Pagina 12 van de 24 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 236
  1. #111
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bcreative
    Tijd voor 'n update weer. In zoektocht naar oorzaak van slecht stationair lopen compressiemeting gedaan. Deze wees de volgende waarden uit:
    cylinder 1 t/m 4, resp. 11, 9, 8 en 10 bar. Dat gaat niet helemaal goed dus. Verder zat op bougie 2 (die er net drie maanden inzit) olie-aanslag en is er op meerdere plekken (lichte) olielekkage (o.k., hij is 28 jaar oud, maar toch...). Lijkt toch op een kleppenverhaal. Dus dat wordt waarschijnlijk een cylinderkoprevisie, if I'm lucky. Met een beetje pech moeten er ook nog zuigerveren, olieschrapers, zuigers, etc. vervangen worden, zijn er cylinderwanden beschadigd en gaan we richting een totale revisie....
    En dan hebben we het nog niet gehad over de startmotor die op z'n eind aan het raken is en het (bij)geluid in de aandrijving. :cry:
    Hmmm, ik weet in ieder geval weer waar m'n vakantiegeld heen gaat (oeps, het is pas februari... :shock: ).
    En dan eergisteren ook nog geflitst met 62 waar ik 50 mocht!

    Goed, voor nu is de dynamobedrading vernieuwd, V-snaar strakker gezet, stationair en CO afgesteld en bougie schoongemaakt. Hij rijdt nu in ieder geval weer even wat beter. Belangrijkste is dat ie op dit moment niet meer afslaat bij ieder stoplicht. 's toch best fijn. :wink:
    Ik hoop voor je dat het een beetje meevalt en dat er verder geen schade is, misschien is het slim om eerst een cilinderlektest uit te voeren om te kijken waar je het meeste verlies hebt.
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  2. #112
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Dit zijn niet de fijne berichten,
    Maar dit zou wel verklaren dat je dacht dat je vermogen verlies had (hebt) :idea:

    Hmm. 1 cil. 11 Bar ?
    En een 8 Bar ?
    Die 11 is net zo raar als die 8
    (8) heb je de klep speling nagekeken ? lijkt op lekkende klep
    (11) daar ben ik ook benieuwd naar wat dat is ,
    Ik heb nog nooit,
    een 924. NA boven de 10.5 Gemeten 8)
    Ik heb bij jou'n moter ook een keer gemeten ( als ik mij niet vergis )
    Tussen 9 en10 redelijk in balans ( als het anders was had ik dat geweten ) :mrgreen:

    Succes M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #113
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Hoe nauwkeurig is die compressiemeter?


  4. #114
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Zou idd het ontbreken van vermogen kunnen verklaren.
    Compressie is gemeten bij lokale garage hier.


  5. #115
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Wow, dat was super! :wave! Dagje Duitsland gedaan.
    Ja, ik woon dus precies aan de andere kant van het land, maar we gaan toch wel één of meer keer per jaar even bij onze oosterburen op bezoek. Was alleen nog nooit met de 924 geweest. Vandaag dus wel. Supermooie dag ervoor natuurlijk. Dus vanmorgen op tijd even olie gecheckt en bandjes even op spanning en met z'n allen in de auto. Onderweg op de A12 effe voorbij Utrecht (aan de overkant) nog 'n rode 924 of 944 gespot (kun je dus niet goed zien door die vangrail). En in een uurtje of twee naar de plaats van bestemming gekacheld. Bij de grens aangekomen 'm eigenlijk voor het eerst 'ns goed ingetrapt. En ja, hij liet zich toch wel even ruiken in het begin. Maar gewoon onverschrokken doorgereden; temperatuur was gewoon prima en geen rare geluiden of wat dan ook. Ik heb het maar even gehouden bij 175. Dan zit je toch bijna op 5000 toeren (continu). Vond ik wel even mooi. Je moet van een auto die niet in topstaat is geen topprestaties vragen, vind ik. En zat toch met m'n vriendin en dochter in die auto, weet je wel. Er was ook net even teveel verkeer om echt veel harder te rijden. Af en toe ook een Nederlander die 'm dan met 120 op de linkerbaan voor je gooit om een andere Nederlander (die 119 rijdt) in te halen; echt levensgevaarlijk... :grrr
    Maar ik moet zeggen, hij voelt bij 175 gewoon nog heel stabiel aan; valt me echt niet tegen. Alleen dat remmen, dat houdt toch niet over hoor. Je moet echt wel een beetje anticiperen, want een noodstop maken met die snelheid, nou daar moet ik toch even niet aan denken. Anyway, vond het echt prima te doen 450 km. op een dag met een 924. En heb me zeer goed vermaakt! :-D En ik moet zeggen, tijdens zo'n ritje merk je dus meteen dat ie echt wat gretiger wordt, beter aan het gas gaat hangen en gewoon mooier loopt! Nou, wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Maar we gaan binnenkort wel eerst wat noodzakelijk groot onderhoud plannen. Daarna moet 't helemaal 'n feestje worden! :-D


  6. #116
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Heeeeee!!!!! Dat zijn de Berichten :wink: Genieten dus :lol:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #117
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Da's inderdaad lekker, om 'm eens goed uit te kunnen laten.


  8. #118
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: De rode '81er van Bcreative

    goed voor de auto :!:
    goed voor de bestuurder :!: :!:
    goed voor iedereen dus :!: :!: :!:
    think PORSCHitive


  9. #119
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Ik rijd momenteel rond in een witte uitgebouwde 944. :grin:
    Rijdt best o.k., maar echt bloedsnel vind ik 'm ook niet; is gewoon een type 2. Valt met eigenlijk een klein beetje tegen. 924 turbo is idd spannender. Maar je hebt met een 44er wel net effe dat beetje extra vermogen dat je soms mist en wilde dat je had in je 24er... :wink:
    M'n auto staat bij PMP in Bleiswijk. We zijn toch wel aan een behoorlijke lijst met dingen gekomen die nog moeten gebeuren. Ik wil de auto graag zo goed en betrouwbaar mogelijk hebben. Nu rijd ik er nog een keertje of twee per week in gemiddeld, maar in de toekomst zal dat zeer waarschijnlijk meer worden. Bedrijfszekerheid wordt dan belangrijker. Dus nu gaat de motor eruit, wordt gereinigd, de cylinderkop wordt gereviseerd en alle pakkingen vernieuwd, startmotor vervangen door een nieuwe, modernere en sterkere, er gaat een heleboel overbodige en onduidelijke bedrading uit en de bedrading wordt weer gewoon netjes, een stuurkogel en wiellager worden vervangen, hij krijgt een nieuwe brandstofpomp (die is erg lawaaierig op dit moment), distributie, waterpomp vervangen en remsysteem wordt toch nog 'ns goed nagelopen. Een hele waslijst dus en alles bij elkaar gaat me dit gewoon echt zwaar boven m'n pet. Ik heb een erg positieve indruk van Ralph van PMP en heb ook alle vertrouwen in dat dit echt super wordt! Gaat zeker een hoop geld kosten :-( oll: , maar de auto is in de basis gewoon heel goed en ik wil er gewoon nog jaren in verder rijden, dus. Ben erg benieuwd hoe ie straks rijdt! :-D


  10. #120
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Goed bezig, jij gaat voor de lange termijn! :duim


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •