Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41
  1. #1
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Hallo forum bezoekers,

    na een jaar stilstand begonnen met het weer lopend maken van mijn 924.
    Het volgende doet zich voor, dat het brandstofrelais begint te ratelen wanneer de motor op temperatuur is.
    Ook loopt de motor dan onrustig en schokkerig. Na enig zoeken en meten geconstateerd dat bij het losnemen van de stekker onder de luchtweger de motor perfect gaat draaien en ook goed reageert op het gaspedaal. Bij een gedane testrit trekt de 924 goed op en heeft voldoende vermogen.
    Verder geconstateerd dat nu de brandstofpomp blijft lopen als de motor wordt afgezet.
    Mijn vraag: is dit logisch en waar zou de oorzaak kunnen zitten?


  2. #2
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Ik dacht dat alleen bij 924´s van 1981 onder de luchtweger z´n regelklep zat:confused:. Deze klep verlaagt de stuurdruk bij koude motor zodat deze extra benzine krijgt. Bij mijn 24 zit in een koelslang vlakbij de bobine een temp.sensor die deze klep aanstuurt, als deze sensor stuk is blijft de stuurdruk laag zodat de inmiddels warme motor te veel benzine krijgt, en dus slecht gaat lopen. Je benzinepomp mag natuurlijk niet blijven lopen als de motor uitstaat en het ralais moet daar voor zorgen (zal dus wel overleden zijn):frown:


  3. #3
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Of dat zo is weet ik niet e.e.a. zou best in de loop der jaren omgebouwd kunnen zijn. Het relais werkt goed als de stekker wordt ingestoken, de pomp stopt dan als het kontakt wordt afgezet. Dus die is niet kapot. Ik vermoed dan ook dat door het uittrekken van de stekker het relais geen juiste info krijgt mbt het wel of niet draaien van de motor.


  4. #4
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    zit toch meer fout dan. Die elektroschakelaar naast de luchtweger (want meer is het niet) heeft een andere stroomkring als het brandstofrelais. Dit lijkt me iets san ook voor onze eigen elektrische superheld, ....

    SUPERJIMFREY !!!!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #5
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Ter extra info. Ik heb begrepen dat de groene kabel op de - pool van de bobine een puls geeft aan het relais. Als ik deze kabel losneem dan blijft het relais ratelen en blijft de motor toch lopen. De bedrading aan de motor en bij de relais kast zien er origineel uit zonder vreemde aansluitingen en er is ook niet in geknipt. Uit ervaring weet ik dat slechte massa verbindingen rare storingen veroorzaken. Het enig wat ik vervangen heb zijn de verstuivers (waren zeikerds).


  6. #6
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    hmm, je neemt de groene kabel van de bobine los en je motor blijft lopen? Da's knap. Dus als de wiedeweerga alle massakabels controleren. Niet enkel of ze vast zitten maar ook of ze geleiden, dus met een ohm-meter.

    kleine tip: meestal is de kabel van het blok naar het schot, bij de bobine, kaduuk. De rest werkt alles neem ik aan?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #7
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    Voor de duidelijkheid/volledigheid. De groene kabel naar de verdeler laat ik zitten, de 2e kabel op de minpool neem ik los. Wat me nog is opgevallen maar dit is misschien normaal, de handrem controle lamp werkt in de klok van het dashbord maar niet op de middenconsole. De rode controle lamp op de middenconsole brandt wel als de motor nog niet is gestart en gaat na het starten uit. Ik neem aan dat dit normaal is. Ik ga in iedergeval de massa aansluitingen controleren/losnemen/reinigen.


  8. #8
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    dat rooie lampie is normaal, die in de console zou alleen mogen branden als er remdrukverschil optreed. Als je toch bezig bent met massacontacten, boven je zekeringskast zitten twee "kronen" met een aantal massacontacten, neem die ook "ff" mee....:dizzy:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  9. #9
    Ingeschreven
    23/05/2010
    Berichten
    29

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    OK neem ik meteen mee.


  10. #10
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 1976 | ratelend brandstofrelais

    en als je er niet uit komt, zo ver woon je niet bij mij vandaan .....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •