Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345
Resultaten 41 tot 48 van de 48
  1. #41
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    dit weekend met 10 924's op pad geweest en allen gingen voluit op der autobane
    geen probleem voor deze oudjes
    ook allemaal 1100 km op de teller er bij probleemloos bij alle 10
    goed onderhouden 924's zijn niet stuk te krijgen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #42

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Hm, dat laatste klinkt wel leuk als uitje, met een stuk of 10 924's op stap in duitsland...
    Porsche 924 (1984) - Renault Megane Cabrio (1998)
    Landrover Freelander softtop v6 (2001) - Ford Fiesta (2001) - Skoda Superb iV L&K combi (2021)


  3. #43
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Ik denk dat de koplampen best een verschil maken, de Cw waarde zal aardig veranderen. Lompe uitstekende delen veroorzaken nogal wat werveling en daarbij dus ook loslating. Dat gezegd te hebben, zal je topsnelheid wel wat hoger uitvallen, maar niet in termen van 20 km/h of meer, eerder 5-10 km/h neem ik aan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyw91 Bekijk Berichten
    Luchtweerstand neemt niet toe in een kwadraat, maar de V(snelheid) die neemt toe tot de 3e macht, dus koplampen omhoog/omlaag speelt bijna geen rol, alleen cw waarde zal misschien iets veranderen, maar dat is te verwaarlozen... De formule?

    Ftotaal=Flucht+Frol
    P= 0,5.CW.A.p.V3+M.G.mu.V
    Ik denk dat je hier meteen het vermogen uitrekent (aangezien er een P staat ipv een F), dat gaat inderdaad tot de derde macht. Maar vrijwingsweerstand gaat wel degelijk kwadratisch . (F=1/2*rho*Cw*A*v^2 en P=F*v, dus zo kom je bij de derde macht)

    Leuk, natuurkundepraat .


  4. #44
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    jaa, maar geloof me nou maar, als ik mn lampen omhoog of omlaag heb, zal dat lang geen 5 km/h schelen, enja, je rekent in principe het vermogen uit, maar dat is in dit geval een bekende, de onbekende is is je V waar je later de 3emachtswortel uit moet trekken


  5. #45
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyw91 Bekijk Berichten
    jaa, maar geloof me nou maar, als ik mn lampen omhoog of omlaag heb, zal dat lang geen 5 km/h schelen, enja, je rekent in principe het vermogen uit, maar dat is in dit geval een bekende, de onbekende is is je V waar je later de 3emachtswortel uit moet trekken
    ehhh, is dit nu openbare schending van de fatsoennormen????:doh:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #46
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyw91 Bekijk Berichten
    Luchtweerstand neemt niet toe in een kwadraat
    Wat ik zeg, is dat dit dus wel het geval is.

    Ik denk dat het verschil maar eens getest moet worden :eyebrows:, is toch een goed excuus om even het pedaal in te trappen?


  7. #47
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Ik had het nog willen doen toen ik in Duitsland was, maar helaas was het te druk toen ik dat eenmaal de koplampen omlaag had gedaan :frown:


  8. #48
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    ik verwacht 1-2 kmh verschil met lampen omhoog en laag, maar dat is een heel ruwe schatting.
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •