De Porsche 924 van George

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • q01z
    924 Freak
    • Jul 2007
    • 3217

    #31
    Re: De Porsche 924 van George

    dan loopt de motor wel (athans, paar tandjes..)

    maar ik denk eerder wat anders, euhm even stomme vraag, maar is het niet een massastoring die naarvoren komt als je de dop eraf draait?

    start de motor wel met de dop los?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

    Comment

    • Luud
      924 Wannabe
      • May 2008
      • 27

      #32
      Re: De Porsche 924 van George

      Originally posted by q01z
      dan loopt de motor wel (athans, paar tandjes..)

      maar ik denk eerder wat anders, euhm even stomme vraag, maar is het niet een massastoring die naarvoren komt als je de dop eraf draait?

      start de motor wel met de dop los?
      ik zie de relatie niet tussen een massastoring en de olievuldop
      maar zal morgen proberen zonder olievuldop te starten
      924 2.0 inj. 1985

      Comment

      • hammer_rites
        924 Gek
        • Jul 2007
        • 999

        #33
        Re: De Porsche 924 van George

        Mooi dat-ie weer loopt. Je hebt mijn brandstofverdeler niet meer nodig dus, jammer Hoe zit het met de andere onderdelen, koude start klep en injector?

        Wat betreft olievuldop: Hij zuigt valse lucht aan? Je zuigt via de carterontluchting lucht binnen die niet langs de luchtweger komt.

        Edit: Tip: Zet het bouwjaar van je 924 in je profiel of ondertekening, dan weten we beter waar we het over hebben. Bepaalde zaken, zoals carterontluchting, zijn niet alle jaren gelijk...

        Comment

        • Luud
          924 Wannabe
          • May 2008
          • 27

          #34
          Re: De Porsche 924 van George

          Originally posted by hammer_rites
          Mooi dat-ie weer loopt. Je hebt mijn brandstofverdeler niet meer nodig dus, jammer Hoe zit het met de andere onderdelen, koude start klep en injector?

          Wat betreft olievuldop: Hij zuigt valse lucht aan? Je zuigt via de carterontluchting lucht binnen die niet langs de luchtweger komt.

          Edit: Tip: Zet het bouwjaar van je 924 in je profiel of ondertekening, dan weten we beter waar we het over hebben. Bepaalde zaken, zoals carterontluchting, zijn niet alle jaren gelijk...
          wat moeten die koude start klep en injector dan kosten
          nou weet ik niet waar die carterontluchting zich bevindt maar zou het olieniveau,
          welke veel te hoog is door de benzine in het blok, hier oorzaak van kunnen zijn :
          924 2.0 inj. 1985

          Comment

          • q01z
            924 Freak
            • Jul 2007
            • 3217

            #35
            Re: De Porsche 924 van George

            een te hoog olieniveau is in deze zoiezo niet echt aan te raden (nooit trouwens), zeker niet als daar benzine doorheen zit..

            wellicht even verversen (of iig een beetje aftappen)

            mijn punt met de olievuldop;
            ik heb bij een andere auto een keer een lekstroom gehad op de kleppendeksel, zodra je die aanraakte ontlaade deze over je vingers..

            (maar het idee van valse lucht via de carterontluchting is een stuk logischer..)
            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

            Comment

            • hammer_rites
              924 Gek
              • Jul 2007
              • 999

              #36
              Re: De Porsche 924 van George

              Originally posted by Luud
              wat moeten die koude start klep en injector dan kosten
              Dat weet je al, want we hebben al contact gehad via marktplaats.

              Comment

              • Luud
                924 Wannabe
                • May 2008
                • 27

                #37
                Re: De Porsche 924 van George

                Originally posted by hammer_rites
                Originally posted by Luud
                wat moeten die koude start klep en injector dan kosten
                Dat weet je al, want we hebben al contact gehad via marktplaats.
                hey hartstikke leuk, zouden die 2 nog nodig zijn :
                die luchtweger blijft interessant maar nu deze het weer doet
                weet ik het niet meer.
                924 2.0 inj. 1985

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  #38
                  Re: De Porsche 924 van George

                  Zo snel mogelijk die benzine-oliemix uit het blok halen!
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • hammer_rites
                    924 Gek
                    • Jul 2007
                    • 999

                    #39
                    Re: De Porsche 924 van George

                    Originally posted by Luud
                    hey hartstikke leuk, zouden die 2 nog nodig zijn :
                    die luchtweger blijft interessant maar nu deze het weer doet
                    weet ik het niet meer.
                    Tuurlijk heb je die nodig, je moet toch wat reserveonderdelen hebben.

                    Comment

                    • Luud
                      924 Wannabe
                      • May 2008
                      • 27

                      #40
                      Re: De Porsche 924 van George

                      Originally posted by hammer_rites
                      Originally posted by Luud
                      hey hartstikke leuk, zouden die 2 nog nodig zijn :
                      die luchtweger blijft interessant maar nu deze het weer doet
                      weet ik het niet meer.
                      Tuurlijk heb je die nodig, je moet toch wat reserveonderdelen hebben.
                      LOL
                      Zal het aan mijn zoon doorgeven dat jij een luchtweger en vele andere onderdelen te koop hebt,
                      wanneer het mijn auto was zou ik zeker op zoek gaan naar dit soort reserveonderdelen.
                      Nog bedankt voor de tip over de plunjer die vast zou kunnen zitten.
                      924 2.0 inj. 1985

                      Comment

                      • Luud
                        924 Wannabe
                        • May 2008
                        • 27

                        #41
                        Re: De Porsche 924 van George

                        Vandaag nog maar eens alles nagekeken of alles wel goed stond maar eerst
                        eerst met Tipp-Ex de -10 markering aangetipt.
                        Ook hebben we vandaag de punt op het nokkenastandwiel gevonden, wij maar zoeken
                        naar een witte stip (volgens de Haynes manual) terwijl het een hele kleine centerpunt is,
                        deze ook voorzien van Tipp-Ex.
                        Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat we er 2 tandjes naast zaten, dit dus
                        gecorrigeerd.
                        Motor liep redelijk maar stopte nog steeds na het verwijderen van de olievuldop.
                        De porsche specialist in het zuiden adviseerde ons om niet te rijden met het olie/benzine mix in het carter
                        dus hebben we vandaag zelf de olie ververst en het oliefilter vervangen en hij vertelde ook wanneer
                        er nieuwe olie in zat de motor slecht zou gaan lopen en dat klopte.
                        Na olieverversen opnieuw CO en toerental moeten afstellen en motor loopt nu goed
                        en slaat niet meer af na verwijderen olievuldop.
                        De carterdampen van de benzine/olie mix zorgden ervoor dat de motor niet goed af te stellen was
                        en dat de motor stopte bij het verwijderen van de vuldop.
                        Onsteking afgesteld op -10 en de motor loopt nu goed en regelmatig.
                        We hebben een half uurtje gereden met een tussenstop om de CO nog iets te regelen.
                        Ik zag dat vandaag de nieuwe injectors zijn aangekomen uit Canada dus die gaan er Vrijdag in
                        (morgen een vrije dag)
                        We moeten nog de mistlampen nakijken, die we waarschijnlijk in de snelle verkeerd hebben
                        aangesloten na het terugplaatsen van de bumper die we verwijderd hadden om hem te verslepen,
                        de antenne aansluiten en de remvoeringen vervangen.
                        Wel zijn er nog twijfels over de distributieriem en spanrol want we krijgen hem niet op spanning,
                        de spanrol staat net voor het punt dat ie weer helemaal ontspant, strakker kan dus niet
                        en toch kunnen we de riem nog een halve slag draaien, misschien een verkeerde riem of spanrol.
                        Vrijdagavond komt de zoon de Porsche ophalen :cry:
                        924 2.0 inj. 1985

                        Comment

                        • q01z
                          924 Freak
                          • Jul 2007
                          • 3217

                          #42
                          Re: De Porsche 924 van George

                          wow, julie zijn wel goed bezig
                          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            #43
                            Re: De Porsche 924 van George

                            Dat zit er weer goed uit fijn dat hij weer loopt M. :grin:
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • Luud
                              924 Wannabe
                              • May 2008
                              • 27

                              #44
                              Re: De Porsche 924 van George

                              morgen nog te doen:
                              achterruitverwarming aansluiten
                              schakeling maken voor de ruitenwisser
                              aktieve antenne aansluiten
                              remvoering vernieuwen
                              toerenteller nakijken

                              toerenteller valt af en toe weg en met een klein tikje op het dashboard komt ie weer terug.
                              wat is de oorzaak dat de teller wegvalt en hoe worden de klokken uitgebouwt,
                              moet het hele dashboard eruit of zijn de klokken zelf te demonteren :
                              924 2.0 inj. 1985

                              Comment

                              • q01z
                                924 Freak
                                • Jul 2007
                                • 3217

                                #45
                                Re: De Porsche 924 van George

                                hoi luud,

                                hoe de tellerklokken eruit moeten staat vermeld in een howto op de site (dashboard lampjes vervangen geloof ik)
                                waarschijnlijk zit er een draadje los!

                                kan je trwns een beschrijving maken van het herstellenv aje achterruitverwarming?
                                dat is bij veel auto's stuk..
                                Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                                Comment

                                Working...
                                X