Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronaldbm
    924 Addict
    • Aug 2014
    • 1692

    #16
    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

    Mooi man. Fijn als je die tijd beschikbaar hebt om de auto op orde te brengen. Dan kun je inderdaad stappen maken.
    Goed dat het alleen gaat om extra kabels, altijd beter al iemand de kabelboom verprutst heeft voor je. Dan kun je praktisch opnieuw beginnen.... gaat goed komen denk ik zo! En laat de foto's maar doorkomen!
    Project 924....and nice driving

    Comment

    • Riggard
      924 Fan
      • Jan 2021
      • 469

      #17
      Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

      Grootste klusjes waar ik aan gewerkt heb is het opnieuw kaal halen van de vloer en deze in de hammerite zetten + dashboard.

      Door lekkage was de vloer bij de vorige eigenaar al nat en licht aangeroest. Dat was ook waarom het interieur er al uit was. Ook had hij alles schoongeborsteld + in de hammerite gezet. Alleen had hij onder de hammerite normale primer gebruikt, dus her en der kwam de roest toch terug. Hammerite moet echt direct op de roest en lekker dik. En dan werkt het zeer goed, leuk leesmateriaal: https://www.oldtimerautosite.nl/roest_test.htm
      Dus ik heb van de verroeste plekken de hammerite weer weggeborsteld en opnieuw, direct op de roest aangebracht, 3 lagen dik;





      Het dashboard ga ik opnieuw met skai bekleden. Dus ik heb eerst alle oude bekleding eraf gehaald met behulp van een verfbrander. Daarna ben ik de scheuren gaan stabiliseren met epoxy lijm, en ook de achterkant heb ik bekleed met epoxy + polyester om het e.a. wat te verstevigen. Volgende stap is het bekleden, daar moet ik nog wat moed voor bij elkaar zoeken.

      Rolletje skai staat klaar:


      Scheuren lijmen;
      (nog voor het kaal halen)

      Comment

      • Ronaldbm
        924 Addict
        • Aug 2014
        • 1692

        #18
        Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

        Goed bezig! Dapper van het dashboard, ben heel benieuwd naar het resultaat! Scheuren is wel een 924 ding... heb er zelf een cover op gezet.

        Waarom pak je de roest niet eerst aan met een omvormer zoals brunox, voor de hamerite aan te brengen?
        Project 924....and nice driving

        Comment

        • captainfrasca
          Administrator
          • May 2007
          • 3525

          #19
          Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

          Goed bezig hoor!!
          Porsche isn't just a car, but a way of life!
          1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
          Lees hier de regels van 924forum.nl

          Comment

          • Riggard
            924 Fan
            • Jan 2021
            • 469

            #20
            Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

            Originally posted by Ronaldbm View Post
            Goed bezig! Dapper van het dashboard, ben heel benieuwd naar het resultaat! Scheuren is wel een 924 ding... heb er zelf een cover op gezet.

            Waarom pak je de roest niet eerst aan met een omvormer zoals brunox, voor de hamerite aan te brengen?
            Niet een heel bewuste keuze, denk kracht der gewoonte, ik gebruik liever een roestbeschermend verfsysteem dan een ontroester. Heb het idee dat dat op lange termijn beter werkt (zie roest nooit terugkomen) en 'zo heb ik het altijd gedaan'
            Allicht dat beiden nog iets toevoegen, maar een goed verfsysteem werkt voor mij al prima.

            Bewijs dat ik wel heb is het onderstaande, rustyco na 1j

            Bron: https://www.oldtimerautosite.nl/brunox_test.htm
            Hammerite na 10(!)j

            Bron: https://www.oldtimerautosite.nl/upda...maart_2019.htm

            Comment

            • captainfrasca
              Administrator
              • May 2007
              • 3525

              #21
              Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

              Zeer interessant, dan weet ik waarmee ik mn porsche moet behandelen na het lassen!
              Porsche isn't just a car, but a way of life!
              1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
              Lees hier de regels van 924forum.nl

              Comment

              • Riggard
                924 Fan
                • Jan 2021
                • 469

                #22
                Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                Nu we het toch over verf en roestbescherming hebben, ook maar even de volgende update; de vorige eigenaar was voornemens de Porsche te spuiten. Ik ook, maar niet dit jaar, er moet ook tijd blijven om te rijden

                De rand van het targadak en lampen hadden lichte roestvorming, dat had de vorige eigenaar reeds weggeschuurd en in de grijze primer gezet, ivm het laswerk waren de koffersloten ook al kaal. Dat heb ik in de brantho korrux gespoten. (Verdund & met glanstoevoeging, daarna met de compressor gespoten)
                'Verfpakket'






                Had dat spul nooit eerder gespoten, alleen met de kwast op het chassis van m'n camper (Ford transit), maar ging eigenlijk best lekker en resultaat valt niet tegen. Vanaf 5 meter ziet het er prima uit, roeset blijft weg, en het is ook een prima primer voor als ik de auto later toch laat spuiten.

                En meteen de kokerbalkjes die ik van binnen kon bereiken schoongeblazen/zogen en daarna in de wax gezet:

                Last edited by Riggard; 05-03-21, 14:15.

                Comment

                • Ronaldbm
                  924 Addict
                  • Aug 2014
                  • 1692

                  #23
                  Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                  hahaha goed bezig! Mooi is dat, je denkt goed in beeld te hebben wat je gaat doen. Maar als je eenmaal bezig bent :-)
                  Project 924....and nice driving

                  Comment

                  • Riggard
                    924 Fan
                    • Jan 2021
                    • 469

                    #24
                    Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                    Ben inmiddels weer wat verder. Weet iemand toevallig hoe de kabelboom richting de achterkant/kofferbak over de dorpel bij de bestuurder gaat? moet deze onder de plastic sierlijst komen, of ligt deze gewoon 'los' onder het tapijt getaped?

                    En heeft iemand allicht ook foto's van hoe de luchtslang van de blower vanuit de middenconsole over het stuur heen gaat?

                    Comment

                    • Pierro
                      924 Fan
                      • Feb 2015
                      • 354

                      #25
                      Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                      et voila, een photo wat mischien opheldering geeft....inside 010.jpg
                      Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
                      Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

                      Comment

                      • Riggard
                        924 Fan
                        • Jan 2021
                        • 469

                        #26
                        Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                        Super! dus hij loopt echt zo gek (nogal een tight fit boven het stuur). Good to know.

                        Nu vooral nog benieuwd naar de route van de kabelboom.

                        Comment

                        • Pierro
                          924 Fan
                          • Feb 2015
                          • 354

                          #27
                          Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                          klein.jpg
                          kleiner.jpg
                          kleinst.jpg

                          succes
                          Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
                          Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

                          Comment

                          • Pierro
                            924 Fan
                            • Feb 2015
                            • 354

                            #28
                            Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                            Riggard,
                            Ja die luchtslang gaat echt over de stuurkolom heen, niet veel ruimte daar dus de slang wordt wat ingedrukt daar, zo trof ik het aan tijdens de demontage van een originele staat.
                            Mijn auto was nooit gedemonteerd geweest, dus alles is af fabriek wat je op de photos ziet, ook de cable routing onder het tapijt, met de vele stukken tape om het op zijn plaats te houden
                            Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
                            Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

                            Comment

                            • Pierro
                              924 Fan
                              • Feb 2015
                              • 354

                              #29
                              Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                              vond nog een photo van de verwarmingsslang locationinside 015 kl.JPG
                              Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
                              Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver

                              Comment

                              • Riggard
                                924 Fan
                                • Jan 2021
                                • 469

                                #30
                                Re: Gele Porsche Targa 924 '81 - Richard

                                Helemaal super zo! precies wat ik zocht, kabelboom ligt dus echt onder de plastic instaprand, toch eens goed kijken of/hoe dat past.
                                Ik heb de ruitenwisserkabel en snoeren voor een eventuele Centrale vergrendeling achter wel meegetaped met de kabelboom, mogelijk moet ik die toch loshalen, maar dan weet ik lig dat het daarna goed zit.

                                Comment

                                Working...
                                X