Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: koelvloeistof....

  1. #11
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: koelvloeistof....

    Rood (G12) is het duurste en tevens ook het beste, is zogeheten longlife en hoeft inprincipe nooit vervangen te worden in tegenstelling tot de groene die om de 3/4 jaar verzadigt raakt.
    937 racer


  2. #12
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: koelvloeistof....

    Op het moment is het puur voor een bijvulling i.v.m. ontluchten. Blauwe is overal te krijgen dus dat zal het wel worden.

    Wat ik wel begrepen heb is dat bij verversing en het toepassen van G12 er heel goed doorgespoeld dient te worden en dat het systeem volledig leeg moet zijn daar anders de corrosiebescherming terug loopt door menging met de oude in mijn geval groene wat problemen kan geven.


  3. #13
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: koelvloeistof....

    Dus de bescherming van het rode variant neemt af als hij gemengd wordt met groene? Dus ik kan mijn groene wel gewoon bijvullen met rode ? (al werkt de rode dan uiteraard niet meer zo goed als hij zou kunnen als alleen maar rode gebruikt zou worden)

    Zoniet dan vervang ik denk ik gelijk al het koelmiddel, aangezien er 7 liter van dat spul in moet ga ik denk ik maar voor groene om het beetje betaalbaar te houden.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #14
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: koelvloeistof....

    Gewoon blauwe halen bij de Action. Is het voordeligst.


  5. #15
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: koelvloeistof....

    Yup, voor 1,35 per liter zou ik er ook verse inmikken.


  6. #16
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: koelvloeistof....

    Daar zijn ze weer de "Actionmannen". :grin:


  7. #17
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: koelvloeistof....

    Spoelen jullie nadat de oude vloeistof eruit is heel het systeem nog door met water?

    Dus gewoon systeem afvullen met kraanwater, dan ff laten lopen, aftappen, nieuw water erin, ff laten lopen en dan weer aftappen. Daarna pas de nieuwe KVS erin ?

    Of is het koelingsysteem gewoon leeg als ik de onderste slang naar de radiator loshaal ?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  8. #18
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: koelvloeistof....

    Dan komt het meeste er wel uit, ja. Meestal spoel ik de boel goed door met de tuinslang.


  9. #19

    Re: koelvloeistof....

    Ik vervang het eerst door kraanwater.
    Rijdt er dan een goede rit mee en laat het er weer uit.
    Komt nog troep zat uit dan.
    Daarna doe ik er weer koelvloeistof in.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #20

    Re: koelvloeistof....

    Ik heb wel eens gehoord dat soda ook goed zou helpen om je koelsysteem schoon te maken. Soda icm met water dus.
    Misschien dat iemand dit kan beamen, aangezien ik het niet zeker weet en ik mezelf niet aansprakelijk acht voor eventuele (mislukte) probeersels.

    Gr. Kevin


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •