Donker rooie 924 uit 1984

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frank
    924 Wannabe
    • Aug 2009
    • 14

    #16
    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    Hallo hier een update van de werkzaamheden aan m'n 924.
    Laatste tijd weer veel aan gesleuteld. me auto begon steeds moeilijker te starten, wel 5 tot 10 seconden draaien voordat ie aansloeg. een paar weken terug deed de startmotor helemaal niets meer. Ik dacht dat de accu het had begeven door het lange doorstarten en de kou. Na een nieuwe accu er in gezet te hebben deed ie nog steeds niets, ook niet tikken van het startrelais. twee weken geleden de startmotor er uitgehaald (makkelijker getypt dan gedaan :doh:, wat een k*t werk al die afdek plaatjes waar je niet goed bij kan). startmotor heb ik laten reviseren, De man van het revisiebedrijf melde dat de motor erg vuil was van binnen en daarom de koolborstels waarschijnlijk slecht contact maakten. Heeft iemand hier dat ook wel eens aan de hand gehad?
    Ook heb ik nieuwe injectoren gekocht om het startprobleem te verhelpen. De oude injectoren bleven nog beetje sissen als de motor uit stond. Dus ik dacht dat het het veel voorkomde warme startprobleem was. Vandaag de startmotor terug ingebouwd en doet het tot nu toe weer naar behoren.

    Nu heb ik echter nog een probleem waar ik niet echt uit kom. De zeer slecht lopende motor bij koude start. Het blok schud dan flink. De motor klinkt als een oude diesel door het getik. Ook zag ik laatst dat er olie aan de bougies van cilinder 2 en 3 zit :doh::frown:. Volgens de Haynes betekent dit kappote zuigerveren of versleten klepgeleiders. Hoe kan ik een goeie diagnose stellen zonder de kop eraf te halen??. En mochte het de kleppen zijn is dit dan nog te maken of is het moet er een andere kop op (i.v.m. het uitslijten van het aluminium rond de klepgeleider).
    Ik hoor graag van mensen die hier ervaring me hebben.

    Heb net nieuwe baan, dus helaas te weinig tijd om alles zo grondig aan te pakken als ik zou willen.

    Comment

    • ShroudedVeil
      924 Addict
      • Aug 2008
      • 2365

      #17
      Re: Donker rooie 924 uit 1984

      Even een compressie meting doen is wel handig, kunnen de meeste garages wel doen.

      Heb je aan stelschroeven gezeten toevallig?

      En wanneer gebeurde het , na het vervangen van .... ?
      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

      Comment

      • Frank
        924 Wannabe
        • Aug 2009
        • 14

        #18
        Re: Donker rooie 924 uit 1984

        Originally posted by ShroudedVeil
        Even een compressie meting doen is wel handig, kunnen de meeste garages wel doen.

        Heb je aan stelschroeven gezeten toevallig?

        En wanneer gebeurde het , na het vervangen van .... ?

        Het tikken deed de motor al bij aankoop. Met Later heb ik de stelschroeven van de kleppen minimaal bijgestelt (max. 2 slagen) tot speling juist was.

        Een compressiemeting zal ik binnenkort doen.
        Zal ook de WUR is na meten.

        Comment

        • ShroudedVeil
          924 Addict
          • Aug 2008
          • 2365

          #19
          Re: Donker rooie 924 uit 1984

          Maar heb je de kleppen dan wel met een voelermaatje afgesteld of?
          When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

          Comment

          • M.B.H.
            924 Freak
            • Feb 2008
            • 6043

            #20
            Re: Donker rooie 924 uit 1984

            kijk maar eens of je klepstoters niet klemmen :whistle:
            nokkenas verdraaien tot je de klepspeling kunt voelen,
            dan moet je de stoters heel gladjes kunnen draaien
            kijk ook eens goed naar de tweede nok vanaf de voorkant van het blok bekeken ;-)
            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

            Comment

            • Frank
              924 Wannabe
              • Aug 2009
              • 14

              #21
              Re: Donker rooie 924 uit 1984

              Ik heb de klepspeling m.b.v. het Haynes handboek afgesteld met een voelermaat. Ik zal van het weekend me klepstoters nog is na kijken. Eerst morgen op brug alle hitteschildjes rond de startmotor bevestigen. Dan kan ik iig weer rijden.
              Ik zal na het weekend een update geven van de progressie

              Comment

              Working...
              X