Het naar binnen zuigen van de uitlaatgassen is opgelost door de afstelling van de achterklep aan te passen. Altijd een fijn gevoel om de eerste onhebbelijkheid op te lossen van een net aangeschafte auto.
Het naar binnen zuigen van de uitlaatgassen is opgelost door de afstelling van de achterklep aan te passen. Altijd een fijn gevoel om de eerste onhebbelijkheid op te lossen van een net aangeschafte auto.
Porsche 924S 1986
Proficiat met jou nieuwe aanwinst en veel succes ermee.
Blijf vooral jou ervaringen en problemen (hopelijk geen) hier posten.
zo kan dit forum ook de 924 S beter vertegenwoordigen.
Groeten Dopre
Ik ga mijn best doen.
Porsche 924S 1986
Nog even een vraag als nieuweling in het 924 gebeuren. Het viel mij op dat de middentunnel best wel warm werd tijdens de rit. Ik weet niet of dat normaal is. Ook giert de versnellingsbak/differentieel heel licht, vooral in de 5de versnelling, schakelen gaat verder allemaal soepel. Ik ga de bakolie wel nog verversen, ik ga ervan uit dat het gieren dan minder wordt.
Porsche 924S 1986
de tunnel word idd redelijk warm niets raars
het gieren is waarschijnlijk slijtage in de bak maar daar kan je nog jaren me rijden
er zijn veel 944/924S met dit probleem
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Vandaag alvast de gasveren van de motorkap vervangen, kan die vervelende stok ook uit de auto. Zondag is de distr. riem en balansasriem aan de beurt. Tevens wordt dan de koelvloeistof ververst en de versnellingsbakolie ververst.
Porsche 924S 1986
neem aan dat jij al meer ervaring hebt met d-riemen vervangen van dergelijke auto`s of zoiezo van auto`s?
ivm het op de juiste strakheid spannen enzo.
heb je ook al nieuwe doppen gehaald voor in je versnellingsbak?
deze zitten vaak muur vast en draai je verrot.
begin daarom met los draaien met de bovenste.
geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding
Vanochtend de distributie en balansasriem vervangen inclusief de spanrollen. Waterpomp en keerringen zagen er nog allemaal zeer goed uit en voor mij dus geen reden om ze te vervangen. De oude riem zag er na 10 jaar nog erg goed uit. Ik heb ze vaak zat slechter gezien. Ook meteen de koelvloeistof ververst, deze was echter ook nog helemaal helder. De versnellingsbakolie heb ik nog niet gedaan. dit komt in de komenden weken wel een keer. Eerst maar het advies van Bassie opvolgen om de pluggen nieuw te halen. Verder loopt hij na de wissel weer net zo fantastisch als ervoor.
Porsche 924S 1986
Geen fotokes van genomen ?