Project "FROST"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FROST
    924 Fan
    • Oct 2007
    • 227

    Re: Project "FROST"

    Ik heb gisteren een steeksleutelset gehaald; ik ga die boegies er even uitdraaien en schoonmaken, ook onder de luchtkap etc. Dan zou het driepoten verhaal eigenlijk opgelost moeten zijn. Alleen over die rook maak ik me zorgen. Ik heb net even de Audi dealer gebelt in Bergen. Die meneer zei dat ik misschien slechte kabels had en wil hem wel nakijken omdat hij meer 924ers in zijn onderhoud heeft. Als ik em aan de praat krijg vanmiddag rij ik gelijk even langs om een afspraak te maken. Dan maar ruim 90 euro aan uurloon oll:
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

    Comment

    • Cor 944
      924 Fan
      • Dec 2007
      • 692

      Re: Project "FROST"

      Originally posted by FROST
      Dan maar ruim 90 euro aan uurloon oll:
      voel je je wel een beetje lekker ???
      € 90,= per uur ???

      kom dan eens bij ons langs,wij doen het voor de helft , per uur. :wink:

      Comment

      • q01z
        924 Freak
        • Jul 2007
        • 3217

        Re: Project "FROST"

        Barb, ga nou eerst es rustig die bougies controleren
        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

        Comment

        • FROST
          924 Fan
          • Oct 2007
          • 227

          Re: Project "FROST"

          Hoe vaak moet ik nou nog gaan vertellen dat die boegies al 2x zijn vervangen binnen 2 jaar; ik blijf niet aan de gang! :lol:

          Nou, om een lang verhaal kort te maken; ik denk dat ik, nouja ik.... het probleem gevonden heb.
          Mijn vriend en ik zijn er van het weekend mee aan de gang gegaan. Wilden de boegies er inderdaad uit draaien maar sleuteldop was te kort, en niemand had een langere dop, dus .. mijn vriend wilde alweer naar de winkel. Ondertussen ging het laden van de accu zonder roken en vonken. Gelukkig :|
          Na een paar min. gewacht te hebben proberen te starten en ja hoor, na een paar keer kwam er eindelijk leven in het beestje!! Helaas was het allemaal van korte duur. Na minder dan 5 min. viel de auto vanzelf weer uit. Ok, dan nog maar eens proberen. Weer sloeg de auto aan, ik dus gelijk gaan rijden, om de accu nog meer bij te laden.
          Geloof het of niet, we waren nog geen 500 meter gereden en hij sloeg alweer af :shock: midden op een rontonde!!! Mijn vriend en ik hebben de 924 toen de stoep opgedraaid. Wel een maf gezicht trouwens, aan de overkant liep een hele stoet met zwarte pieten en sinterklaas hoog te paard, maar nee, iedereen keek naar ons :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
          Na een korte discussie over wat nou wel en niet het probleem zou kunnen zijn van deze wagen heb ik geprobeerd Porsche service Noord holland te bellen, maar wat denk je; is meneer Paul niet bereikbaar!!! :evil: Je zou toch eens advies nodig hebben hé?
          Ok, ANWB er dan maar bij gehaald. Die was er gelukkig met 20 min. Hij heeft de 924 aangesloten op zijn apperatuur en hij dacht het probleem met 5. min te hebben gevonden. Accu had nog maar 6.8 Volt en laadde niet tot slecht bij, omdat..nu komt het.. volgens de ANWB de DYNAMO kapot was!! Elke keer als ik ook mijn verlichting aan deed zag ik dus aan zijn apperatuur dat de accu van de wagen langzaam maar zeker leggetrokken werd.

          Ik heb nu bij de Audi/VW dealer in Bergen een afspraak gemaakt voor woensdag, dan gaan ze dat ding reviseren, anders zou het 3x meer gaan kosten. (geennieuwedynamodus-baalbaalbaal)

          Ik hou jullie op de hoogte,
          babs
          THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

          Comment

          • q01z
            924 Freak
            • Jul 2007
            • 3217

            Re: Project "FROST"

            die had je toch ook al gehad?

            (en ik doelde niet op het vervangen van je bougies, maar controle of daar niets geks te zien is qua helemaal wart of helemaal wit ofzo... )

            wel hopen dat dit gaat helpen
            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

            Comment

            • FROST
              924 Fan
              • Oct 2007
              • 227

              Re: Project "FROST"

              Wat zo gek was; die vent van de ANWB trok met een bepaalde tang die boegies eruit en toen ik de auto toen startte liep de 924 ineens op vier cilinders inplaats van drie!! Ik stond echt :shock: :shock: :shock: te kijken. Ongelovelijk, zo'n makkelijke handeling!
              THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

              Comment

              • FROST
                924 Fan
                • Oct 2007
                • 227

                Re: Project "FROST"

                Vanavond proberen te starten; accu weer helemaal leeg. Duidelijk de dynamo dus.
                THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

                Comment

                • LWB
                  924 Freak
                  • Dec 2007
                  • 3388

                  Re: Project "FROST"

                  Wat gaf je voltmetertje aan wat laadstroombetreft dan?
                  groet,
                  Laurens
                  924 2.0 mj1984


                  Lees hier de regels van 924forum.nl

                  Comment

                  • Fantaman
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 2962

                    Re: Project "FROST"

                    als de accu leeg is testen wij altijd eerst of de dynamo genoeg spanning levert om bij te laden, had je dus gelijk moeten doen :|
                    had een hoop gescheeld :wink:
                    '82 Porsche 924 50 Jahre
                    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                    '98 Subaru Impreza GT Turbo
                    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                    Comment

                    • Coen
                      924 Fan
                      • Apr 2008
                      • 149

                      Re: Project "FROST"

                      De volgende keer als je wat hebt kun je echt langs komen als dat gaat hoor :!: Ik wil niet zeggen dat ik een erg goede sleutelaar ben, maar dit soort dingen heb ik waarschijnlijk zo gevonden. Ik heb mijn auto al bijna helemaal doorgespit... En als het mij niet lukt en je weet er zelf geen raad mee dan zit Paul niet zo ver weg. :idea: Ik kost nix... :wink:

                      Om die dynamo te reviceren zou je hem naar Rotor kunnen brengen. Ik denk dat het 100 euro kost en je hebt em morgen weer terug. :idea:

                      Comment

                      • FROST
                        924 Fan
                        • Oct 2007
                        • 227

                        Re: Project "FROST"

                        Dynamo is nu gedeeltelijk gereviseerd, niet helemaal want dat was volgens het bedrijf niet nodig.
                        Maar toen ik de auto ophaalde deden de achterruitenwisser en de verwarming het ineens niet meer. Ik heb dus een paar dagen zonder gereden en dat ik zwaar klote, zeker als het mistig en regenachtig weer is
                        Ik ben dus weer terug gegaan naar de garage in Den Helder ( porsche service had het te druk voor de feestdagen; ronald paul moest voor maandag een 964 motor reviseren ) en die heeft het nu gemaakt. Onder garantie. Kijk, zo hoort het! oll:

                        Overigens, zaterdag is er op het porscheforum weer een meeting in de buurt van Utrecht. Zou misschien wel leuk zijn als er ook wat andere 924 eigenaren zouden komen.
                        :mrgreen: :mrgreen:
                        THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          Re: Project "FROST"

                          Bij de verlichte zendmast, om precies te zijn. Ik ben er ook bij.
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • Fantaman
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 2962

                            Re: Project "FROST"

                            Originally posted by Tom80
                            Bij de verlichte zendmast, om precies te zijn. Ik ben er ook bij.
                            je bedoeld de kerstvboom in ijselstein zeker, zou wel willen, strax weer een boete en ze willen op me werk de witte weg hebben :evil:
                            '82 Porsche 924 50 Jahre
                            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                            '98 Subaru Impreza GT Turbo
                            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                            Comment

                            • FROST
                              924 Fan
                              • Oct 2007
                              • 227

                              Re: Project "FROST"

                              Achja...was erg gezellig in ieder geval.

                              Ik weet nog niet of ik uberhaubt in 2009 wel iets kan laten doen aan de Porsche. We staan financieel wederom niet sterk en die verdomde crisis maakt het er ook niet beter van. (mijn vriend werkt daardoor ook al minder)
                              Ik ben nu al sinds een paar maanden op zoek naar een beetje een goedkope stalling voor de auto, maar ja, noordkop hé, nix te vinden of VEEL te duur.( Ik had gisteren een man aan de telefoon die vroeg gewoon bijna 100 euro in de maand zonder verlichting en zonder verwarming!!) Ondertussen staat het beestje gewoon weg te rotten in de pekel; zo zonde.... :cry: Dus als iemand nog een garage box weet, zo rond de 30 a 40 euro in de maand.. :| of een 924 wil kopen voor kleine 2000 euro zodat ie een beter leven gaat krijgen...
                              THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE

                              Comment

                              • Meneer aard
                                924 Gek
                                • Sep 2007
                                • 1129

                                Re: Project "FROST"

                                Babs die prijzen van 100 euro p/maand vind ik eigenlijk redelijk normaal (voor hier dan omgv nijmegen) hier durven ze standaard 150 p/maand te vragen...

                                Comment

                                Working...
                                X