vervangen van sloten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jayke
    924 Gek
    • Feb 2010
    • 910

    vervangen van sloten

    Helaas wat slechter nieuws. Vannacht is er ingebroken bij mij thuis. Hoop spullen weg, maar het vervelendste is dat mijn sleutels meegenomen zijn, waaronder dus de sleutels van de 924.

    De auto staat er nog, maar het is natuurlijk niet te zeggen of dat zo blijft. Nu is mijn vraag: wat is het makkelijkst om te doen kwa vervangen. Moet ik zelf een nieuw setje regelen of kan ik dit het beste door Porsche laten doen (ervan uitgaande dat de verzekering het dekt)
  • harry
    924 Gek
    • May 2008
    • 1287

    #2
    Re: vervangen van sloten

    Als je hiervoor verzekerd bent (navragen) zou ik het bij de garage laten doen, en direkt.
    Anders hoef je het morgen niet (misschien) meer te doen. Suc6

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

    Comment

    • Jayke
      924 Gek
      • Feb 2010
      • 910

      #3
      Ja dat is nu even de vraag. De auto zelf is wa+ verzekerd, dus daarvan krijg ik geen geld. We kijken nu of het via de inboedelverzekering kan. De auto gaat in ieder geval ergens op stal voorlopig, zodat dat verder geen probleem is.

      Als de verzekering het niet dekt, is het dan veel werk om alle sloten (incl contactslot) zelf te vervangen?

      Comment

      • harry
        924 Gek
        • May 2008
        • 1287

        #4
        Re: vervangen van sloten

        Waar zijn je reserve sleutels?

        Valt wel mee het werk, je praat over het Contacktslot, deursloten en je afsluitbare tankdop?
        Als je alles los hebt liggen is het een kwestie van de cilinder er in zetten, bij het contactslot moet je even weten waar het gaatje zit en boren om de cilinder eruit te krijgen, maar dat kan ik wel even nakijken. Het zelfde geld voor de afsluitbare tankdop is ook een trukje aan verbonden.


        475_thumb.jpg477_thumb.jpg

        Mvg, Harry 924 1983


        You know the Germans always make good stuff
        7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

        Comment

        • harry
          924 Gek
          • May 2008
          • 1287

          #5
          Re: vervangen van sloten

          Ik heb je een paar tekeningen toegevoegd, kun je zien hoe je het contactslot moet wissellen.





          slot 1.JPG slot2.JPG slot3.JPG

          Mvg, Harry 924 1983


          You know the Germans always make good stuff
          7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

          Comment

          • Jayke
            924 Gek
            • Feb 2010
            • 910

            #6
            Re: vervangen van sloten

            Alvast bedankt Harry. Helaas gaat de verzekering niks vergoeden, en bij Porsche laten doen is simpelweg te duur voor mij. Het wordt dus zelf doen. Reservesleutel heb ik nog wel, dus de auto kan ik verplaatsen en dergelijken. Nu dus op zoek naar een setje. Nieuw is ook enorm duur, dus dat wordt een tweede handsje denk ik.

            Comment

            • harry
              924 Gek
              • May 2008
              • 1287

              #7
              Re: vervangen van sloten

              Originally posted by Jayke View Post
              Alvast bedankt Harry. Helaas gaat de verzekering niks vergoeden, en bij Porsche laten doen is simpelweg te duur voor mij. Het wordt dus zelf doen. Reservesleutel heb ik nog wel, dus de auto kan ik verplaatsen en dergelijken. Nu dus op zoek naar een setje. Nieuw is ook enorm duur, dus dat wordt een tweede handsje denk ik.
              Ja 2e hands zat ik ook aan te denken, deuren en contact het zelfde en tankdop aparte sleutel.
              Vraag even bij Martin, die kan je verder helpen.

              Mvg, Harry 924 1983


              You know the Germans always make good stuff
              7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

              Comment

              • harry
                924 Gek
                • May 2008
                • 1287

                #8
                Re: vervangen van sloten

                Kijk even hier na compleet sleutels en sloten.

                Porsche 944 S2 Schließanlage mit 3x Schlüssel, Tankdeckel Bj. 1989 968 924 911 | eBay

                Mvg, Harry 924 1983


                You know the Germans always make good stuff
                7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                Comment

                • jimfrey944
                  Administrator
                  • Jan 2008
                  • 4533

                  #9
                  Ik zou zelf alleen het contact slot veranderen zodat ze hem niet kunnen starten
                  Al zouden ze er al iets mee willen
                  Aan de 924 hebben ze niet veel de auto zou simpel weg meteen opvallen als hij in. De verkoop gaat en in onderdelen Is hij ook niet veel waard
                  Uit ervaring
                  Waarschijnlijk gaat hij nu zelfs al met elke willekeurige vw sleutel open
                  Contact slot met sleutel heb ik wel liggen complete set ook wel maar is bij mij wel veel uitzoeken
                  Ik heb namelijk alles door elkaar heen
                  Contact slot vervangen is een how too van ( het witte blokje)
                  sigpic

                  porsche 924 martini 1977
                  porsche 924 50 Jahre edition 1982
                  BMW X3 3.0 high exclusieve

                  Comment

                  • Jayke
                    924 Gek
                    • Feb 2010
                    • 910

                    #10
                    Re: vervangen van sloten

                    Ik ben inmiddels met Martin in gesprek over een setje, maar toch bedankt Jim

                    Comment

                    • erik van oort
                      924 Wannabe
                      • Jan 2008
                      • 96

                      #11
                      Re: vervangen van sloten

                      Je hoeft geen compleet setje te hebben, de sloten zijn allemaal open en schoon te maken. In de sloten zitten plaatje 0 t/m 9 (dacht ik)
                      Deze hebben allemaal een verschillende lengte. Als je een slot met sleutel hebt kan je in je oude sloten de plaatjes in dezelfde volgorde zetten en je hebt weer een matching set. Het is een zen werkje maar prima te doen. Een soort puzzelen. Je moet alleen wat extra sloten hebben om plaatjes van te roven...
                      Gretz erik
                      Last edited by erik van oort; 26-10-12, 20:22.

                      Comment

                      • Jayke
                        924 Gek
                        • Feb 2010
                        • 910

                        #12
                        Re: vervangen van sloten

                        Vandaag goed nieuws gekregen, de autoverzekering vergoedt de reparatie toch. Allemaal bedankt voor het meedenken

                        Comment

                        • KringBlievie
                          924 Fan
                          • Aug 2010
                          • 515

                          #13
                          Re: vervangen van sloten

                          Dat is heel goed nieuws. Dan zou ik het idd lekker laten doen

                          Comment

                          Working...
                          X