De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cor 944
    924 Fan
    • Dec 2007
    • 692

    Re: De Porsche 924 van Tom

    dan zou ik die spanningsregelaar en koolborstels ,eerst maar eens gaan vervangen.
    anders sta je zo weer met accu problemen. :wink:

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      Re: De Porsche 924 van Tom

      Ik heb al een complete nieuwe dynamo klaarliggen, moet 'm alleen nog even monteren. Maar goed, ik vind 13,7 V tijdens het rijden niet zo verkeerd...
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • q01z
        924 Freak
        • Jul 2007
        • 3217

        Re: De Porsche 924 van Tom

        tis nu toch mooi sleutelweer Tom

        maaruhm, 13.7v is tijdens het rijden zeker geen slechte waarde.. dus die nieuwe dynamo lekker nog even op de plank laten liggen en met een schuurpapiertje/contactspray/schroefdraadtapsetje evne een rondje auto doen.. maar helaas is het daar zelden mooi weer voor (het blijft een rotwerk..)
        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

        Comment

        • Cor 944
          924 Fan
          • Dec 2007
          • 692

          Re: De Porsche 924 van Tom

          hou er rekening mee ,dat die waardes niet voor op toeren rijden is.
          maar bij stationair toerental.
          dit omdat de motor en randapperatuur bij stationair de accu en dynamo het zwaarst belasten. :wink:

          en kom kom jongens,een dynamootje is toch zo vervangen. ops:

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            Re: De Porsche 924 van Tom

            Goed, weer een episode in de dynamo-sage... oll:

            Met de verlichting uit laadde-ie prima, maar daar heb je niets aan als je om 7.30 van huis gaat en om een uur of 18.00 weer terug. Dan blijkt dat-ie met verlichting aan ineens niet verder komt dan een voltje of 11.
            Vanavond dus maar eens de auto op de krik gezet en de oude spanningsregelaar eronderuit geschroefd. Die zag er ietwat mottig uit, dus de nieuwe van de andere dynamo gehaald en die op mijn eigen dynamo gemonteerd... tenminste, dat was de bedoeling. Ik schoot uit en brak allebei de koolborstels af. Weg spanningsregelaar. :evil:
            Toen maar de dynamo eronderuit gesleuteld en de boel zo goed mogelijk schoongemaakt, de oude spanningsregelaar er weer opgezet en de boel er weer ondergehangen. Gestart... damn, 8 volt.

            Het was inmiddels middernacht geweest en ik moest nog naar huis rijden, dus toch maar ingestapt en weggereden. Eenmaal de straat uit nog even een poging gewaagd, versnelling terug en gas erop- hoppa: 13,7 volt met de verlichting aan!

            Tja, deze regelaar is niet 100% meer dus ik zal op zoek moeten naar een gebruikte dynamo en die laten reviseren. Maar voorlopig kan ik in ieder geval gewoon op en neer naar mijn werk.

            Oh, en een Audi-dynamo past niet onder een 924. :|
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • q01z
              924 Freak
              • Jul 2007
              • 3217

              Re: De Porsche 924 van Tom

              das zwaar kut Tom!

              als ik het dus goed begrijp heb je de 'nieuwe' regelaar gelijk gesloopt? damn daar zou ik best hard van gaan vloeken...

              vooral balen omdat de berg audi dynamos die je schijnt te hebben (staat ergens paar posts terug toch?) blijkbaar nutteloos is.. en je nieuwe dynamo nu ook

              1 pluspuntje daarintegen;
              je 924 was blijkbaar overtuigt van je goede wil, anders was je niet thuisgekomen..

              sterkte, en slaapse voor nu
              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                Re: De Porsche 924 van Tom

                Originally posted by q01z
                k*t
                Dat woord hebben mijn sleutelmaten in de ongecensureerde versie ettelijke malen gehoord vanavond, vrees ik. ops:

                Maar ja, het werkt voorlopig weer en stukken beter dan het deed ook. De dynamo is weer schoongemaakt, de lagers waren nog niet versleten en de v-snaar is weer goed op spanning.

                En inderdaad, een prima gloednieuwe spanningsregelaar is nu afval geworden en die reserve-dynamo's passen niet, de bevestigingsoren zijn anders bij de 924. Al met al geen topavond, maar mijn auto doet het inderdaad prima, gelukkig.

                Ik zou m'n auto bijna een persoonlijkheid toedichten, en niet zo'n stabiele ook. :lol:
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • q01z
                  924 Freak
                  • Jul 2007
                  • 3217

                  Re: De Porsche 924 van Tom

                  misschien moet je er es mee naar de psychiater Tom
                  Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                  Comment

                  • LWB
                    924 Freak
                    • Dec 2007
                    • 3388

                    Re: De Porsche 924 van Tom

                    Originally posted by Cor 944
                    als je je accu in topconditie wilt houden.
                    moet je dit apperaatje aanschaffen.
                    het is een druppellader ,die je permanent op je accu aan kunt sluiten ,als je de auto niet gebruikt.
                    is geschikt voor accu's tot 100 Ah accu's (ik heb een 72 Ah accu in de 944)
                    kosten € 39,=

                    ik heb hem er permanent op aangesloten staan,
                    hoef alleen de stekker in het stopcontact te doen.
                    en eruit halen ,als ik weer een stukkie ga rijden.

                    @Cor,
                    laat je bij het opladen dan de accu aangesloten in de auto zitten? Je hoort wel eens dat dit niet goed voor de dynamo zou zijn....Ik wil er ook een aanschaffen,gister de auto voor de APK aangeslingerd na lange tijd en het was heeeel erg kantje boord........
                    groet,
                    Laurens
                    924 2.0 mj1984


                    Lees hier de regels van 924forum.nl

                    Comment

                    • Tom
                      924 Freak
                      • May 2007
                      • 5361

                      Re: De Porsche 924 van Tom

                      Ik maak de accu altijd los, heb zo'n massaschakelaar gemonteerd.
                      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                      Comment

                      • Cor 944
                        924 Fan
                        • Dec 2007
                        • 692

                        Re: De Porsche 924 van Tom

                        accu kan gewoon aangesloten blijven zitten.
                        gaat echt niks kapot van,als die druppellader eraan staat.

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          Re: De Porsche 924 van Tom

                          Vandaag trouwens de multimeter erop gezet: hij laadt met de verlichting aan 13,7 volt bij stationair. Lijkt erop dat mijn dynamo aardig werkt...
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • hammer_rites
                            924 Gek
                            • Jul 2007
                            • 999

                            Re: De Porsche 924 van Tom

                            Ik heb ook een druppellader, en werkt goed tot nu toe. Het is eigenlijk geen druppellader, maar een apparaatje dat ook echt actief ontlaadt af en toe. Schijnt beter te zijn...

                            Mijn accu is altijd afgekoppeld zeg ik erbij.

                            Comment

                            • q01z
                              924 Freak
                              • Jul 2007
                              • 3217

                              Re: De Porsche 924 van Tom

                              mooi dat het iig weer werkt Tom!
                              nu maar hopen dattie het ook beetje blijft doen.. maar dat komt wel goed! (anders gewoon weer dreigen met vervangen vd dynamo enzo.. hielp vorige keer ook!)
                              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                              Comment

                              • Tom
                                924 Freak
                                • May 2007
                                • 5361

                                Re: De Porsche 924 van Tom

                                Hij start nu redelijk, als-ie een tijdje heeft stilgestaan moet de startbooster er nog wel aan te pas komen maar het is wel stukken beter.

                                Vanmorgen het tunnelbakje gemonteerd, met vier zelfborende parkers. Eitje. Ik moet 'm eigenlijk nog wel even een opknapbeurtje geven, maar daar heb ik op dit moment niet zoveel tijd voor- vandaag gesleuteld aan twee Audi's en een Mercedes.
                                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                                Comment

                                Working...
                                X