Witte 924 van stijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jayke
    924 Gek
    • Feb 2010
    • 910

    Re: Witte 924 van stijn

    Heb je er ook al een stuk mee gereden? Als ie veel stilstaat en steeds alleen kort even loopt zit er een hoop vocht in de uitlaat, dat komt er dan uit als witte damp

    Comment

    • o.stijn.o
      924 Gek
      • Jul 2011
      • 879

      Re: Witte 924 van stijn

      Staat wel al redelijk tijdje stil en de uitlaat heeft niets meer van tussendempers. Ik dacht al dat ik nieuwe pakken op het blok moest steken en de kop laten afdraaien...

      Comment

      • jimfrey944
        Administrator
        • Jan 2008
        • 4533

        Als de rook niet zoetig ruikt is er niets aan de hand
        Kijk ook eens naar de olie
        Maar deze tijd roken auto's best veel
        sigpic

        porsche 924 martini 1977
        porsche 924 50 Jahre edition 1982
        BMW X3 3.0 high exclusieve

        Comment

        • powerflux
          924 Fan
          • Mar 2011
          • 651

          Re: Witte 924 van stijn

          Veel stilstaan en met deze temperaturen - de mijne geeft ook aan dat er een nieuwe paus is. Maar de koppakking is absoluut niet lek; ik verlies geen vloeistof, er komt geen olie in of andere slechte tekenen. Eenmaal warm trekt het op (na een maand stilstaan kan dit lang duren). Na een langere rit komt het de volgende start ook niet 123 terug en het ruikt alleen naar benzine.
          Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
          Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
          Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
          Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

          Comment

          • o.stijn.o
            924 Gek
            • Jul 2011
            • 879

            Re: Witte 924 van stijn

            Dan zal het zeker zijn door te lang stil te staan en de koude .. De auto dringt wel veel olie maar is normaal zijden ze mij voor zo een oude wagen ...

            Comment

            • powerflux
              924 Fan
              • Mar 2011
              • 651

              Re: Witte 924 van stijn

              Ja, dat olieverbruik.. in de Haynes staat het volgende.
              2012-12-06 18.24.33.jpg
              en dat is best wel stevig als fabrieksopgave *lol*
              Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
              Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
              Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
              Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

              Comment

              • o.stijn.o
                924 Gek
                • Jul 2011
                • 879

                Re: Witte 924 van stijn

                Wat me ook opviel was als ik eens goed gas geef in neutraal en ik laat het toerental iets terug zakken en geef weer gas ,dat er een ontploffing uit de uitlaat komt en een kleine steekvlam. komt dit door slechte afstelling van de ontsteking? Of ook doordat alle middendempers weg zijn?

                Comment

                • o.stijn.o
                  924 Gek
                  • Jul 2011
                  • 879

                  Re: Witte 924 van stijn

                  Niemand die me kan helpen?

                  Comment

                  • M.B.H.
                    924 Freak
                    • Feb 2008
                    • 6043

                    Re: Witte 924 van stijn

                    Of je co staat iets rijk en je ontsteking wat en geen midden demper dus alles bij elkaar.
                    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                    Comment

                    • Dobby
                      924 Fan
                      • Oct 2012
                      • 181

                      Re: Witte 924 van stijn

                      Niet druk maken over het ploffen. Bij mijn 924 staat het CO op ongeveer 1,8 en dat is dus iets te rijk. Als ik stationair draai en wat gas geef dat ploft de uitlaat af en toe ook een paar keer. K-jetronic is nou eenmaal ook niet het meest nauwkeurige inspuitsysteem. Dat je geen middendempers hebt zal zeker niet helpen tegen het ploffen, ik heb ze allemaal nog.

                      Het word helemaal boeiend trouwens als ik een bergpas in de alpen afrijd en de auto op de motor laat remmen, dan ploft en gorgelt hij continu
                      Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                      Comment

                      • jimfrey944
                        Administrator
                        • Jan 2008
                        • 4533

                        Re: Witte 924 van stijn

                        Originally posted by Dobby View Post
                        Niet druk maken over het ploffen. Bij mijn 924 staat het CO op ongeveer 1,8 en dat is dus iets te rijk. Als ik stationair draai en wat gas geef dat ploft de uitlaat af en toe ook een paar keer. K-jetronic is nou eenmaal ook niet het meest nauwkeurige inspuitsysteem. Dat je geen middendempers hebt zal zeker niet helpen tegen het ploffen, ik heb ze allemaal nog.

                        Het word helemaal boeiend trouwens als ik een bergpas in de alpen afrijd en de auto op de motor laat remmen, dan ploft en gorgelt hij continu
                        Dat is onzin een 924 hoeft helemaal niet te knallen en zeker geen vlammen uit de uitlaat te hebben
                        Hij is idd wel wat on nauwkeurig maar echt knallen uit de uitlaat doet een goed afgestelde 924 niet
                        Hoogstens een zwaar roffeltje als hij van hoge toeren terug valt
                        Kan wel wezen dat je een gaatje in de uitlaat heb dan knallen ze wel (als de uitlaat heet is)
                        door dat er zuurstof bij de niet goed verbrande benzine
                        sigpic

                        porsche 924 martini 1977
                        porsche 924 50 Jahre edition 1982
                        BMW X3 3.0 high exclusieve

                        Comment

                        • Dobby
                          924 Fan
                          • Oct 2012
                          • 181

                          Re: Witte 924 van stijn

                          Ik vind "Ploffen" en "knallen" nogal verschillende uitspraken. Waarbij een "knal" toch duidelijk hard is, wat inderdaad niet de bedoeling kan zijn. Over "Vlammen" hoor je mij al helemaal niet, want dat is inderdaad niet zoals het hoort. En een gaatje in de uitlaat heb ik in ieder geval absoluut niet, al zag het er 2 jaar geleden wel zo uit bij mij:

                          DSC02514.jpg

                          Maar dat is bij mij gelukkig verleden tijd. Ploffen in de uitlaat komt meestal door de onverbrande benzine die door de hitte van de uitlaat nog naverbrand. Een te rijk mengsel kan daar zeker aan bijdragen. Nee, een 924 hoeft zeker niet te knallen. Maar ik weet ook niet hoe bijvoorbeeld het brandstofmengsel bij Stijn staat. Ook uitlaatgassen bevatten nog gewoon zuurstof, en een "gaatje" in de uitlaat zorgt echt niet voor dat extra beetje zuurstof voor naverbranding.
                          Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                          Comment

                          • o.stijn.o
                            924 Gek
                            • Jul 2011
                            • 879

                            Re: Witte 924 van stijn

                            Dan zou ik best de motor is laten afregelen bij iemand ik heb hiervoor veel te weinig ervaring mee om dit zelf te doen

                            Comment

                            • jimfrey944
                              Administrator
                              • Jan 2008
                              • 4533

                              Re: Witte 924 van stijn

                              Originally posted by Dobby View Post
                              Ook uitlaatgassen bevatten nog gewoon zuurstof, en een "gaatje" in de uitlaat zorgt echt niet voor dat extra beetje zuurstof voor naverbranding.
                              dit is absoluut waar een lekage in de uitlaat kan zeker zorgen voor knallen algemene kennis
                              je kan het even googelen er is echt een hoop over te lezen
                              Last edited by jimfrey944; 30-11-13, 00:38.
                              sigpic

                              porsche 924 martini 1977
                              porsche 924 50 Jahre edition 1982
                              BMW X3 3.0 high exclusieve

                              Comment

                              • o.stijn.o
                                924 Gek
                                • Jul 2011
                                • 879

                                Re: Witte 924 van stijn

                                Ik kan de uitlaat nog eens controleren maar denk niet dat er een gaatje inzit... Heb zo nog maar volledig toe gelast voor zeker te zijn dat ik nergens lucht verlies....

                                Comment

                                Working...
                                X