mijn ride

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    #16
    Re: mijn ride

    als ik de kop zo bekijk dan is er geen cilinder gelijk kwa verbranding.
    en 2 zien er uit of ze in olie hebben gezwommen.
    als je hier mee verder wil moet je de zuigers er minimaal eruit pakken, onderblok honen en nieuwe zuigerveren monteren.
    het zou mij niets verbazen als er een paar gebroken zuigerveren uit komen.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • Scotch
      924 Fan
      • Oct 2011
      • 350

      #17
      Re: mijn ride

      Thanks, vanavond weet ik meer

      Ps cilinder 4 de schoonste op de foto van het kleppen deksel was net zo als cilinder drie maar had ik al een beetje schoongemaakt.

      Comment

      • Scotch
        924 Fan
        • Oct 2011
        • 350

        #18
        Re: mijn ride

        Vandaag de carterpan eraf gehaald en de zuigers eruit getrokken. Zuiger 2 had twee kapotte veren, 1 van de 2 veren was denk ik in 10 stukken... Gelukkig geen zichtbare beschadigingen in de cilinder en zelfs de hoonsporen waren nog te zien. De zuigers staan nu in een diesel bad te weken, zaterdag maar eens flink poetsen.
        Ik heb de cilinders gemeten met een schuifmaat en ze waren allemaal gelijk en nog rond, maar dat is bovenin. Met een zuigerveer heb ik gekeken hoe het wat dieper in de cilinder was en dat paste ook nog prima.

        Ook de koppakking eraf gehaald en de kop schoongemaakt. Er zitten geen beschadigingen op en de kleppen zien er ook netjes uit dus dat is goed nieuws. De koppakking kwam zo makkelijk los dat ik hem haast terug zou plaatsen

        Nu op zoek naar nieuwe zuigerveren, een koppakking en wat andere spullen. Iemand tips? Een ruilblok of nieuwe kop hoop ik niet meer nodig te hebben

        Verder ben ik benieuwd of iemand hier vering heeft met honen? Is dat te doen met een setje zoals deze: Hoon apparaat, Ø 51-178 mm

        De verdeler heeft trouwens wel wat ruimte op de rotor maar ik weet niet of het veel is, denk ongeveer een mm. Is dat te veel?


        Foto's plaats ik weer zodra ik achter een pc zit. Dat gaat niet vanaf mijn tel.

        Comment

        • 924turbo2
          924 Freak
          • Dec 2007
          • 2956

          #19
          Re: mijn ride

          als de hoon sporen nog zichtbaar zijn hoef je niet te honen, heb je je zuigers en cilinders gemeten met een micrometer ?
          937 racer

          Comment

          • Scotch
            924 Fan
            • Oct 2011
            • 350

            #20
            Re: mijn ride

            Dat zou mooi zijn. Ik post snel wat detail foto's van de cilinderwanden.

            Micrometer heb ik niet, zou ik ergens moeten lenen of kopen. Hoe ziet dat eruit?

            Comment

            • Scotch
              924 Fan
              • Oct 2011
              • 350

              #21
              Re: mijn ride

              Vandaag bij een revisie bedrijf langsgeweest. Hij controleert de kop en vlakt hem. Indien nodig worden de kleppen ook geslepen. Cilinders waren nog goed, maar hij adviseerde om ze wel te honen zodat de zuigerveren straks goed in kunnen lopen. Gelijk ook een nieuwe zuigerveren een koppakking set en distributie riem bestelt.

              Ben benieuwd hoe hij straks rijd, misschien hou ik hem zelf toch nog maar een tijdje

              Vanavond alles schoonmaken en dan maandag de kop wegbrengen, hopelijk kan ik dinsdag al weer gaan opbouwen.

              Comment

              • Scotch
                924 Fan
                • Oct 2011
                • 350

                #22
                Re: mijn ride

                Vraagje, hoe krijg je de kleppen los? Ik heb een lijmklem tool gemaakt maar krijg er geen beweging in.

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  #23
                  Re: mijn ride

                  Tikje met de hamer geven op de klem in de lengte richting van de klem als deze onder spanning staat
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • maup
                    924 Fan
                    • Nov 2009
                    • 249

                    #24
                    Re: mijn ride

                    Even een klein vraagje vanwege onbegripAls ik het goed begrijp is het mogelijk om een blok te honen terwijl hij nog in de auto zit en met de krukas nog op zijn plek?? Hoe ga je dan voorkomen dat slijpsel van de hoonstenen en boring overal in gaat zitten? De onderkant van de cilinder afplakken of is hier een geniale truck voor.

                    Comment

                    • Scotch
                      924 Fan
                      • Oct 2011
                      • 350

                      #25
                      Re: mijn ride

                      @mbh bedankt, ga het zo proberen.

                      @maup idd afplakken, later licht uitblazen met lucht en als alle tape weer weg is het geheel goed spoelen met diesel voor het weer in de motorolie gaat. Maar achteraf gezien het ik het blok liever in zijn geheel uitgebouwd

                      Ik zal zodra ik weet wat het allemaal precies gekost heeft de prijzen in mijn eerste post aanpassen.

                      Comment

                      • Scotch
                        924 Fan
                        • Oct 2011
                        • 350

                        #26
                        Re: mijn ride

                        Een klap op de klem doet inderdaad wonderen alle kleppen zijn eruit, zittingen zagen er niet slecht uit maar dat gaat de reviseur beoordelen

                        Comment

                        • Scotch
                          924 Fan
                          • Oct 2011
                          • 350

                          #27
                          Re: mijn ride

                          Vandaag weer wat verder gekomen. Kop ligt bij de reviseur, verstuivers worden ook nageken en alles kan ik morgen middag ophalen. Alle onderdelen verder mooi opgepoetst dus dat ziet er straks weer netjes uit.

                          Nu nog wat zaken voor ik kan gaan opbouwen:
                          Heb een uitlaatspruitstuk waarvan alle draadeinden kapot zijn. Dus daar moet ik snel wat op vinden.
                          Bobine moet ik vervangen, iemand nog wat liggen?
                          Een bougie kabel is kapot en moet vervangen worden, iemand nog een in de aanbieding of is het beter de set te vervangen?

                          Comment

                          • harry
                            924 Gek
                            • May 2008
                            • 1287

                            #28
                            Re: mijn ride

                            De draadeinde kapot van je uitlaatspruitstuk? misschien een oplossing door een vcoil er in te zetten.

                            Mvg, Harry 924 1983


                            You know the Germans always make good stuff
                            7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                            Comment

                            • powerflux
                              924 Fan
                              • Mar 2011
                              • 651

                              #29
                              Re: mijn ride

                              en de simpele-mensen oplossing: opboren en boutjes erdoorheen
                              Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                              Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                              Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                              Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                              Comment

                              • harry
                                924 Gek
                                • May 2008
                                • 1287

                                #30
                                Re: mijn ride

                                Originally posted by powerflux
                                en de simpele-mensen oplossing: opboren en boutjes erdoorheen
                                Ja dat kan ook, maar ik dacht dat je het orgineel wilde houden met echte tapbouten?

                                Mvg, Harry 924 1983


                                You know the Germans always make good stuff
                                7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                                Comment

                                Working...