes verwijderd, slot en mechanisme ingespoten, plaatjes terug gemonteerd (waarbij ik een ontbrekend rondelletje toegevoegd heb), en het geheel werkte. Dus niet moeten lodderen met losse bouten ofzo. Volgens mij dus gewoon een kwestie van wat ingekoekt vet. Je moet ook de sleutel even "voelen". Maar nu krijg ik hem iedere keer zonder gesleur open.


  5. #75
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Hij is gekeurd! (oldtimer). Enkel nog de plaat aanvragen.

    Hij had vannacht buiten geslapen, en zonder achterruitontdooiing was het zicht naar achter dus "beperkt". Ik ga een vod of raamspons in de auto leggen, dan heb ik altijd iets beschikbaar om het zicht te herstellen.


  6. #76
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: De 944 van Nicolas

    wen er maar aan, ik rij altijd met dicht geslagen achterruit als het serieus koud is:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #77
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: De 944 van Nicolas

    ach, wie kijkt nu ook achterom? de toekomst ligt vóór je ...;-)
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #78
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: De 944 van Nicolas

    ik reed voordat ik de porshe had in een bestelwagentje en een bus waar je niet eens een binnen spiegel had en je dus ook een dooiehoek wat je dus niet kan zien omdat je alleen 2 raampjes voor heb aan de zijkant. je zou zo een fietser omver kunnen rijden
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #79
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: De 944 van Nicolas

    Hij is gekeurd! (oldtimer). Enkel nog de plaat aanvragen.
    Proficiat!

    Grtz.

    Peter
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  10. #80
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Ik heb de nummerplaat!

    En ik kan er niks meer mee doen, want ik heb het contactsleuteltje in twee gebroken. Gelukkig moest ik toch al langs de sleutelman om de voorste nummerplaat te laten maken. :-)

    Ahja, ik ben allang blij dat het goedkoopst te vervangen onderdeel van heel de auto gebroken is. :-)

    Als ik de nieuwe sleutel heb ga ik de mogelijkheden voor vervanging distributie bekijken, en daarna kan het feest echt beginnen. Leuk!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •