Pagina 13 van de 16 EersteEerste ... 3910111213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 158
  1. #121
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Het is even wat rustiger geweest naar het eind van vorig jaar toe, ondertussen is het gat in de accubak nog dichtgelast geweest.
    Midden vorig jaar had ik eens gereageerd op een advertentie om toen enkele onderdelen los te kopen van een complete auto die te koop stond, maar de verkoper wou toen enkel als geheel verkopen.
    Vorige week merkte ik het zoekertje opnieuw op; bod gedaan, gaan kijken, vervoer geregeld en sinds gisteren heb ik er nu eentje bij, + losse voor en achtertrein, gearbox, achterraam, zijraampjes, achterbumper, ventilatorbox, ...

    Een mos groene 924 uit 83. Oorspronkelijk met de bedoeling om te strippen, daarna om alles te demonteren wat niet nodig is om nog ooit de motor te kunnen testen, maar ondertussen ben ik al aan het twijfelen met welke van de 2 ik verder wil...
    de 83'er staat een 5-tal jaar stil, de tapijten en zetels zijn vochtig door een lek in het targadak, de middenconsole, handschoenenvakje, en cassettevakje/armsteun zijn ondertussen gedemonteerd maar alle contactpunten, stekkertjes, kabels, ... zien er beter uit dan mijn 80'er in het begin. Hij heeft een beige/creme lederen interieur waar ik sinds de 924 die ik op de parking van de officiele P dealer gespot had, 100% fan van ben.
    Enkele verschillen zijn er wel met de 80'er: andere pinker-en ruitenwisserbediening, andere ventilatorbediening, bruin en beige interieur, speakers in de deuren, casettehouder/armsteun, koffertapijt met houten versteviging langs de zijkanten zodat dit niet meer invalt (handige aan 2 p's is natuurlijk dat je volop kan vergelijken), een losse hoes over het reservewiel, gordels achteraan, de auto staat in zijn originele kleur, ...

    Natuurlijk zijn er ook een boel minpunten (in hoeverre dit natuurlijk minpunten zijn voor een auto gekocht te hebben voor onderdelen): van het asbakje is de volledige bodem uitgeroest, de motorkap is gedeeltelijk mat door blaasjes in de lak, vochtig interieur, scheurtje in de bestuurderszetel, en een roestplek/gat onder de passagiersdeur, missende rechter voorvleugel...

    Waarschijnlijk haal ik er eerst de tapijten uit, om alles te laten drogen. Vervolgens zal ik een balans moeten opmaken met welke ik verder wil, en wie waarschijnlijk de donor wordt (alhoewel na een paar keer een doos onderdelen te hebben gekocht, de 80'er ook niet zo heel veel mist, het beste van beide combineren is natuurlijk ook een optie). Heel veel klusjes zou ik nu natuurlijk voor een 2de keer uitvoeren, nu ik weet waar alles zit... een dilemma of een luxeprobleem, daar ben ik nog niet uit .

    Alvast een voorsmaakje, verdere foto's komen nog.





    Toen ik de kleur wou checken op de sticker bij het reservewiel, kwam ik ook de optie-codes tegen: C00 N25 398 416 423 429 440 477

    398 Left outside mirror - electric - plain == aanwezig
    416 Leather steering wheel and shift boot == stuurwiel is niet meteen leather, maar is precies wel in een zachter materiaal gemaakt dan mijn 80'er.
    423 Cassette container and coin box == (moet dringend op zoek naar een casetteradio en een hoop casettes
    429 Fog headlamp, white == de vaste lichten in de bumper zijn glashelder in vergelijking met mijn 80'er
    440 Manual antenna, 4 speakers == aanwezig, antenne afgebroken, of ingeschoven, moet ik even checken

    ---------- Post added at 15:58 ---------- Previous post was at 14:16 ----------





    Laatst gewijzigd door Daan_924; 22/01/2012 om 13:36.


  2. #122
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924... wedergeboorte?

    Tja: ik zou hem eerst van onder en boven bekijken .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #123
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    Eerst maar eens lekker drogen en bekijken
    Vaak zijn dit soort auto's te ver heen (lees ze hebben bijna alle 924 kwaaltjes) en kost het veel werk

    Ik heb nu een slopers staan met bijna het zelfde interieur voor als je iets nodig mocht hebben deurpanelen !
    Kaarten bakje ennzzzz
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 22/01/2012 om 19:12.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #124
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Klopt, sowieso heb ik de bedoeling om maar één (volledige) 924 te hebben, dus waarschijnlijk wordt het van 2 naar 1.
    Zo heel veel onderdelen heb ik niet meer nodig (voor mijn eerste), alles is werkend op het olieklokje en de ruitenwissers na (waarschijnlijk relais) (+ afstelling, maar da's voor na zijn winterslaap, + het mysterieuze oliepeil dat opeens hoger stond zonder dat de kvs daalde, en was teveel om condens te zijn naar mijn mening), maar natuurlijk zullen er altijd wel onderdelen zijn die beter zijn in de groene, zoals mooie heldere standlichten vooraan, betere zetels, inlaatstuk met de letters Porsche op, ...

    Momenteel zijn alle gordels eruit, middenconsole, bovendeel van de achterbank, .. de rest is voor tijdens de week of volgend weekend.
    Als alles uitgedroogd is hang ik er waarschijnlijk wel eens een accu aan, en dan zien we wel weer verder... hoewel verkocht als 'voor onderdelen' zal het nog altijd een klik zijn die moet gemaakt worden om er eentje tot op het bot te demonteren om daarna nooit meer... , maargoed, de een zijn dood zal de ander zijn brood zijn.


    Even terzijde: in de koffer lag naast wat andere rommel, antivries, koelvloeistof, water, ... ook een fles loodvervanger, en nu weet ik van niet beter dat de 924 vanaf '80 geharde...euhm, klepzittingen? ofzo had, en dus geen loodvervanger hoefde... want in mijn eerste 924 ( '80) heb ik dit ook nooit gedaan voor de malen dat er bijgetankt werd (de liters zullen momenteel nog op beide handen te tellen zijn). Een kennis dacht ooit dat het stijgende oliepeil bij mij daaraan lag, maar ik was ervan overtuigd dat een 80'er hier ook geen nood aan heeft/had...


  5. #125
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: 924... wedergeboorte?

    Ik heb het topic niet echt gevolgd maar staat je krukas geen 180 % verdraait?

    kijke dit eens na > kleppendeksel er af.

    - Draai door tot bovenste dode punt
    - Draai er een bougie of injector uit en kijk met schroevendraaien zachtjes of de piston wel boven staat op de 1.
    - Draai je ontsteking zodat je rotor op het midden van het streepje staat.
    - check volgorde van boegiekabels, die vanuit streepje wijzerzin > 1 > 3 > 4 > 2
    - Een donker woolkje kan wijzen op veel te veel benzine.
    - Kijk eens na het starten of je bougies niet nat zijn
    > anders krijgt hij veel te veel benzine

    Kijk dit eens na, want heb nog tips mocht het iermee nog inet lukken

    PS kijk ook je ontsteking na, of ze wel goed vonkt

    Succes


  6. #126
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: 924... wedergeboorte?

    Heb nu eens rustig gelezen hij draait dus al
    Veel succes met je nieuwe


  7. #127
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Met het mooie weer van vorig weekend, en na een winterslaap van een klein half jaar de auto nog eens buiten gehaald. De accu eerst opgeladen, en hij startte (buiten alle verwachtingen) met de eerste draai aan de sleutel. Alles werkte nog zoals tevoren, afgezien van 1 achterlicht. Het lampje eens uitgehaald, de stekker losgehaald, en daarna was alles weer zoals tevoren.
    Eerst heb ik een klusje aangepakt wat al langer aan het wachten was: de ruitenwissers vooraan: aangezien de ruitenwisserhendel aan het stuur niet meer in de verschillende 'intervallen' klikte, en er ook niets functioneerde, had ik al een andere bediening liggen. Deze was eenvoudig te monteren, en het relais had ik voorlopig uit de groene 924 gehaald. De ruitenwisserarmen losgehaald, motor getest op een aparte voeding, de verbindingen wat gesmeerd, terug gemonteerd en er zat beweging in! Wel heb ik de armen 1 tandje hoger moeten zetten anders raakten de uiteinden van de armen, de hoekjes van de motorkap.
    Nu vraag ik mij nog het volgende af: hoe zit het met de bediening: is de ondersta stand 'uit', en zijn de 3 standen omhoog, de 3 verschillende snelheden van de ruitenwissers, of is er 1 stand naar beneden, en 2 naar boven? Aangezien het relais wat vreemd deed in de onderste stand. (relais kan ook defect zijn, bij de overgang van stand 'klikkerde' hij er wel eens op los...

    Verder ben ik begonnen met tapijt te leggen, aangezien er bij aankoop van de auto geen inzat. Bij de tapijtenwinkel enkele m²'s tapijt gekocht en met de 'gedemonteerde' beige tapijten uit de groene 924 als mal, de grootste lijnen uitgesneden. Die onder de achterbank en het achterste stuk van de vloerbedekking ligt er al (tijdelijk) in, momenteel niet gelijmd, aangezien alles mooi vastzit met de bouten van de gordels, middenconsole, zetels, ... Volgend weekend komt ook het voorste gedeelte erin; de auto ziet er nu vanbinnen al dubbel zo netjes uit. En met het mooie weer voor de eerste keer de straat in-en uitgereden met het targadak eruit, en de zon tot binnen.

    Het nieuwe 'plan' is om tegen de zomer/verlof een poging tot keuring/inschrijving te doen. Het sleutelen, oplossen van probleempjes, en herstellen van mankementjes is één, het goed rijdend houden zal een tweede/nieuw deel zijn van de hobby.

    foto's komen als de tapijten er volledig inliggen.
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 30/03/2012 om 12:00.


  8. #128
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Net een lijstje opgemaakt met alles wat nog moet gebeuren aan de auto, om een stapje dichter te zijn bij een nette auto, klaar om naar de keuring te gaan. (een behoorlijk lijstje wel te verstaan )

    Ervan uitgaande dat 'alles' moet gebeuren, en dus zonder volgorde qua prioriteit, gestart met de bumper. Oorspronkelijk zat er een rubber voorspoiler op van 'foha', (zelfde merk van de achterspoiler op de koffer). Maar omdat ik de neus toch wat slanker vind zónder, deze erafgehaald. De bumper van de auto zelf kon wel wat aandacht gebruiken; dus eerst gedemonteerd, wat uitgerecht aangezien er enkele knikjes in de omgebogen rand onderaan zaten. Roostertje/grill gepoetst, bumper afgewreven en die krijgt binnenkort een nieuw likje verf, ... straks naar de winkel, eens zien wat er allemaal te koop is qua coating, steenslag-, verf, ...








    Tapijt ligt er gedeeltelijk in, maar ook de zetels laten te wensen over qua bekleding. (leuning acceptabel, maar zitting gescheurd enzo). Het plan is om zelf een hoes/bekleding (proberen) te maken voor het zitgedeelte, zijkanten in leder, middengedeelte in stof. Het zou iets moeten worden tussen een te goedkope (universele) overtrek, en een te dure herbekleding. Van een oude overtrek van een zetel is het stoffen gedeelte gemaakt. Hier zijn plooien in genaaid, om de dwarsstroken/strepen van originele bekleding te laten terugkomen. Wat het resultaat zal worden valt nog af te wachten hoe alles zal passen qua vorm, maar qua experiment valt er niets te verliezen.




    Met een stukje (nep) leder van een andere overtrek is een nieuwe pookhoes gemaakt. (oude als patroon gebruikt, en zelfde rubber elastiek onderaan terug ingenaaid), lang leve de mama





    Als afsluiter nog een setje oude verstralers gekocht. Geen idee als deze er ooit opkomen, maar met de chromen behuizing, en de stofkapjes erop wou ik ze gewoon hebben. (misschien nog met het beeld van de 924, vorig jaar gezien op de parking bij de P-garage, in het achterhoofd)



  9. #129
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Stof voor de zetels kwam van de vorige: over de gescheurde originele bekleding was een andere overtrek genaaid/ge ty-ripped, verre van netjes. De stukken leer zijn er echter nog goed uit gekomen na een wasbeurtje. Zijkanten van de bekleding waren qua maten volledig te hergebruiken, dus die tweede bekleding is op een of andere manier toch gedeeltelijk op maat gemaakt geweest. Met de originele bekleding ernaast is heel wat gemeten en gepast.



    De vieze overtrek


    Het resultaat:


    En nog eentje naast de oorspronkelijke; het stikwerk is ietsje vereenvoudigd, zo zijn er geen 'biezen'? tussen het boven-en zijvlak genaaid.
    Morgen monteer ik de eerste hoes op de zetel (foto's volgen), en daarna wordt het uitkijken naar het maken van een tweede.



    En als hoogtepunt van het verlengde weekend: omdat enkel het klokje tikte in de groene 924 bij het aansluiten van een accu, het stuurslot (witte blokje) overgezet van de ene, naar de andere, alsook alle relais, heel wat elektronica kunnen testen, en .... open die oogjes, it made my day

    Laatst gewijzigd door Daan_924; 09/04/2012 om 12:18.


  10. #130
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924... wedergeboorte?

    Zit er een turbo grilletje onder?
    Lekker als alles weer werkt !


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •