Pagina 12 van de 16 EersteEerste ... 28910111213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 158
  1. #111
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924... wedergeboorte?

    Ja er loopt van je Bobine / onsteking een draad naar je T.teller
    als deze een lekstroom heeft of slecht aangesloten is,
    Zou dit zeker een oorzaak kunnen zijn.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #112
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Klopt, daarmee dat de lampjes waarschijnlijk flikkerden, op de puls die normaal de wijzer zou moeten sturen...

    Iemand had mij al de stuipen op het lijf gejaagd met te beginnen over geloode en loodvrije benzine, waardoor de pakkingen stuk zouden zijn en de motor uiteen zou moeten; "demonteer je blok, en giet eens brandstof op je cilinders, als het blijft staan is je pakking nog goed..." gelukkig las ik even later dat de motoren geharde pakkingen hebben die hier geen invloed van hebben. Maar ik hou hout vast.


  3. #113
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Eerste startpoging, niets
    tweede poging, niets
    derde poging en hij liep...

    Even de oprit op- en af gereden: de km-teller en wijzer werken, toch tot 25 kmh :p, de toerenteller blijft voorlopig nog stilstaan. Als ik eens gasgeef komt er wel wat rook uit de uitlaat, maar is waarschijnlijk ook weer door stil te staan, en alle pogingen vooraf...

    Ik zou er nu waarschijnlijk best aandoen om eerst de ontsteking en co te laten afstellen, vooraleer ik verderga?
    Heb dingen gehoord over pakkingen, join de culasse enzo, maar zolang hij meteen start, ik niet de symptomen heb van 'mayonaise' als olie, dalende koelvloeistof, moet ik mij hier in principe geen zorgen over maken? Zou namelijk niet willen dat ik door te testen/rijden/draaien langzaamaan schade toebreng


  4. #114
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924... wedergeboorte?

    ruik even aan je peilstok
    als deze naar beziene ruikt wat best zou kunnen door alle startpogingen,
    Dan kun je beter gelijk de olie + filter vernieuwen.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #115
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Vandaag even wat verder gemonteerd, nu zit de hele middenconsole weer op zijn plaats (én vastgeschroefd), inclusief de bediening van de ventilator/verwarming, de eerste keer dat dit in mijn bezig gemonteerd geweest is, alsook de radio, die nu ook netjes ingebouwd zit.

    Gisteren had ik de oude toerenteller teruggeplaatst, toen correct aangesloten, in de hoop dat het niet werken enkel aan de foute aansluiting lag, helaas... maar ik had toch een andere liggen sinds dinsdag, dus die aangesloten, en heb nu ook voor het eerst sinds hij in mijn bezit is, een werkende toerenteller (morgen stationair toerental wat bijregelen, heb dit daarnet wat ingedraaid, maar het hoort waarschijnlijk afgesteld te worden met warme motor, daarmee dat het stationair toerental wat daalde in de 5 minuten dat hij gedraaid heeft, morgen dus eerst wat laten lopen vooraleer bij te regelen.

    Morgen komt het contactschakelaartje van de handrem, en dan rest er qua elektronica nog de ruitenwissers die niets doen, het oliedrukmetertje dat maar 2 standen kent: 0 en max, en voor de rest nog de pinkers die geen interval meer hebben (in begin nog wel, maar toen al zeer onconstant, waarschijnlijk defect relais), dat moet het zowat zijn.

    Zelfs het lampje onder de motorkap brandt:


  6. #116
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Bij het willen monteren van het hitteschildje op de alternator kwam ik tot volgend probleem:

    huidige aansluiting:

    1: dikke rode + kabel, gaat rechtstreeks naar de + van de accu
    2: hierop zit een kort stukje aardingskabel, verbonden met het motorblok onderaan
    3: zwarte kabel, loopt onder het blok door, in een kabelhuls/spiraal
    4: kort stukje rode kabel, komt 'uit' de dynamo (niet via een boutje bevestigd), zit los in dezelfde kabelhuls/spiraal, dus loopt nergens naar


    probleem: bij het hitteschildje is slechts 1 voorziening om een vingerdikke kabel naar buiten te laten lopen
    (1) kan ik hierdoor naar buiten laten komen, en (2) kan ik langs de buitenkant van het hitteschildje monteren, maar wat met de rest? De accu laadt alleszins, dus (4) is een restant van een oude/overbodige aansluiting? Of is de voltageregelaar nu niet meer aangesloten?

    In de Haynes zie ik op de generator 3 aansluitingen: overeenkomstig met (1) en (2), en dan een dubbele verbinding met de starter, zou dit (3) en (4) zijn waarbij de dubbele weggenomen is?

    Laatst gewijzigd door Daan_924; 12/11/2011 om 14:21.


  7. #117
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924... wedergeboorte?

    1 gaat naar je startmotor. dit is de dikke plus.
    2 is de massa omdat je dynamo in rubbers hangt
    3 is aansluiting B+ komt vanaf je dynamo lampje.
    4 ben ik nog nooit op een 924 dynamo tegen gekomen.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  8. #118
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924... wedergeboorte?

    4/ zwarte kastje is volgens mij ontstoring voor je radio
    937 racer


  9. #119
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Bedankt voor de snelle uitleg,
    heb zonet de dynamo terug op zijn plaats gezet en geen rekening meer gehouden met (4), deze zat tamelijk vast in/aan de dynamo zelf, dus heb hem mooi laten zitten.
    Bij het bevestigen met het hitteschildje erop, is het wel dubbel zo lastig om de moeren langs achter tegen te houden tijdens het aanspannen van de 2 bouten van de dynamo.
    Nu nog een gepaste luchtslang vinden en dan is die klus ook geklaard.

    Heb wel nog steeds mijn bedenkingen bij het principe waarbij de koude lucht door de aanvoertrechter, door de slang, in het hitteschildje terechtkomt, om dan een bocht van 180° te moeten maken, en tégen de snelheid van de auto in, 'uit' de dynamo moet zien te komen... maargoed, íemand zal er wel over nagedacht hebben


  10. #120
    Ingeschreven
    12/11/2011
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    47

    Re: 924... wedergeboorte?

    Ik heb dezelfde knop in de 924 zitten en die draaiknop naast de knop van je lichten
    zijn voor het licht op je dashboard achter je tellers.

    Succes! Albert


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •