de '79 van Powerflux

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meneer aard
    924 Gek
    • Sep 2007
    • 1129

    #46
    Re: de '79 van Powerflux

    En zorgen voor een goed opgeladen accu

    Heb je de injectoren al los gehad? Gekeken naar het sproeibeeld..Zijn je bougies wel nat bij het starten?

    Comment

    • powerflux
      924 Fan
      • Mar 2011
      • 651

      #47
      Re: de '79 van Powerflux

      oh, die is al een paar keer volgeladen. tevens heb ik een powerstarter die ik kan gebruiken dus power genoeg

      jep, de injectoren zijn eruit geweest. ik heb 3 sets, en heb daaruit een setje kunnen selecteren die netjes conisch sproeien, onder vrolijk zoemend geluid. De bougies worden zeker ook nat, de CSV sproeit ook netjes.
      Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
      Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
      Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
      Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

      Comment

      • Meneer aard
        924 Gek
        • Sep 2007
        • 1129

        #48
        Re: de '79 van Powerflux

        Dan zou het toch iets electrisch moeten zijn. 95 lopen die dingen nou ook niet echt geweldig op. Standaard zijn ze ontworpen voor 98..Evt zou je een busje injectorreiniger erin kunnen mikken daar zit kerosine in.
        Dan zou ik toch eens goed naar alle massa contacten kijken, met name ook onder het dashboard links bij de bestuurder links boven bij de zekering kast..

        En in de motorruimte natuurlijk.

        Heb je btw al een geprobeerd met remmenreiniger/ pilot start fluid te injectoren met starten?
        Last edited by Meneer aard; 16-05-11, 20:27.

        Comment

        • powerflux
          924 Fan
          • Mar 2011
          • 651

          #49
          Re: de '79 van Powerflux

          heeeeeee, de remmenreiniger-truuk. totaal vergeten :bonk: ik neem aan dan de CSV electrisch afkoppelen en direct in het gasklephuis spuiten met de gasklep helemaal open zoals bij een carb?

          ja, het moet ook wel iets electrisch zijn, ook omdat hij dus enorm varieert in wat hij precies doet als je de sleutel omdraait (zie een paar posts terug).

          hopelijk kan ik er komende zondag weer naartoe. d'r gaat dan ook een '98' stickertje op de tankdop, alvast
          maar goed, tot het moment daar is lijkt hij tenminste nog te bewegen op deze foto olleyes:
          DSCF9442 (Small).JPG
          Last edited by powerflux; 16-05-11, 20:42.
          Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
          Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
          Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
          Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

          Comment

          • Meneer aard
            924 Gek
            • Sep 2007
            • 1129

            #50
            Re: de '79 van Powerflux

            Gewoon de rubberen intake boot verwijderen bij het gaskleppen huis. Zo vermijd je enige backfire`s waar de vrienden nogal last van hebben met gas in hun 924..Dit om zo schade aan je intake boots te voorkomen.
            maar ik zou gewoon even gaan meten. Meten = weten.

            Misschien heeft ie gewoon dan te weinig spanning over door corrosie tijdens het starten voor de vonk e.d.

            Comment

            • Meneer aard
              924 Gek
              • Sep 2007
              • 1129

              #51
              Re: de '79 van Powerflux

              Kijk trouwens even voor de grap op het contactblok achter je contactslot. Deze kan ook veel ellende veroorzaken die nagenoeg niet traceerbaar zullen zijn! Pet nr: 111 905 865 25,60 ex btw p/stuk @ alpo zonder korting.

              Comment

              • powerflux
                924 Fan
                • Mar 2011
                • 651

                #52
                Re: de '79 van Powerflux

                ik heb naar instructies van http://www.924.org/techsection/12bod...al/Replacement een schakelpaneeltje gemaakt met 1) ignition 2) fuel pump 3) starter 4) aux power (lampen enzo), dik bedraad met zware schakelaars en connectoren.

                als controle heb ik wel bij elke test als controle het originele contactslot gebruikt, maar van dat specifieke probleem heb ik dus geen last.


                waar zou ik een nieuwe aarde/min kabel kunnen krijgen, die dikke gevlochten. ik weet dus nog niet of het nodig is, maar preventief vervangen kan vast geen kwaad. ook bij alpo?
                Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                Comment

                • Meneer aard
                  924 Gek
                  • Sep 2007
                  • 1129

                  #53
                  Re: de '79 van Powerflux

                  Meestal wel bij automaterialen zaken. Heb je die doorgemeten op weerstand dan? Als ie goed is zou ik hem nog niet gaan vervangen.

                  Heb je al eens de brandstof druk gemeten?

                  Comment

                  • powerflux
                    924 Fan
                    • Mar 2011
                    • 651

                    #54
                    Re: de '79 van Powerflux

                    Brandstofdruk moet goed zijn. hij haalde de 750ml in 30 seconden wel.

                    Ik ben zojuist terug van een matig succesvolle sleutelochtend. Het is zeker een massaprobleem, maar er is meer.
                    Allereerst heb ik een extra massakabel aangelegd van de accu direct naar de motor (ergens willekeurig opgeschroeft), en een tweede van de motor direct op het chassis. De eerste is 20mm^2, dus niet bijzonder zwaar, maar zeer fijn gevlochten puur koper. Kan erg veel stroom doorheen.

                    heb de luchtslang op het gasklephuis losgehaald om de luchtweger te beschermen, en er wat remmenreiniger in gespoten.
                    vervolgens geprobeerd te starten. hij bleef bij elke cylinder vaststaan (en niet random dus), maar de spanning op de accu was ook +/- 10 volt.. vervolgens de accu uit m'n volvo gepakt, en met wat verse remmenreiniger nog een keer geprobeerd

                    hij liep! met allerlei blauwe rook uit het gasklephuis, maar hij liep! Hij blijft echter niet lopen, slaat vrijwel direct weer af.

                    dit nog een paar keer geprobeerd. hij sloeg elke keer aan, met blauwe rook, diep grommend geluid, om vervolgens weer af te slaan. toen maar gestopt; anders zou die accu ook leeg zijn en kwam ik niet meer thuis. Hij lijkt nog steeds niet genoeg power te hebben om écht te starten, het gaat allemaal erg moeizaam.

                    ik neem aan dat die blauwe rook een duidelijk signaal is dat de kleppen toch niet goed staan? ondanks dat er wel compressie was..

                    iig voor de volgende keer
                    - 1 nieuwe accu
                    - aansluitingen op startmotor en massapunten opschuren
                    - kleppen controleren

                    heb nu maar het stuur mee naar huis genomen om wat op te knappen.. is ook nodig
                    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      #55
                      Re: de '79 van Powerflux

                      als hij loopt moet je wel de luschweger iets lichten anders krijgt hij geen brandstof.9en stopt gelijk weer)
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • powerflux
                        924 Fan
                        • Mar 2011
                        • 651

                        #56
                        Re: de '79 van Powerflux

                        gistermiddag nog even verder gegaan.

                        de massa van accu -> blok, accu-> chassis en chassis-> blok is nu met nieuwe (en extra) kabels overal heel erg laag. dat probleem is dus opgelost. verder heb ik een gloednieuwe 72AH, 630A coldstart accu gekocht en erin geplaatst.

                        helaas ben ik niet veel opgeschoten. hier 2 filmpjes (pomp wordt geschakeld met het eerder genoemde paneel. contactblok is goed, dus weer in ere hersteld)





                        (ja, ik start stevig door, maar dit was al later op de dag.. loslaten bij zo'n plof-reeks heeft 0,0 effect)

                        ik heb nogmaals de check in het werkplaatshandboek doorgenomen en alles valt nu binnen de specificaties.
                        wel heb ik iets gevonden. de draad op 15 bij de bobine wordt loeiheet, losmaken en aantikken met het contact erop geeft ook behoorlijke vonken.

                        klopt dat?

                        ik heb het idee dat hij willekeurig vonkt, helemaal niet wanneer hij moet maar wanneer hij kan. elke keer dat de rotor langs een bougiekabel komt, zodra het kan. niet perse op het goede moment.. ik wil het liefst het ontstekingskastje en het rotorhuis wisselen met een ander exemplaar. zou ik van iemand deze kunnen lenen en als het nodig is kunnen overkopen?
                        Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                        Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                        Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                        Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                        Comment

                        • M.B.H.
                          924 Freak
                          • Feb 2008
                          • 6043

                          #57
                          Re: de '79 van Powerflux

                          Beste Jongeman :
                          Als ik dit zo lees heb je er niet veel Kaas van gegeten of je Bent het Spoor Kwijt denk ik zo.

                          Ik heb even geluisterd en gekeken naar je opname.

                          Controleer
                          1 Draairichting Moter als je start ???? als je er voorstaat rechts om
                          2 Draairichting rotter ???? als je erbovenop kijkt en aan de linkerkant van de auto staat kijkt rechts om volgorde naar bogie's 1342 volg de draairichting
                          3 Ontstekings volgorde ????? 1342 als je er voorstaat aan de recterkant van de auto cil 1 is aan de radiateur kant de meest Rechtse
                          bij 1 0f 2 0f 3 zit iets niet goed !!!!!!!!!!!!! Kan OOK 1 en 2 en 3 zijn !!!!!!!!!!!
                          Ik wil je echt niet Af Z...... Hoor.
                          Maar Waarschuwen Voor onnodige kosten.
                          Als je een setje leend moet je eerst de oorzaak weten, waarom Jou set defekt zou zijn.
                          Anders heb je setje twee Geleend en ook defekt !!!!!!


                          Succes
                          Last edited by M.B.H.; 26-05-11, 13:28.
                          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                          Comment

                          • powerflux
                            924 Fan
                            • Mar 2011
                            • 651

                            #58
                            Re: de '79 van Powerflux

                            ik heb er inderdaad niet voor doorgeleerd nee, maar inzicht heb ik wel.

                            1) klopt
                            2) klopt
                            3) zie tekening op pagina 4, dit is meermaals goedgekeurd hier op het forum en klopt dus ook

                            ik heb brandstof, ik heb lucht, ik heb compressie, ik heb vonk.
                            groot gelijk dat je me waarschuwt, en ik ben ook het spoor bijster nu.. als je alle logische zaken gehad hebt neig je vanzelf naar vreemde dingen.

                            wat wel fijn is als iemand die dezelfde verdeler heeft als ik, even een foto zou willen maken met de kap eraf op TDC. voor vergelijkingsmateriaal, maar ik neem er maar even afstand van, even rust.
                            Last edited by powerflux; 26-05-11, 14:08.
                            Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                            Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                            Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                            Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                            Comment

                            • M.B.H.
                              924 Freak
                              • Feb 2008
                              • 6043

                              #59
                              Re: de '79 van Powerflux

                              Wel de tekening op pagina 4 klopt
                              maar draaid de roter ook als je de moterstart Echt rechts om ????
                              Last edited by M.B.H.; 26-05-11, 14:25.
                              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                              Comment

                              • powerflux
                                924 Fan
                                • Mar 2011
                                • 651

                                #60
                                Re: de '79 van Powerflux

                                deze


                                sowieso zijn alle foto's die ik in het begin had geupload weg, vandaar dat ik nu via tinypic werk.
                                Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                                Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                                Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                                Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                                Comment

                                Working...