Pagina 10 van de 16 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 158
  1. #91
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Manueel de luchtweger optillen heeft nog niets uitgehaald...

    Ondertussen nog de ruitensproeiers hersteld, de ruitenwissers doen het nog niet, maar ik mis een klein veertje in het hendelmechanisme om een sleepcontactje tegen een ander te duwen, dus waarschijnlijk zal het hiermee ook opgelost zijn.


    Gisteren online een 924 te koop gespot, op 2 km van waar ik woon, verbrede 924, problemen met ontsteking en rotor enzo gedemonteerd. Zag wel potentieel als donor dus meteen gebeld, langsgeweest, zou vandaag waarschijnlijk teruggegaan zijn om hem te kopen, of tenminste een bod uit te brengen, echter was hij de avond zelf al van het internet verwijderd, terwijl de auto blijkbaar al langer te koop stond... al bij al geen ramp, nog claxon en contactschakelaartje van de handrem kopen en monteren, ruitenwissers doen het binnenkort waarschijnlijk ook, dus dan werkt zowat alle elektronica, afgezien van de toerenteller en tacho.

    Daarna weer over naar de motor, al zit ik behoorlijk met de handen in het haar...


  2. #92
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924... wedergeboorte?

    nou ik zou zo zeggen let op!!!!!!!!!!!!!!
    als je zeker weet dat er geen brandstof uit je inspuiters komt DAN,
    geef de koudstart injektor 12 V dmv 2 draden 1 naar- massa 1 naar + Accu
    dat staat die open nu start je de moter en als het goed is loopt hij stationair/wel rijk maar op 4 cil.,optoeren kan niet want hij loopt nu op alleen de koud start injektor.
    wat betekend dit: dat de ontsteking op alle 4 cil. goed is kwa vonk timming enz. kleppen.
    en moet je dus verder zoeken in het brandstof systeem.
    loopt hij niet: dan moet je naar de vonk timming enz. kleppen kijken
    injektor
    kortom stap voor stap uitsluiten wat het niet is.
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 18/10/2011 om 18:45.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #93
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Als ik probeer te starten kan ik niet met zekerheid zeggen dat er brandstof uit de 4 injectors komt, visueel kan ik niet zien als de luchtweger omhoog 'gezogen' wordt. Als de brandstofpomp draait en ik de luchtweger echter manueel optil, dan komt er wel met zekerheid brandstof uit. Dus mogelijkheid 1: vacuumlek, luchtweger wordt niet automatisch opgetild.

    Had vorige week de koudestart-injector losgemaakt, en in een glazen flesje gestopt, zelfde manier om de brandstofopbrengst te testen bij de 4 injectoren, en bij het starten injecteerde deze koudestart injector wel brandstof.

    Wat ik moeilijk kan volgen is dat de auto gelopen heeft, telkens van de eerste maal startte, en zelfs enkele km's testgereden heeft...


    Van de 2 rubber balgen, niet die boven de luchtweger, maar de ander, lag er op de bodem wat 'troep':

    hoogstwaarschijnlijk was lag dit er al toen ik hem kocht, maar vertelt dit iets?, hier passeert lucht, maar dit lijkt op gedeeltelijk gestolde olie...

    Als laatste nog een vraagje:
    Voor de mengselschroef bij de luchtweger/spinnenkop was er een basisafstelling (1 banjobout/injectorleiding los, geen benzine uitkomend, daarna 1/2e slag dicht), dit heeft toen het verschil gemaakt dat de motor bleef draaien in stationair, verdere afstelling zou met een CO-meter gebeuren.
    Is er voor de co?-schroef op het gasklephuis ( foto 12.1c linksonder in beeld) ook soortgelijke basisafstelling? Heb hier zelf nog niet aangedraaid... Dus deze co schroef zou de co aanpassen, terwijl de mengselschroef het mengsel aanpast, maar ook zijn effect heeft op de co? Zodra hij loopt is mijn eerste bezoekje alleszins een co-meter bezittende garage...


  4. #94
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924... wedergeboorte?

    Beste Daan:
    Dat kan goed olie zijn dat via de carterontluchting daar gekomen is.
    DWZ als de ontluchting bij jou aangesloten zit op het kunstof stuk wat tussen de twee rubberdelen zit.
    Zit de ontluchting aangesloten op het luchtfilterhuis,dan kan dit ook maar dan zou je luchtweger er ook zo uit moeten zien.
    anders komt het via de anderkant, wat geen goed bericht is.
    De mengselschroef op de gasklep laat meer of minder lucht omlopen dit heeft wel gevolgen op het CO ,
    maar dat is niet van groote invloed op dit verhaal. draai hem dicht ... en dan 3 slagen open
    de CO schroef op de luchtweger is van groot belang!!!!
    als deze te krap staat zal de moter wel willen aanslaan( op de KSI maar niet door willen lopen )
    dus als je die links om steld staat die krapper rechts om rijker
    als je zeker wilt zijn dat je van je brandstof verdeler niets krijgt rubberkap los halenen 1 banjoboutje geen brandstof bij starten.
    Dan haal je de truk met de KSI uit die ik eerder beschreef en je weet waar je het moet zoeken.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #95
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Alvast bedankt voor alle tips&tricks.
    De luchtweger ziet er nog netjes uit...

    Bij het dichtdraaien van de CO-schroef de slagen geteld, en hij stond blijkbaar op 3 slagen open, dus teruggedraaid en gelaten zoals het oorspronkelijk was.

    Daarna de rubberkap boven de luchtweger losgemaakt, banjobout los, geen brandstof bij starten; dan de KSI rechtstreeks op de accu aangesloten (deze gaf een klikje, vergelijkbaar met een relais) daarna proberen te starten, helaas geen verschil/succes.
    Besluit: aangezien bij manueel optillen van luchtweger de injectoren wel spuiten, alsook de KSI, en het starten enkel met de KSI geen invloed van het vacuum nodig heeft, moet ik mij even niet bezighouden met de brandstoftoevoer, welke hoogstwaarschijnlijk wel ok zal zijn?

    Wat zou een volgende logische stap zijn, wetende dat de auto 2 weken terug gelopen heeft?

    Kleppendeksel demonteren en met een vloermaatje de ruimte tussen de nok meten zou mij wel nog moeten lukken.

    Hier hoe de bougies er uitzien:


    Dit komt volgens de Haynes best overeen met:
    Oil Fouling
    Wet, oily deposits. Will cause weak spark and eventually misfire.
    Fault: worn bores/piston rings or valve guides; sometimes occurs (temporarily) during running-in period.
    Plugs can be re-used after a thorough cleaning.

    Zoiets klinkt behoorlijk... drastisch?

    Vanavond nog een filmpje als ze vonken terwijl ze op het kleppendeksel liggen, wie weet vertelt dit nog iets meer..., De afstand met de elektrode was goed. Vonken deden ze wel, maar misschien niet meer genoeg...
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 19/10/2011 om 12:29.


  6. #96
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924... wedergeboorte?

    op alleen de KSI moet moet hij willen lopen .
    Die krijgt brandstof rechtstreeks van je Brandstof pomp.
    anders moet je het richting ontsteking zoeken.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #97
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: 924... wedergeboorte?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    op alleen de KSI moet moet hij willen lopen .
    Die krijgt brandstof rechtstreeks van je Brandstof pomp.
    anders moet je het richting ontsteking zoeken.
    in mijn ervaring kan dat wel, maar dan moet absoluut alles verder goed zijn. timing, vacuum ontsteking, brandstofdruk etc. etc.

    ik verdenk echt nog steeds het vacuum bij jou.

    - als je AAV lekt krijg je valse lucht in het gasklephuis. haal deze slang eraf, en dop hem af op het gasklephuis en op de rubberen slang aan de andere kant van de AAV.
    - van je gasklephuis gaat ook nog een slang naar je rembekrachtiger die zich opsplitst via een Y-stuk naar je luchtweger. Dit Y-stuk is vaak slecht. Dan krijg je altijd valse lucht, ook als je alleen de CSV gebruikt! Stop de aansluiting op het rubber bij je luchtweger dicht en sluit je rembekrachtiger met een terugslagklep direct aan op je gasklephuis. Laat die hele verbinding naar het Y-stuk dus weg.

    Doe makkelijk en dop voor deze test ook deze aansluiting voor de rembekrachtiger af. Later kun je nog kijken of je de modificatie moet doen.


    zoals rechts zit het nu bij mij:
    Untitled.jpg

    dop dus de blauwe en rode lijn af. dan is je gasklephuis luchtdicht.
    Laatst gewijzigd door powerflux; 19/10/2011 om 13:53.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  8. #98
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Met de AAV eruitgehaald, en de uiteinden afgesloten, maakt het geen verschil.

    Kan ik voor de slang van de rembekrachtiger naar het gasklephuis, ook eenmalig zonder terugslagklep testen? Ik heb zo'n klep namelijk niet meteen liggen...

    "edit: Doe makkelijk en dop voor deze test ook deze aansluiting voor de rembekrachtiger af. Later kun je nog kijken of je de modificatie moet doen

    dus gewoon Y eruit, en alle kanten afdoppen..."

    ---------- Post added at 17:36 ---------- Previous post was at 16:04 ----------

    Tevens het Y-stuk en rembekrachtiger uitgesloten, maar hij wil niet wakker worden uit zijn winterslaap...
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 19/10/2011 om 15:08.


  9. #99
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: 924... wedergeboorte?

    Zonde. ik had een probleempje daarmee een tijd terug en hoefde maar mijn duim op de opening voor de rembekrachtiger te leggen en hij wilde weer. Wel duurde het even voordat ik bedacht dat dat Y-stuk kon lekken, maar achteraf zoeken op het internet gaf dat dat vaker voorkwam.

    ik ben een beetje terug aan het lezen. staat je timing met de riem wel goed? Op de pully van mijn oliepomp staat echt een lijntje, heel dun, maar wel een lijntje. Heb je misschien wat nieuwe foto's van het merkteken op de pully van de pomp, nokkenas en vliegwiel op TDC?

    Graag zou ik naar je toerijden, maar dat is toch echt wat te ver helaas.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  10. #100
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Tussenstand:

    Auto startte iedere dag gedurende 10-tal dagen
    Laatste keer leek het of hij teveel/te weinig brandstof kreeg?, eens goed gegast, wolkje of 2 donkerdere rook,
    auto geparkeerd om lampjes te vervangen, en wou erna niet meer starten.




    Ontsteking:
    Bougies los op het kleppendeksel vonken 1 voor 1, allen gelijkmatig, afstand elektrode nagemeten (0,7mm)

    Brandstoftoevoer:
    injectoren in flesjes vernevelen constant en gelijkmatig, bij manueel optillen van luchtweger

    Mengselschroef:
    standaardafstelling, pomp overbruggen, 1 injectorkabel los, dichtdraaien tot er geen brandstof meer uit spinnekop komt,
    dan 1/2e dicht (dit zorgde er toen voor dat de auto in stationair bleef lopen zonder gas te geven)

    CO-schroef:
    3 slagen open, standaardafstelling, heeft in mijn bezit altijd zo gestaan

    AAV:
    indien koud: half open, sluit bij warmte, staat dus standaard (koud) in de startpositie halfopen zoals het zou moeten


    KSI:
    starten met koudestart injector in flesje: injector sproeit brandstof, wordt dus aangestuurd
    Starten op enkel KSI heeft geen resultaat gehad


    Merktekens:
    volgende foto's allemaal in dezelfde 'motorstand'

    Nokkenastandwiel (puntje uitgelijnd met wijzer op kleppendeksel)



    Vliegwiel ( 0 ('nul'))



    Oliepomp-wiel ( putje uitgelijnd tegenover 'wijzer', dit putje is wel degelijk erin-gevijld, en onbetwistbaar een merkteken; geen schrammetje zoals eerder besproken)



    Rotorkop


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •