Pagina 15 van de 87 EersteEerste ... 51112131415161718192565 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 865
  1. #141
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Kijk dat zijn de leuke dingen voor de mens.... :evil: :twisted:

    Schijnt mogelijk te zijn dat als een accu een keer flink ontladen is door b.v. defecte dynano dat ie niet meer bij te laden is. Maar hoor ook wel eens andere verhalen....

    Effe vandaag nie meer aan denken en volgend jaar met frisse moed weer verder zullen we maar zeggen!

    Succes ermee....


  2. #142

    Re: De Porsche 924 van Tom

    als je je accu in topconditie wilt houden.
    moet je dit apperaatje aanschaffen.
    het is een druppellader ,die je permanent op je accu aan kunt sluiten ,als je de auto niet gebruikt.
    is geschikt voor accu's tot 100 Ah accu's (ik heb een 72 Ah accu in de 944)
    kosten € 39,=

    ik heb hem er permanent op aangesloten staan,
    hoef alleen de stekker in het stopcontact te doen.
    en eruit halen ,als ik weer een stukkie ga rijden.



  3. #143
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Daar heb ik er drie van want ik heb een paar oude auto's die al een tijdje stilstaan. Is inderdaad het behoud van je accu. De 924 staat alleen in het weekend stil, en dan ook nog als ik geen afspraken heb.


  4. #144

    Re: De Porsche 924 van Tom

    wat voor accu heb je er nu inzitten,hoe zwaar Ah ??
    en wat is precies , je laadstroom bij stationair ??


  5. #145

    Re: De Porsche 924 van Tom

    lekker eenvoudig probleem uiteindelijk Tom!
    helaas zijn accu's niet heel goedkoop.. oll:

    maar wat gezegt wordt klopt wel, als een accu helemaal leeg is, kan deze met de dynamo niet meer opgeladen worden.. Deze kan dan met een andere (bijv. druppellader) lader vaak nog wel opgeladen worden!

    overigens is de kans op lekstroom idd wel erg groot in een 924 (of elke andere oudere auto) dus de massaschakelaar die je nu hebt lijkt me geen overbodige luxe :lol:

    ach, volgend jaar heb je vast geen accu-problemen meer
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #146
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    De accu die er nu inzit is 60 Ah, was 65. Met de nieuwe accu niet getest, met de oude was de laadstroom bij stationair iets van 13 V.

    Was inderdaad geen goedkope accu, ik ben ook niet meer voor een no-name ding gegaan deze keer.

    Buiten het onderhanden nemen van de elektra zit ik ook te denken aan het inbouwen van zo'n massaschakelaar in het interieur. Meteen een prima startblokkering.


  7. #147

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Buiten het onderhanden nemen van de elektra zit ik ook te denken aan het inbouwen van zo'n massaschakelaar in het interieur. Meteen een prima startblokkering.
    erg verstandig, en volgens mij nog best netjes weg te werken net onder het dashboard
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #148
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Precies! Ik mis overigens de beplating onder de stuurkolom, ik neem aan dat er normaal iets hoort te zitten voor het zekeringkastje? In mijn geval misschien toch handiger om de boel zo bereikbaar mogelijk te houden trouwens... :grin:


  9. #149

    Re: De Porsche 924 van Tom

    dan moet je de dynamo ook maar eens laten testen.
    loopt deze niet te zwaar???
    V-snaartje mag ook niet te strak staan,want dan belast je de dynamo namelijk ook te zwaar.
    13 volt is naar mijn inzien iets te weinig.
    je kan ook eerst even kijken naar de massa punten aan en op je auto.
    dat wil ook nog wel eens helpen.

    mijn auto's laden namelijk allemaal met de maximale laadspanning (13,8 Volt)
    minder dan 13 of 13 volt is gewoon te weinig om je accu echt goed op te laden.

    meer dan 13,8 Volt is ook niet goed ,want dan overbelast je de dynamo ,en de accu.


  10. #150
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Volgens de ANWB-man laadde-ie bij net boven stationair bij met 13,7 V, dat was dus prima. Die dynamo loopt wel goed en de snaar staat keurig gespannen (heeft een vriend van me gedaan, die is monteur en heeft vroeger nog aan 924s gesleuteld toen ze nieuw waren). De spanningsregelaar en koolborstels zijn niet bepaald geweldig meer, ik heb een tijd lang gehad dat er niet geladen werd tot ik een tijdje had gereden met een wat hoger toerental. Blijkbaar bleven de koolborstels hangen en kwamen ze pas los als je toeren maakte...

    En de massapunten staan zeker hoog op de lijst om aangepakt te worden, die verdenk ik als veroorzaker van meer ellende namelijk.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •