Pagina 12 van de 16 EersteEerste ... 28910111213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 157
  1. #111
    Ingeschreven
    15/10/2013
    Locatie
    Delft
    Berichten
    58

    Re: motorrijtuigenbelasting



  2. #112
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Als het amendement aangenomen word hebben we weer een jaartje lucht
    En van uitstel komt hopelijk afstel


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #113
    Ingeschreven
    15/10/2013
    Locatie
    Delft
    Berichten
    58

    Re: motorrijtuigenbelasting

    .


  4. #114
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515


  5. #115
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Ik ben bang dat het aftreden van Weekers voor ons helemaal niets meer uitmaakt... Sterker nog, zijn opvolger zal zeggen: "die beslissing is genomen door mijn voorganger en het lijkt me een juiste beslissing."...

    Trouwens, moet je jezelf aanmelden voor dat kwarttarief, of krijg je dat automatisch?
    Want hoe wordt het onderscheid tussen het kwart- en voltarief gemaakt, dat moeten we zelf doorgeven neem ik aan?


  6. #116
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Volgens mij ga je automatisch voor het voltarief en moet je dus specifiek aangegeven dat je voor het kwarttarief gaat.

    Of het aftreden van Weekers nog iets uitmaakt is natuurlijk koffiedik kijken. Echter, een groot deel van de kamer heeft zich uitgesproken dat ze inhoudelijk niet achter de regeling staan. Als iemand van die mensen nu op zijn plek gaat zitten, dan zou dat nog van gunstige invloed op ons kunnen zijn. Al is het wellicht alleen in de vorm van uitstel.


  7. #117
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Je hebt gelijk:
    Voertuigen die onder de overgangsregeling vallen komen in aanmerking voor een kwarttarief. Het kwarttarief geldt voor een heel kalenderjaar met een maximum van € 120. Voorwaarde is wel dat er in de maanden januari, februari en december geen gebruik wordt gemaakt van de openbare weg. De houder van het voertuig kan jaarlijks in het vierde kwartaal doorgeven aan de Belastingdienst of hij het komend kalenderjaar kiest voor de overgangsregeling. De aanvraag en de betaling moeten gedaan zijn vóór 1 januari.

    De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
    In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.
    Het lijkt erop dat je dat dus jaarlijkst moet gaan doen...
    Even kijken hoe we ons hier weer voor gaan aanmelden... Heeft iemand dat al gedaan/weet iemand hoe dat moet?

    Bron: Wijzigingen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers | Belastingplan 2014 | Rijksoverheid.nl en dan het Informatieblad downloaden.


  8. #118
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Ik heb een brief gekregen daar stond in dat je automatisch een rekening krijgt voor kwartaal tarief als je die betaald zit je voor een jaar goed
    Als je die niet betaald gaan ze er vanuit dat je vol tarief wil en krijg je iedere 3 maanden een rekening
    Ik heb daarna niets meer vernomen en ga er vanuit dat ik de rekening nog krijg


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #119
    Ingeschreven
    29/12/2008
    Locatie
    Lintelo (achterhoek)
    Berichten
    220

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Sinds 17 januari een oldtimer van 1985 op mijn naam. Krijg nu een rekening voor mrb voor een verkort tijdvak en er wordt tevens aangegeven wat een heel tijdvak kost. Niets van een overgangsregelingen van de belastingdienst gehoord. Ook geen keuze mogelijkheid gehad. Maandag maar even bellen.

    Hoe gaat het bij anderen op dit gebied?


  10. #120
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Ik heb nog niks ontvangen. Ze zullen wel achterstand hebben, en er zullen fouten gemaakt worden...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •