Pagina 13 van de 23 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 225
  1. #121
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    De 25e was het dan (weer) zo ver: tijd voor een keuring. En deze keer bij een voor mij bekend bedrijf waar ik zelf mag sleutelen. Trouwens: die zelfde dag heb ik ontdekt dat het achterbankje ook te klappen is en dat kan net het verschil maken in benodigde ruimte. Dat deze auto een mooi ontwerp is wordt steeds opnieuw bevestigd

    DSCF0657.JPG
    het briefje na inspectie. niet iedereen hoeft te weten hoe ver ik heb gereden dus heb de naam geblurred.

    vertaling:
    - een disco-remlicht. knippert mee met het knipperlicht. een massaprobleempje, even wat kontactspray 61 erop en klaar.
    - 4 stuks te droge banden. eerst zou het nog net kunnen, als de rest beter was, maar na bekijken van alle 4 was het toch te slecht voor de APK.
    - aanlopende rem rechtsvoor

    Dat valt toch heel erg mee voor een auto die sinds 2001 niet meer is goedgekeurd. Maargoed, ik had dan ook al best veel voorbereid en gerepareerd (het hele aan de gang krijgen alleen al..) De CO stond natuurlijk door het dak want die had ik uit de losse pols afgesteld, maar die had ik al gemeten en bijgesteld voordat de keurmeester een kans had om te beginnen met inspecteren.

    Het remlicht was snel opgelost. tussendoor ook even een uitlaatbeugel vervangen die toch wat zwak was.
    Het ziet er allemaal redelijk goed uit, maar de cardan-as klonk wat droog.. in de gaten houden dus. Ik vond het opvallend dat er heel selectief gerepareerd is. Het ene aan de linkerkant komt uit de fabriek van 30 jaar terug en het andere aan de rechterkant is relatief nieuw, bij wijze van spreken. Ik doe lekker elke reparatie goed vanaf nu!
    DSCF0652.JPG

    Ik heb al te horen gekregen dat deze manier van steunen een doodzonde is.. ik doe dat ook echt nooit meer nu ik het weet. Bij de 340, mijn andere wagentje, kan dit namelijk wel..


    De aanlopende rem was niet een probleem van de remschijf maar van verroeste geleiders. Wiel eraf, remblokken loshalen, geleiders schoonkrabben, keramische toelie erop, paar keer pompen met de rem en dat probleem was ook getackled. Ik heb dus nu 2 goede remschijven over die ik bij voorbaat had aangeschaft, maar die ga ik toch vervangen. Dat is goed voor de verkoopbaarheid en zolang ik er in rij voor mijn eigen veilige gevoel..
    DSCF0650.JPG

    Dan nog de banden. ik had voor de zekerheid 2 van de 4 orginele velgen + banden (de banden niet origineel natuurlijk) meegenomen die ik erbij had gekregen. Maar er waren er 4 slecht dus we kwamen er twee te kort.. Eerst maar eens de oude eraf.

    DSCF0660.JPG

    Jesus, wat zijn die velgen zwaar trouwens..gelukkig passen nagenoeg alle VW-velgen dus hebben we twee velgen+band van een andere 924 gepakt die daar al heel lang stond. Hij staat nu dus op twee verschillende soorten velgen, maar ik moet dat dus binnenkort veranderen naar alle 4 de originele. Of meer dokken en verder rijden op nieuwe brede sloffen, daar ben ik nog niet uit. Dun stuurt makkelijker, dik plakt beter.

    En de uitkomst hiervan
    Capture.GIF
    YES!

    Hij rijdt nu ook flink pittiger op de goede instelling, eerst stond hij veel te rijk. Maar het kost ineens ontzettend veel moeite om hem koud te starten en draaiend te houden. Eenmaal warm geen probleem, dus ik denk het al wel te weten: de AAV. ik vermoed dat hij altijd open staat, en aangezien hij goed warm is afgesteld is hij koud dus te arm.

    en dan nu naar vandaag in de volgende post!
    Laatst gewijzigd door powerflux; 29/08/2011 om 17:33.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  2. #122
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    vandaag ben ik verder gegaan met de lijst der lijsten

    de todo list.

    - brandstofdrukregelaar wisselen met werkende (heb ik al)
    - koudeluchtschuit wisselen met werkende (heb ik al)
    dan zou hij ook weer makkelijk koud moeten starten
    - accubak lekvrij maken er komt nu af en toe water onder de bijrijdersstoel
    - dynamorubbers vervangen + dynamokoeling in ere herstellen
    - preventief distributieriem vervangen
    - banden uitzoeken/wisselen
    - hoogtestelsysteem koplamp herstellen
    - originele binnenspiegel terugplaatsen
    - achterraamrubber vastlijmen

    de wishlist

    - alle overbodige onderdelen verkopen
    - stoelen herstellen/vervangen
    - hippe metertjes en statuslampjes
    - electrisch verstelbare spiegels aansluiten
    - stofzuigen/wassen
    - schuur bij m'n ouders leegruimen zodat hij daar kan staan (is afgesproken!)

    de droomlijst

    - webers en turbo plaatsen
    - dogleg versnellingsbak inbouwen

    Ik ben eerst maar eens begonnen met de AAV te controleren. Deze stond wagenwijd open, veel verder dan zou moeten kunnen. Eerst starten zoals het nu is: starten, slaat aan, loopt 2 tellen en valt weer uit. Vervolgens heb ik simpelweg de aansluiting op het gasklephuis en de andere kant afgedicht, AAV ertussenuit, weer gestart en hij liep en bleef lopen! wel veel te laag in toeren maar dat is ook logisch, want nu staat hij voor stationair en koud natuurlijk weer te rijk.. maar de oorzaak is gevonden. AAV vervangen en CO nu dan echt correct instellen: klaar.

    Hiermee had ik voor mezelf ook bevestigd dat de WUR toch goed werkt. Hij loopt immers koud en warm soepel stationair. Mooi.

    Het was behoorlijk donker vanmiddag en ik zag ineens vonken rond de dynamokap. Ik wist dat die slechts aan 1 boutje vastzat en ik wilde het al gaan herstellen (zie lijstje) maar dat vond ik toch wel vreemd. Was me ook niet eerder opgevallen. De kap eraf geschroeft, onder de auto gekropen en ik zag tot mijn schrik het beunwerk wat tot dan toe verstopt gebleven was: slechts 4mm^2 tussen dynamo en startmotor(en dan via de dikke van startmotor naar accu), op meerdere plekken kaal en overal slecht geknepen connectors. Hardstikke gevaarlijk. Maar, het wordt nog mooier: net toen ik er onder lag besloot dat zielige draadje zich kort te sluiten tegen het chassis en zich vast te lassen tot hij helemaal was weggebrand. Ik kon het niet tegenhouden en toen ik eindelijk onder de auto vandaan was gekropen was en de accu had afgekoppeld was ik dus al te laat en stond ik behoorlijk op mn benen te trillen.

    Lesje geleerd: als je iets electrisch niet vertrouwd moet je van te voren (!) de accu afkoppelen

    Bijgekomen van de schrik alle stukjes draad en gesmolten plastic verwijderd, en begonnen met meten. Godzijdank geen schade behalve dat draadje, ook de dynamo was in orde. Eerder had ik al een kabelboom gekocht uit voorzorg dus ik kon gelijk aan het vervangen zodat dat nu ook weer veilig en orgineel is. Wat ben ik ontzettend blij dat dat niet tijdens het rijden is gebeurd..

    Volgende keer verder met het lijstje. Het schoot niet op vandaag, maar wel belangrijke zaken in orde gemaakt
    Laatst gewijzigd door powerflux; 29/08/2011 om 18:25.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  3. #123
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    poeh poeh, heb je ff geluk gehad, zou niet de eerste zijn die geheel zwart geblakerd gevonden wordt.....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #124
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: de '79 van Powerflux

    nee mijn horloge heeft mij laatst nog gebeten ,
    als je met je stalen bandje op de plus van de dynamo komt en de anderkant aan massa!!!!!!!!!!!!! word dat erg warm om de pols
    met gevolg brandblaaaaaren.
    Au au au
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #125
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    nee mijn horloge heeft mij laatst nog gebeten ,
    als je met je stalen bandje op de plus van de dynamo komt en de anderkant aan massa!!!!!!!!!!!!! word dat erg warm om de pols
    met gevolg brandblaaaaaren.
    Au au au
    aha, al voorgebakken voor op de bbq!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #126
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: de '79 van Powerflux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    aha, al voorgebakken voor op de bbq!!
    plaatselijk gaar

    ---------- Post added at 19:56 ---------- Previous post was at 19:53 ----------

    Maar dat ziet er goed uit een kleine todo list.
    en wensen
    maar wassen en stofzuigen kan toch wel iets hoger op de lijst Ha Ha.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #127
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: de '79 van Powerflux

    waarom een dogleg vitessebox? zijn kwalitatief niet echt beter en pokkenduur.....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #128
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: de '79 van Powerflux

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    waarom een dogleg vitessebox? zijn kwalitatief niet echt beter en pokkenduur.....
    de dezelfde reden dat ik uberhaubt een 924 heb gekocht: ik vind ze leuk. het staat ook niet op de serieuze lijst
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  9. #129
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: de '79 van Powerflux

    Ombouwen naar Webers is leuk. Ombouwen naar turbo moet je vergeten, koop dan gewoon meteen een echte 924 turbo.
    937 racer


  10. #130
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: de '79 van Powerflux

    Tja dat is er één turbo kopen die zijn er niet veel in Turbo type 2 zonder targa in de kleur wit 1 in nederland ???
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •