Rode Porsche 924 targa opknappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronaldbm
    924 Addict
    • Aug 2014
    • 1688

    #16
    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Nou, vandaag de Porsche meegenomen naar het werk. Niet het mooiste weer hiervoor....maar de dagelijkse Volvo (v70, TDI uit 98 &#128515 was thuis nodig. Gezien de beste rit van 50 km veel geleerd en gezien. Iemand mij op de A12 gespot toevallig?

    Ruitenwissers hebben meer speed nodig. Heb de how to gespot op dit forum. Ook starten in de regen vind ie niet fijn. Pas na een paar keer de sleutel omdraaien gaf de startmotor een reactie. Vocht op de contactjes? Idem voor de lampen, die gingen vanochtend pas bij de derde poging open. S middags dan weer geen last van.

    En over vocht.... Gevonden in de kofferbak, nabij/langs de rechter grendel omlaag. Ik vermoed rubber dat aandacht nodig heeft. Verder fijne rit 😃 en conclusie .... Nog wel wat werk te gaan. En nee, de nieuwe temp. Sensor is helaas nog niet binnen.
    Project 924....and nice driving

    Comment

    • harry
      924 Gek
      • May 2008
      • 1287

      #17
      Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

      Vocht in de kofferbak? kijk eens naar je ruit of die los zit in de stalen sponning.

      Als je achterruit omhoog hebt staan, moet je rechts boven het glas eens proberen iets naar beneden te drukken.

      Mvg, Harry 924 1983


      You know the Germans always make good stuff
      7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

      Comment

      • Ronaldbm
        924 Addict
        • Aug 2014
        • 1688

        #18
        Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

        Zou dat t zijn? Dank je, goede suggestie. Ga ik zeker ff checken. Met water is het soms zoeken naar een speld in een hooiberg...
        Project 924....and nice driving

        Comment

        • harry
          924 Gek
          • May 2008
          • 1287

          #19
          Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

          Weet je als hij lekt weet je nooit precies waar het water heenloopt.
          Je kunt eerst kijken waar de vloerbedekking altijd nat is. Goed droog maken, dan je kleine neefje achter in leggen, en met de tuinslang er overheen.

          Mvg, Harry 924 1983


          You know the Germans always make good stuff
          7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

          Comment

          • Ronaldbm
            924 Addict
            • Aug 2014
            • 1688

            #20
            Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

            De mat ligt inderdaad al te drogen op zolder :-)
            Project 924....and nice driving

            Comment

            • Ronaldbm
              924 Addict
              • Aug 2014
              • 1688

              #21
              Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

              Eindelijk, de temp. sensor is binnen en zit er in. Steeksleutel 29, eerst maar eens een goede baco gekocht. Verdr achterruit gecheckt, die zit goed vast dus geen lekkage daar. Wellicht t slot wat strakker zetten?
              Project 924....and nice driving

              Comment

              • M.B.H.
                924 Freak
                • Feb 2008
                • 6043

                #22
                Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                Originally posted by Ronaldbm View Post
                Eindelijk, de temp. sensor is binnen en zit er in. Steeksleutel 29, eerst maar eens een goede baco gekocht. Verdr achterruit gecheckt, die zit goed vast dus geen lekkage daar. Wellicht t slot wat strakker zetten?
                En werkt het weer naar behoren ,
                Slot wat strakker zeten ? Dat zal niet de oorzaak van de lekkage zijn.
                Er zijn veel mogelijkheden maar als je daar aan denkt kijk dan naar de afstelling van de hele ruit op de auto.
                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                Comment

                • Ronaldbm
                  924 Addict
                  • Aug 2014
                  • 1688

                  #23
                  Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                  Ja, lekkage is opgelost en alles werkt weer naar behoren. De fan draait alleen als t moet!

                  ik denk aan het slot, omdat de kofferbak mat precies daar nat is. Van boven naar beneden. Daar zit uiteraard ook de afwatering van de achterspoiler. Ergens lekt t in ieder geval. Wat bedoel je precies met de hele afstelling van de achterruit? Of deze er recht in zit, of op gelijke hoogte sluit?
                  Project 924....and nice driving

                  Comment

                  • jimfrey944
                    Administrator
                    • Jan 2008
                    • 4533

                    #24
                    Ik denk dat de kit van de ruit lek is
                    Vaak lekt hij dan ook ter hoogte van het slot
                    Ga er maar eens in zitten en laat iemand even met de tuis slang op het raam spuiten
                    sigpic

                    porsche 924 martini 1977
                    porsche 924 50 Jahre edition 1982
                    BMW X3 3.0 high exclusieve

                    Comment

                    • Ronaldbm
                      924 Addict
                      • Aug 2014
                      • 1688

                      #25
                      Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                      Met het weer van vandaag had ik er net zo goed zonder tuinslang in kunnen gaat zitten....

                      Nee, zonder dollen. Ik ga nog eens goed kijken. Heb in ieder geval een aardige richting om te zoeken van de week.
                      Project 924....and nice driving

                      Comment

                      • Ronaldbm
                        924 Addict
                        • Aug 2014
                        • 1688

                        #26
                        Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                        Nou, lekkage even gelaten voor wat het was. Ik heb wat aan de klep gesteld, en de rubbersluiting paste niet helemaal bij de pinnen waarmee die uiteindelijk in het slot valt. We zullen zien, voorlopig staat ie weer even onder de hoes :-)

                        Verder afgelopen weekend nieuwe boegiekabels erin gezet. Wat een verschil! De auto loopt een stuk rustiger en meteen een paar honderd toeren hoger stationair. Was wel ff nodig dus.... Tot slot een radio erin gezet. Even puzzelen want de stroom geschakeld via het contactslot was niet te vinden. Terwijl ik volgens mij wel de juiste draad ervoor heb gevonden (in een beschermhoes met de masse en continu). Kortom, maar eens kijken bij het contactslot of daar wat mis gaat. Zou maar zo kunnen. In ieder geval, de radio maar even om de continu stroom gezet. In ieder geval iets.....
                        Project 924....and nice driving

                        Comment

                        • Ronaldbm
                          924 Addict
                          • Aug 2014
                          • 1688

                          #27
                          Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                          Zo, tijd voor een update. Nieuw wit blokje besteld voor het contactslot. Heb zo het vermoeden dat dit geen kwaad kan, gezien het niet werken van de radiostand. En af en toe niet willen starten (waarvan ik aan de massa dacht), maar dit zou ook nog kunnen. Voor 6.95 hoef je het niet te laten....

                          Verder dit weekend tegenvaller. Weer een plas water onder de auto. na enige tijd geen problemen gehad te hebben,toch weer lekkage. Ditmaal - zo te zien - aan de andere kant van de radiateur. Maar zou ook de dop kunnen zijn van het expansievat. Aangezien het isolatiemateriaal nat was onder de kap.... Lijkt mij een gevalletje druk die weer goed opbouwde na de verholpen lekkages, en het volgende zwakke ding dat bezweek....helaas. Hopelijk snel duidelijk en te fixen!

                          Laatste leuke klusje, boutje bij de bak aandraaien om de pook weer strak te zetten. Met dank aan alle al handige tips op dit forum :-)
                          Project 924....and nice driving

                          Comment

                          • Ronaldbm
                            924 Addict
                            • Aug 2014
                            • 1688

                            #28
                            Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                            Nou, geen lekkage gevonden dit weekend... Wellicht wat ruimte bij het ontluchtingsventiel, dat de kvs daarlangs eruit kwam. Hoe dan ook, meteen de thermostaat maar vervangen. Aftappen hoefde niet.... Boel dicht, afgevuld en blijft droog na een rit😄 zal wel weer goed zijn!
                            Project 924....and nice driving

                            Comment

                            • Ronaldbm
                              924 Addict
                              • Aug 2014
                              • 1688

                              #29
                              Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                              Zo, weekje vakantie gehad. Lekker eruit geweest en bij terugkomst stukje touren! Blijft een fijne auto. Maar helaas voor de vakantie..... Schade aan de bumper. Buurvrouw achteruit erin... Bumper kapot en deuk onder het achterlicht. Pfff op naar taxatie en verzekeringsellende
                              Project 924....and nice driving

                              Comment

                              • jimfrey944
                                Administrator
                                • Jan 2008
                                • 4533

                                #30
                                Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                                Schade is altijd vervelend
                                sigpic

                                porsche 924 martini 1977
                                porsche 924 50 Jahre edition 1982
                                BMW X3 3.0 high exclusieve

                                Comment

                                Working...
                                X