924 martini op mp

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dominic
    924 Wannabe
    • Aug 2015
    • 98

    #16
    Re: 924 martini op mp

    Even een hypothese. Stel je koopt een normale 2.0 924 uit 77 voor misschien 2000 euro. Je restaureert deze. Spuit hem wit over, doet de bestikkering er op en bouwt het oranje zwarte interieur er in. Ben je dan niet veeeeeel goedkoper uit dan de 21.000 waarvoor deze te koop staat, en heb je een identieke auto? Natuurlijk is het een replica en zou je die niet kunnen verkopen voor 21k, maar misschien voor 15-16k? Of mis ik hier een aantal cruciale en hele dure modificaties?

    Comment

    • gerben1986
      924 Gek
      • Feb 2008
      • 950

      #17
      Re: 924 martini op mp

      Ja, het gaat niet om of het er hetzelfde uit ziet. Maar of hij zo initieel uit de fabriek gerold is. En dat is bij jouw eigenbouw niet het geval.
      Dus je krijgt dat geld alleen als iemand dat er voor over heeft, en die kans is bji een echte Martini veel groter.

      Comment

      • Dominic
        924 Wannabe
        • Aug 2015
        • 98

        #18
        Re: 924 martini op mp

        Natuurlijk, ik snap dat mensen niet de volle mep betalen voor een replica, maar zoals je ziet, zijn er nu maar drie te koop in Europa, en ze zijn redelijk prijzig. Er zijn vast wel mensen die een martini 924 willen hebben maar niet het geld voor een echte (er voor over) hebben. Ik zie hier kansen . Als het niet werkt heb je altijd nog een mooi gerestaureerde 924. win-win.

        Comment

        • tortini
          924 Fan
          • Dec 2008
          • 220

          #19
          Re: 924 martini op mp

          Martini uitvoering is een collectors item. Mensen willen dit model in hun verzameling hebben en dan alleen fabrieks origineel. Die zoeken echt niet een replica. Dus gaan er geen 15k aan besteden. Als ik 21k op de plank had liggen was hij al verkocht

          Comment

          • jimfrey944
            Administrator
            • Jan 2008
            • 4534

            #20
            Buiten dat je een replica maakt
            Ga maar eens zoeken naar vloerbedekking in het rood en laat staan het plaatje dat op het middenconsole hoort
            Het opknappen van een standaard 924 is al prijzig je komt heel snel bij de 20000
            Alleen voor de bekleding van mijn martini heb ik al 2500 betaald en zonder dat het gemonteerd is
            Denk ook niet dat een replica (veel) meer doet dan een gewone 924

            Sent from my iPhone using Forum Runner
            sigpic

            porsche 924 martini 1977
            porsche 924 50 Jahre edition 1982
            BMW X3 3.0 high exclusieve

            Comment

            Working...