Pagina 4 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 48

Onderwerp: weet het niet meer

  1. #31
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: weet het niet meer

    ja maar dat is de bobine
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #32
    Ingeschreven
    26/03/2010
    Locatie
    Schoonoord
    Berichten
    65

    Re: weet het niet meer

    Oh, zo ja ik snap wat je bedoelt. Ik bedoelde dat de bobine in de bijlage staat en niet de voorschakelweerstand... Ik heb het een beetje dom opgeschreven geloof ik. :doh:

    Maar ik kom er net achter dat ik een andere bobine heb! Een 12 volts bobine waar opstaat dat er geen voorschakelweerstand gebruikt mag worden. dus heb ik hem niet meer nodig.


  3. #33
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: weet het niet meer

    dan meet maar eens het voltage op de plus van de bobine. Vanaf een bepaald bouwjaar is de voorschakelweerstand in de kabel ingebouwd. Als dat zo is heb je de foute bobine gekocht ....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #34
    Ingeschreven
    26/03/2010
    Locatie
    Schoonoord
    Berichten
    65

    Re: weet het niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    dan meet maar eens het voltage op de plus van de bobine. Vanaf een bepaald bouwjaar is de voorschakelweerstand in de kabel ingebouwd. Als dat zo is heb je de foute bobine gekocht ....
    ja dat klopt, maar ik heb een '76 die hebben dat nog niet, en als ik het voltage op de plus van de bonine meet, meet ik 12 volt.


  5. #35
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: weet het niet meer

    en dan nu de clou van de voorschakelweerstand. Dat ding zorgt er dus voor dat er ca 9 volt op je bobine komt. Echter is er via het contactslot een extra kabeltje aangesloten op je bobine. Zodra je de contactsleutel omdraait en de startmotor draait komt er de volle 12 volt op je bobine. Dit bevordert het starten door een krachtigere vonk/voorkomt dat de spanning op de bobine door de startprocedure te ver terugzakt. Nu is dat niet van dergelijke magnitude dat het zoveel verschil uitmaakt maar alle kleine beetjes helpen.

    Heb je nu al nieuwe contactpuntjes gemonteerd? Vindt dat nergens terug in dit topic. Als die te ver ingebrand zijn kun je starten wel vergeten.... :Cry:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #36
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: weet het niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    Heb je nu al nieuwe contactpuntjes gemonteerd? Vindt dat nergens terug in dit topic. Als die te ver ingebrand zijn kun je starten wel vergeten.... :Cry:
    Eens. Of als de opening te groot is..


  7. #37
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: weet het niet meer

    ik lees dat je geen voor schakel weerstand (ballast resistor) hebt deze hoort wel op een 76 er
    alle 924 met puntjes hebben deze
    voor schakel weerstand (ballast resistor) is tegen het inbranden van de contactpuntjes

    van af 76 tot 77half zit deze gemonteerd
    na 77half hebben ze zo als frans zegt reststor draden


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #38
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: weet het niet meer

    Yep klopt als een BUS :thumb:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #39
    Ingeschreven
    26/03/2010
    Locatie
    Schoonoord
    Berichten
    65

    Re: weet het niet meer

    ik heb mn contactpunten gemonteerd, en hij lijkt wel aan te willen slaan, maar doet het nog steeds niet.:Cry:


  10. #40
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: weet het niet meer

    Ook goede afstand er tussen?

    Weet je zeker of je ontsteking verder goed staat afgesteld?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •