Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 30
  1. #11
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    2,962

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    Quote Originally Posted by automobilia
    Met een moment sleutel bouten los draaien? Lijkt me geen goede zet, heeft mij een keer 1 van de duurste moment sleutels gekost ! sinds dien pak ik een ratel met een verlenging van een stalen pijp (zelf gemaakt) dit werkt perfect. Moment sleutels zijn om bouten vast te zetten op "moment" en niet om bouten los te maken, tis wel handig vanwege de lange handvat van zo'n sleutel maar toch.
    je moet de moment sleutel ook wel goed gebruiken, dus de kant op doen waar die ''klik'' zegt, en voldoende voor spanning :wink:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  2. #12
    Join Date
    May 2007
    Posts
    5,361

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    Ik ben ook niet voor het losmaken van spul met een momentsleutel. Leve het wringijzer, kost ook stukken minder.


  3. #13

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    Quote Originally Posted by automobilia
    Quote Originally Posted by Ritske
    zitten de laatste 2 kopbouten als een huis zo vast. Momentsleutel erop, de eerste gaat los en bij de tweede breken alle tanden van de torxbout eraf
    Met een moment sleutel bouten los draaien? Lijkt me geen goede zet, heeft mij een keer 1 van de duurste moment sleutels gekost ! sinds dien pak ik een ratel met een verlenging van een stalen pijp (zelf gemaakt) dit werkt perfect. Moment sleutels zijn om bouten vast te zetten op "moment" en niet om bouten los te maken, tis wel handig vanwege de lange handvat van zo'n sleutel maar toch.
    Was misschien wel makkenlijk om erbij te vermelden dat het om een afgekeurde momentsleutel gaat, die hebben we bewaard voor dit soort praktijken
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  4. Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    maar snape-on gereedschap is wel het betere! zelf werk ik met een groot gedeelte prive gereedschap van het merk BETA...... is ook echt super spul.maar loei-duur dus kopen we dat in etappe's.......... 8) 8) 8) 8) 8)


    Bert


  5. #15

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    Quote Originally Posted by automobilia
    maar snape-on gereedschap is wel het betere! zelf werk ik met een groot gedeelte prive gereedschap van het merk BETA...... is ook echt super spul.maar loei-duur dus kopen we dat in etappe's.......... 8) 8) 8) 8) 8)


    Bert
    Dat snapon is zeker goed, ik vind het persoonlijk veel beter dan merken als gedore(niet dat dat slecht is)

    Net, om het goede begin van 2009 af te ronden, hoogstwaarschijnlijk ook nog de kop van de Porsche vern**kt.
    Gisteren nieuwe puntjes en condensator op gezet. Vanmiddag mijn nieuwe bobine opgehaald. Erop gezet, starten en zo
    dood als een pier. Zoeken, nadenken en uiteindelijk probleem gevonden dacht ik(was ook nog mijn eigen schuld, verdeler eruit getrokken
    en in het hok de nieuwe punten en condensator erop gezet/afgestelt en er zo weer ingezet,gedraait en dus niet optijd, kleppendeksel eraf gehaald en de ontsteking opnieuw op tijd gezet). Bij de 2e poging deed hij het nog niet en was mijn accu ook nog leeg. Multiemeter erbij, legt ie mijn bobine niet goed aan massa(78 ohm weerstand). Weer kijken, drukken de contactpunten niet goed dicht terwijl die op maar 0,45 mm staan afgestelt. Dichter gezet en weer proberen en Yes hij doet het weer(om 21:40). Auto aan laten staan om de accu een beetje bij te laden, kom ik 20 minuten later weer bij de auto staat ie te roken, te koken en te stinken. Ik kon de olie gewoon ruiken als je de kap open deed. Nog een keer kijken, is mijn koelvin (welke ik afgelopen donderdag nog op zijn werking heb gecontroleert) ermee opgehouden :evil: .
    Naja morgen maar weer de auto van mijn moeder mee, deze mag ik voorlopig nog gebruiken tot de mijne weer klaar is gelukkig en dan zaterdag nog maar even goed nakijken. Maar ik acht de kans op een kromme kop zeer groot helaas
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  6. #16
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    2,962

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    Quote Originally Posted by Ritske
    ...Maar ik acht de kans op een kromme kop zeer groot helaas
    das mooi k*t
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #17
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    1,852

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    ritske schreef:
    Auto aan laten staan om de accu een beetje bij te laden,enz enz enz

    kan een accu bijladen als de auto stil staat??
    daar moet je toch voor rijden??
    think PORSCHitive


  8. #18
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    2,962

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    Quote Originally Posted by klaas 924
    ritske schreef:
    Auto aan laten staan om de accu een beetje bij te laden,enz enz enz

    kan een accu bijladen als de auto stil staat??
    daar moet je toch voor rijden??
    dynamo wordt aangedreven door een riem, die riem wordt door de krukas aangedreven.
    motor loopt, dynamo gaat rond, stroom wordt opgewekt, accu laad bij :wink:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #19
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Amersfoort
    Posts
    4,367

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    Quote Originally Posted by Fantaman
    Quote Originally Posted by klaas 924
    ritske schreef:
    Auto aan laten staan om de accu een beetje bij te laden,enz enz enz

    kan een accu bijladen als de auto stil staat??
    daar moet je toch voor rijden??
    dynamo wordt aangedreven door een riem, die riem wordt door de krukas aangedreven.
    motor loopt, dynamo gaat rond, stroom wordt opgewekt, accu laad bij :wink:
    alleen laad een dynamo meer als je toeren draait.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  10. #20
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    2,962

    Re: Hoezo goed begin van 2009 :cry:

    Quote Originally Posted by -Bassie-
    alleen laad een dynamo meer als je toeren draait.
    dat kan je aan je lampen zien, bij koude start wil ie nogwel eens 600 toeren draaien en toen de koolborstels een beetje vast zaten deed ie het niet zo goed zodra je op de 1000 ging zitten gingen de lampen feller branden, nu mijn koolborstels niet meer vast zitten doet ie het ook goed op lagen toerentallen, totdat ie bijna stil valt
    hangt dus een beetje van de staat van je dynamo af, maar zolang ie rond de 1000 toeren zit komt het helemaal goed :mrgreen:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •