Pagina 11 van de 16 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 158
  1. #101
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: 924... wedergeboorte?

    de timing ziet er eigenlijk allemaal prachtig uit (mits het midden van de rotor precies uitlijnt met het streepje op de rand naast de connector), je hebt brandstof en vonk en compressie.

    op alleen de CSV moet hij toch wel plofplofplof kunnen doen voor hij weer afslaat. zelfs al doen je injectoren niks. Je krijgt dus ergens OF teveel lucht OF je ontsteking klopt niet. Wat daarom ook nog kan is dat je vacuumlek hebt langs je injectoren. Dan draait hij dus veel te arm (en wellicht niet). Met de hand de luchtweger optillen is erg lastig, het verschil tussen te arm en verzuipen is heel klein..

    mijn idee: Draai de distributeur steeds een klein stukje met de klok mee. Meer dan een kwart (misschien wel 1/5e) slag moet je niet proberen - da's zinloos. Probeer vervolgens steeds opnieuw te starten. Door met het ontstekingstijdstip te spelen kun je grof compenseren voor valse lucht. Let wel: als hij ineens wil lopen (dit zal niet vriendelijk gaan...) en hij staat totaal scheef heb je toch echt iets fout in je mengselverhouding.
    Laatst gewijzigd door powerflux; 20/10/2011 om 15:45.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  2. #102
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Eerst even opgezocht hoe en wat je precies moet verdraaien aan de distributor;

    Ik heb hem in een 5-tal stapjes verdraaid, en telkens proberen te starten. In totaal een verdraaiing van ietsje meer dan 1/8e slag, tot ik mechanisch gezien niet meer verder kon draaien door de 'vacuum capsule' op de behuizing. Terwijl ik bezig was ook 2 keer in de andere richting verdraaid, je weet maar nooit...

    Starten heeft hij echter niet gedaan, jammergenoeg ook geen aanstalten gemaakt om-...


  3. #103
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    heb je al eens geprobeerd met remmenreiniger oid ronde de vacuumaansluitingen te spuiten?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #104
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Bij de rubbers van de injectoren nog niet, de rest is gisteren eens natgemaakt geweest met een zeepsopje, misschien dat ik ergens belletjes ging zien... maar nu ik erover nadenk, vacuum zou zuigen, dus belletjes zouden niet echt te zien zijn...

    Heb dergelijke filmpjes gezien op youtube waarbij het toerental wat schommelt als er op de plaats van het lek gespoten wordt, maar dan gaat het om een lek waarbij de motor wél start. Het is uiteraard het proberen waard; eerste werkje morgen!


  5. #105
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_924 Bekijk Berichten
    Bij de rubbers van de injectoren nog niet, de rest is gisteren eens natgemaakt geweest met een zeepsopje, misschien dat ik ergens belletjes ging zien... maar nu ik erover nadenk, vacuum zou zuigen, dus belletjes zouden niet echt te zien zijn...

    Heb dergelijke filmpjes gezien op youtube waarbij het toerental wat schommelt als er op de plaats van het lek gespoten wordt, maar dan gaat het om een lek waarbij de motor wél start. Het is uiteraard het proberen waard; eerste werkje morgen!
    je had ook geen belletjes uit de uitlaat? dan geen lek ...
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #106
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924... wedergeboorte?

    Je kan ook wat remmenreiniger tijdens het lopen van de motor erop spuiten, veranderd je toerental dan duidt dit op een lek. Wees wel voorzichtig ermee, spuit het niet op een bloedhete motor.
    937 racer


  7. #107
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Remmenreiniger heeft niets uitgehaald...

    Bij het wegnemen van de luchtfilter kwam ik tot de 'ontdekking' dat de luchtweger langs deze weg zichtbaar is, zonder het vacuum te verbreken. Even de gsm gelegd als 2e paar ogen, en hij lijkt te bewegen? (let niet op het geluid, zo creepy/crappy klinkt het in het echt gelukkig niet)






    Ook eens een blokje onder de luchtweger gelegd langs deze kant, pomp laten draaien, en de injectoren... injecteren nog steeds.

    ---------- Post added at 16:27 ---------- Previous post was at 15:51 ----------

    En nog eens de bougies (accu begint wel wat te minderen, vorige week ook via startkabels geprobeerd, geen verschil)
    Kan niet meteen een beschrijving vinden hoe de vonken er moeten uitzien...



  8. #108
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: 924... wedergeboorte?

    Eigenlijk wel een gaaf idee, die filmpjes. En zeer illustratief!
    En succes met je project. Ik volg 't op de voet.
    Laatst gewijzigd door SaddieN; 21/10/2011 om 23:10.
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  9. #109
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Vandaag wat spullen binnengekregen; als eerste de claxons gemonteerd (de buren zullen het geweten hebben)

    Ook had ik een vervangende km & toerenteller gekocht, omdat de mijne niet werkten...
    Als eerste even vergeleken en met een schroevendraaiertje de 'kilometerkabel' gespeeld, bij de oude teller bewoog enkel de wijzer, terwijl bij de vervanger ook de dagteller werkte, waarschijnlijk zit de oude met een gebroken tandwieltje binnenin zoals ik eerder eens heb gelezen, maar die ligt voorlopig dus aan de kant. (wat een werk trouwens om de km-kabel aan te sluiten op de teller, dit is me uiteindelijk gelukt door de linker en rechter-teller uit te nemen, om zo bij de middelste te kunnen)

    Vervolgens was ook de toerenteller aan de beurt, lampjes afzonderlijk getest, beiden werkten. Dan de lampjes in de teller gestopt, + tegen het lampje, - tegen het klemmetje op de teller waar de aarding/bruine kabel zat... niets? Toen ik mat welke klem verbonden was met de behuizing, was het een andere... de kabels (zwart, bruin, groen) hebben dus steeds foutief aangesloten geweest. Waarschijnlijk daarmee dat de lampjes flikkerden bij het demareren, en dit de puls moest zijn voor de wijzer... hierna alles correct aangesloten, de achtergrondverlichting werkt nu wél zoals het hoorde.

    Om de wijzeruitslag te testen? dacht ik even proberen te starten, geen idee als de wijzer zou moeten uitwijken door de startmotor, en de motor zelf sloeg zowaar aan! Zodanig geschrokken dat ik de sleutel meteen weer uit het contact trok . Dan eerst weer het stuur gemonteerd, nogmaals proberen te starten en toen sloeg hij soms eens 1 slag, of 1 plofje, of 1 tel aan, maar lopen deed hij nog niet. Nu hangt de accu aan de lader, straks nogmaals proberen.

    Ik zie niet meteen in hoe de foutieve aansluiting van de teller het startprobleem geweest zou zijn, aangezien hij in het begin telkens meteen startte (terwijl hij toen altijd foutief aangesloten geweest is). Maar aangezien hij nu wel precies soms een tel aanslaat, zal er wel ergens een reden zijn, hopelijk heeft dit alles geen schade veroorzaakt.


  10. #110
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: 924... wedergeboorte?

    1 tel aan loopt hij op de CSV. draai de CO stelschroef een wat rijker (steeds een klein stukje en dan proberen)?
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •