De rode '81er van Bcreative

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bcreative
    924 Gek
    • May 2008
    • 1232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Originally posted by M.B.H.
    Bieber blijft rood Natuurlijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja, dat kan ik alleen maar toejuichen, natuurlijk. Rode 924's gaan ook net iets harder, he?!:wink: Hoewel, die van mij zal ook een keer een nieuw jasje moeten, en ik heb wel 'ns gedacht aan een lekker heftige kleur zoals oranje, of zo!:icon_biggrin:

    Comment

    • Bcreative
      924 Gek
      • May 2008
      • 1232

      Re: De rode '81er van Bcreative

      M'n auto net weer terug na de nodige werkzaamheden, waaronder nalopen onsteking, vernieuwen van de nodige bedrading, compressiemeting, checken brandstofpomp, vervangen relais, een nieuwe bougiekabel, vier nieuwe bougies, een nieuwe accu en kleppen stellen. Pfoeh! Maar goed hij startte weer en liep goed. Dus vandaag lekker op pad ermee. Door de wind, met ramen en dak open was het nog wel uit te houden. Maar vanmiddag sloeg het noodlot weer toe. Niet meer starten. Echt gewoon niet meer aan de praat te krijgen. Startmotor draait gewoon, maar verder niets. Wegenwacht erbij (dat duurde even, maar aardige gast). Vonk prima, brandstofpomp stuurt wel wat brandstof bij starten, maar de injectoren niet en dus niet starten. Spinnekop los, luchtweger ook nog even bekeken, met de multimeter aan de gang. Op de brandstofpomp meet ie duidelijk minder stroom dan op de accu. Ergens onderweg verliest ie dus power. Dat wordt dus hele traject nalopen. Want 't lijkt erop dat ie tijdens het starten gewoon niet voldoende power heeft om de brandstof goed door te pompen; dat is de voorlopige prognose. Met een boost start ie wel en als ie eenmaal loopt ook geen problemen. Kon gelukkig weer naar huis en tja, wordt vervolgd....

      Comment

      • Bcreative
        924 Gek
        • May 2008
        • 1232

        Re: De rode '81er van Bcreative

        Na de ervaring van afgelopen weekend een beetje m'n plezier verloren in het hebben van een 924. Hij staat de laatste tijd meer stil, dan dat ie rijdt en hij levert me vooral een hoop frustratie (en een lege bankrekening) op. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ben van plan om 'm maar een tijdje lekker in de garage weg te zetten. En ooit er op een later moment weer eens de draad op te pakken. Heb het laatste jaar alweer zoveel geld in die kar gestoken; het jaar daarvoor nog meer trouwens. En het lijkt gewoon niet op te houden. Het ene is nog niet verholpen of het volgende euvel dient zich alweer aan. Maar ja, dat is het nadeel van een oude auto, met een paar vorige eigenaren die niet investeerden in onderhoud maar wel zonder enig verstand van auto's eraan hebben lopen rommelen (heb het uiteraard niet over jou, Martin). Uiteindelijk moet iemand de prijs daarvoor betalen... En ik vind het op dit moment gewoon niet meer verantwoord om maar geld te blijven steken in reparaties. Ik houd het forum in de gaten en wens jullie veel plezier toe met jullie auto's en hopelijk meer geluk dan ik ermee heb gehad! Groeten.

        Comment

        • Meneer aard
          924 Gek
          • Sep 2007
          • 1129

          Re: De rode '81er van Bcreative

          Zonde! Neem een pot zuurvrije vaseline..een paar schuurlinnen en ga op je zaterdag massa contacten en aanverwanten schoonmaken. Door spanningsverlies krijg je dit soort akkefietjes. Kost jezelf verders niks
          Denk dan vooral aan:
          -Massa punt links boven de zekeringkast
          -Zekeringen eruit trekken en contacten in de kast schoonmaken + nieuwe zekeringen plaatsen (neem ook even correct de waardes uit de boekjes over, had ik ook knalde constant de zekering eruit van de fan in het begin bleek gewoon verkeerde zekering).
          -Trek stuk voor stuk de relais voorzichtig uit hun voet om de contacten schoon te maken, evt met wat contacten reiniger (o.a. bij conrad, geen wd40 of iets gebruiken). Dat vreet mooi de corrosie schoon)
          -Massa punt achter in de kofferbak

          Succes.

          Comment

          • ernst1971
            924 Fan
            • Jul 2010
            • 325

            Re: De rode '81er van Bcreative

            dat is wel zonde van al het geld wat je erin hebt gestopt.
            ik zou toch even proberen wat men.aard hierboven voorsteld.
            want hem lang laten stilstaan zal ook niet goed zijn, denk ik.
            en als je na een jaar weer verder gaat dan kost het misschien
            nog meer om hem weer rijdend te krijgen, toch?
            hoop dat het allemaal lukt.

            Comment

            • M.B.H.
              924 Freak
              • Feb 2008
              • 6043

              Re: De rode '81er van Bcreative

              Jammer man je plezier verliezen is niet leuk .!!
              als mijn oplossing voor het W.S.P 100 % werkt :ben jij de eerste die het hoord
              want het duit toch die kant op als basis van je problemen.
              want als de auto koud is, is het starten en lopen toch ????
              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

              Comment

              • Meneer aard
                924 Gek
                • Sep 2007
                • 1129

                Re: De rode '81er van Bcreative

                In wezen geloof ik wel Martin, maar als de pomp onvoldoende capaciteit beschikt door voltage daling wat gevolg is van corrosie is het wel aannemelijk dat er dan weinig peut richting de injectoren gepompt wordt. i.c.m. de vapour-lock die zich vormt..Kan het leuke gevolgen zoals hier beschreven staat.

                Overigens heb ik nergens problemen mee met de warme start, gewoon standaard. Wel na het filter een check-valve geschroefd..maar dat heeft echt geen invloed lijkt me. Gewoon combi van factoren.

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  Re: De rode '81er van Bcreative

                  ik neem aan dat bijde pompen werken : als er een stroomval is ,
                  zou je met een losse draad van de pompen naar de acuu kunnen.
                  Dit om te testen of dat inderdaad het euvel is ( ik neem aan dat ik niet de enige ben die dat kan bedenken. )
                  startkabel op de pluspool van de accu op de andere zijde de meetpen meten naar de massa aansluiting op de pompen en hoeveel volt meten we onbelast over massa ??? is dit keurig nagenoeg gelijk .dan zou er nog te veel weerstand over de + zijde kunnen zijn.
                  het brandstof relay er uitpakken permanent 12 V via startkabel op de + zijde van de pompen, en een exstra brandstof injektie via de KSI geven +/_ 3 sec gelijk met starten van de moter.
                  Wel nog even de lucht omloop + 2 slagen geven.( linksom verder open )
                  en als hij dan niet loopt.
                  bougie er uit draaien is hij nat dan heb je zeker brandstof
                  is hij droog dan is er iets fout in je brandstof toevoer
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • Meneer aard
                    924 Gek
                    • Sep 2007
                    • 1129

                    Re: De rode '81er van Bcreative

                    Lijkt me ook dat de ANWB ook zoiets kan aanleggen..Zeker voor noodoplossing.
                    Maar getuige het feit dat er zoveel beun wordt aangelegd in een 24 met name voor de pompen moet dat zeker een euvel zijn waar de meeste mensen op gaan komen. Overigens komt dat door slijtende pompen = meer stroom vraag = klapperende relais..

                    Comment

                    • Bcreative
                      924 Gek
                      • May 2008
                      • 1232

                      Re: De rode '81er van Bcreative

                      Bedankt voor de support en het meedenken, mensen!:s183:
                      Ga binnenkort 'ns kijken wat ik nog kan doen. :icon_confused:

                      Comment

                      • 924turbo2
                        924 Freak
                        • Dec 2007
                        • 2956

                        Re: De rode '81er van Bcreative

                        Hoeveel volt meet je op de brandstofpomp ? Aarde van de pomp is vaak een probleem, je kan eenvoudig een extra aarde draadje van de pomp naar een blank stukje carosserie maken.
                        937 racer

                        Comment

                        • Bcreative
                          924 Gek
                          • May 2008
                          • 1232

                          Re: De rode '81er van Bcreative

                          Originally posted by 924turbo2
                          Hoeveel volt meet je op de brandstofpomp ? Aarde van de pomp is vaak een probleem, je kan eenvoudig een extra aarde draadje van de pomp naar een blank stukje carosserie maken.
                          Volgens mij was dat 11,8.
                          Vandaag met iemand gehad over brandstofpomp verplaatsen naar voor en rechstreeks naar accu en direct aan met contact.

                          Comment

                          • 924turbo2
                            924 Freak
                            • Dec 2007
                            • 2956

                            Re: De rode '81er van Bcreative

                            Meet eerste of je wel 12v+ hebt als je de multimeter op de + zet en de min op de carosserie ipv van op de pomp.

                            Mocht je denken dat het probleem in je brandstofrelais zit, dan kan je dit TIJDELIJK doorverbinden (zie Haynes) om te kijken of het probleem dan over is. Let wel op meteen als je je contact aanzet meteen doorstarten om verzuipen te voorkomen.
                            937 racer

                            Comment

                            • Bcreative
                              924 Gek
                              • May 2008
                              • 1232

                              Re: De rode '81er van Bcreative

                              Brandstofrelais is net vervangen. Maar misschien heeft deze ook alweer de geest gegeven, hoor.

                              Comment

                              • 924turbo2
                                924 Freak
                                • Dec 2007
                                • 2956

                                Re: De rode '81er van Bcreative

                                Welk nummer staat er op het relais, je hebt vroeg en laat type, 477 906 059 of 433 906 059 jij moet deze laatste hebben.
                                937 racer

                                Comment

                                Working...