Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 20 of 20
  1. #11
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Amersfoort
    Posts
    4,367

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    dat is zo martin

    ik neem aan dat ts wel een idee heeft wat die er aan kan gaan doen.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  2. #12

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    oke thanx allemaal, martin zijn koffie ruik ik al als ik me raam open doe. Kom zaterdag morgen wel even langs. heb nog wel veel meer om weer te bespreken.
    Wim
    Live free or die


  3. #13

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    Hallo Wim,
    Het koelsysteem is gevuld met long life koelvloeistof welke veilig is voor alle metalen,, rubbers, pakkingen etc.
    daarvoor is het hele systeem grondig door gespoeld.
    Groetjes,
    Piet


  4. #14

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    Die van mij heeft het zelfde probleem, hij word best warm, hij loopt tot het rode, en dan slaat de fan aan, en dan loopt hij iets terug, maar dat is inderdaad alleen als ik file rij, met warm weer.

    Het heeft voor mij niet echt problemen, omdat dat metertje ook niet altijd even nauwkeurig is.

    Maar wat ik wel heb als die zo heet is geweest, dat hij dan eerder z'n warme start probleem heeft, gelukkig ligt er dan snelstart achterin.


  5. #15

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    na een ochtendje martin en koffie, alles gecontroleerd. alles is ok. zomerteen dak los en cruisen door giethoorn. we zullen het zien. bedankt voor alle steun
    Live free or die


  6. #16
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Tuk / Steenwijk
    Posts
    6,043

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    Graag gedaan en laat hem maar eens Giethoorn zien Wim , of laat giethoorn hem maar zien HaHa
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #17

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    Hmmm, mijn 924S loopt ook tot tegen en soms zelfs in het rode. Dan slaat de fan wel aan.
    Ik wilde onlangs mijn thermostaat laten vervangen, maar bij de garagist (slang voor de radiator had een gaatje, zo bleek) is het veertje dat die op z'n plaats houdt, afgebroken. Doordat zo'n veertje niet meteen voor handen was, heb ik besloten weer maar een tijdje door te rijden met haperende thermostaat. Wat voor veertje moet ik halen trouwens, en waar?
    Maar nu blijkt dat ik de afgelopen 800km of zo toch wel een liter koelwater verloren heb. Aan de uitlaat is hij zuiver en olie en koelvloeistof (met belletjes vóór het bijvullen :S ) zien er proper uit. Spuugt die bij te hoge temperaturen zijn water uit door het toegenomen volume (de dop is net)? Of is er opnieuw sprake van een lek ergens in het circuit - met duidelijke bron van ellende: de haperende thermostaat?


  8. #18
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    spanbroek
    Posts
    4,533
    Ik vermoed dat hij toch lek is
    Hij kan lekken bij de kachel dan heb je meestal een vet voor raam of het verdampt dan blijft er een olie achtige laag over op de plaats waar hij verdampt
    Je kan ook een lekke kop hebben


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #19
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    2,962

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    langs de dop spuiten samen met hoge druk in het koelsysteem is lekke koppakking.


    maandag was een mooie warme dag en ook voor de 924, temperatuur kwam net niet voorbij het 3e streepje. dit was nadat ik van de snelweg af kwam en voor het stoplicht moest wachten, olie temperatuur was 120 (ja max temperatuur). afgelopen 2 jaar zijn; termostaat, thermoswitch en koppakking vervangen. was dus echt wel de moeite waard
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #20

    Re: 924 1979 | warmte bij warmte

    Ik heb zaterdag nog een ritje gemaakt. Een aantal keer liep de meter tot tegen het rood aan, zonder erg. Maar toen ik thuis kwam en ik de wagen wilde binnenrijden, is in 1 klap een hele hoop water uitgestroomd. En, toen draaide ook plots de radiator :-) . Ik heb 3l koelvloeistof kunnen bijvullen en ben zondag rustig naar de garagist gereden, zonder iets van water te verliezen (over zo'n 15km).
    De garagist maakte er weinig van en zei dat de koppakkingen van de 2.5's eerder zullen gaan lekken van ouderdom dan van warm te lopen, en dat het met het vervangen van een darm het weer opgelost zou zijn. Hij ging -uiteraard- ook de thermostaat en thermoswich vervangen. Nog 2 daagjes en hij is terug thuis...


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •