Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
  1. #11
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: zou een porsche 924 willen kopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    lijkt mij een heel project
    waar in je nog van alles tegen komt denk er goed over na
    maar hoe komen ze aan een bedrag van 1300 euro voor de koppeling zit daar een goud randje aan
    koppeling van een normale 924 kost iets tussen de 300 en 400 euro
    die van een 924 s zijn wel iets duurder maar nog lang geen 1300 euro
    hmm, het gebruikelijke? zo van: ik wil het niet doen dus ik vraag extreem veel en als hij dan nog wil dat ik het doe heb ik lekker veel verdiend?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #12
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: zou een porsche 924 willen kopen

    Dag Rens,

    Ik denk dat ik de wagen al gezien heb.
    De wagen moet idd nog gespoten worden. Ik heb 5 jaar terug 600 euro betaald aan een prof. spuiter om de volledige wagen in kleur en eindlak te spuiten. Ik heb wel de volledige voorbereiding zelf gedaan tem grondverf.
    Als het deze wagen is zal je zeker nog moeten voorbereiden. De wagen heeft ook de verbredingskit van de gt.
    De prijs is idd voor een prikje, maar er is wel nog wat werk aan.
    De pers heeft de koppeling in Duitsland laten maken omdat ze hem hadden gezegd dat deze niet meer leverbaar zijn. Misschien toch eens nagaan dat hij geen koppeling van een gt heeft gevraagd.

    De koppeling vervangen is een redelijk werk, maar is zeker te doen.
    Ik heb ook niet zoveel ervaring met mechaniek en heb ze zelf vervangen (toen nog op de grond, ik had mijn brug nog niet)

    Verder is een 924 goed te doen voor dagelijks. Ik gebruikte hem dagelijks tot voor 2 maand.
    Een verzekering (gewoon) zal ergens rond de 500 euro liggen denk ik.
    Bij mij is het 320 euro maar gezien uw jonge leeftijd is dit hoger.
    Aan taks betaal je 33 euro en het verbruik mag dan wel wat hoger zijn, maar op 100 km is deze kost zeker te doen.
    Met 1 tank van 60 euro haal je de 400 km wel.


    Veel succes en als er nog vragen zijn stel ze gerust.

    En de groeten aan Axelle

    Dopre


  3. #13
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: zou een porsche 924 willen kopen

    Via KNMV kun je een oldtimer verzekering afsluiten voor max 10.000km per jaar. Kost ongeveer 80euro per jaar en met inzittendeverzekering ongeveer 120euro.

    Mijn auto heb ik daar als 20jarige zonder problemen kunnen verzekeren. Het enigste wat wel jammer is dat je geen schadevrije jaren opbouwt, dus mocht je later een andere auto kopen sta je weer onderaan de ladder.

    Een 924 is een waardeloze investering, maar daar koop je hem als het goed is ook niet voor. Het is een hele goeie auto gemaakt met goede (betaalbare) onderdelen. Ongeveer overal staat het audi-vw teken op waardoor sleutelen leuk blijft. Je hebt eigenlijk nergens speciaal gereedschap voor nodig dus kunt heel veel zelf repareren / vervangen. De minpunten van deze auto zijn 1. Het imago 2. Warme start probleem 3. Scheurende stoelen 4. Niet al te beste verbruik

    Als je daar mee kunt leven en het niet erg vind om af en toe onder je auto te liggen is het echt een ideale auto. Het komt zelden voor dat ik zonder grijns op mijn gezicht uitstap na een ritje.:-)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #14
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: zou een porsche 924 willen kopen

    ik moet eerlijk bekennen dat er aan mijn chinese brommer meer stuk gaat dan mijn 924 uit 81.
    80 euro voor een volle tank vind ik toch wat minder aan gezien ik er maar 400km uit haal met woon werk verkeer, op de snelweg haal ik er dan wel weer meer dan 500 uit maar das het eenigste wat ik echt duur vind aan een 924 (vandaar de brommer nog geen 6 euro per week aan benzine voor woon-werk)
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #15
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Locatie
    Menen, België
    Berichten
    58

    Re: zou een porsche 924 willen kopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    lijkt mij een heel project
    waar in je nog van alles tegen komt denk er goed over na
    maar hoe komen ze aan een bedrag van 1300 euro voor de koppeling zit daar een goud randje aan
    koppeling van een normale 924 kost iets tussen de 300 en 400 euro
    die van een 924 s zijn wel iets duurder maar nog lang geen 1300 euro
    De koppeling heeft hij speciaal moeten laten maken in duitsland, omdat hij geen 2e hands vond. nuja wat ook de prijs van die nieuwe koppeling was, het gaat erom of het totale pakket zijn prijs waard is.
    grtz rens


  6. #16
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Locatie
    Menen, België
    Berichten
    58

    Re: zou een porsche 924 willen kopen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopre Bekijk Berichten
    Dag Rens,

    Ik denk dat ik de wagen al gezien heb.
    De wagen moet idd nog gespoten worden. Ik heb 5 jaar terug 600 euro betaald aan een prof. spuiter om de volledige wagen in kleur en eindlak te spuiten. Ik heb wel de volledige voorbereiding zelf gedaan tem grondverf.
    Als het deze wagen is zal je zeker nog moeten voorbereiden. De wagen heeft ook de verbredingskit van de gt.
    De prijs is idd voor een prikje, maar er is wel nog wat werk aan.
    De pers heeft de koppeling in Duitsland laten maken omdat ze hem hadden gezegd dat deze niet meer leverbaar zijn. Misschien toch eens nagaan dat hij geen koppeling van een gt heeft gevraagd.

    De koppeling vervangen is een redelijk werk, maar is zeker te doen.
    Ik heb ook niet zoveel ervaring met mechaniek en heb ze zelf vervangen (toen nog op de grond, ik had mijn brug nog niet)

    Verder is een 924 goed te doen voor dagelijks. Ik gebruikte hem dagelijks tot voor 2 maand.
    Een verzekering (gewoon) zal ergens rond de 500 euro liggen denk ik.
    Bij mij is het 320 euro maar gezien uw jonge leeftijd is dit hoger.
    Aan taks betaal je 33 euro en het verbruik mag dan wel wat hoger zijn, maar op 100 km is deze kost zeker te doen.
    Met 1 tank van 60 euro haal je de 400 km wel.


    Veel succes en als er nog vragen zijn stel ze gerust.

    En de groeten aan Axelle

    Dopre
    hij weet dat er een verbredingskit van gt op zit, maar de koppeling is wel degelijk deze van een gewone 924. misschien weet jij nog wat mankementjes ? ik weet wel dat hijzelf er al heel veel aan gewerkt heeft. en eigenlijk 60 euro voor 400 km valt nog redelijk mee, mn opel astra zuipt voor de moment ongeveer hetzelfde (mn compressieveren en olieschraapveren hebben hun beste tijd al gehad) zal vannamiddag eens gaan kijken he :p


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •