De groene 924

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ouke
    924 Wannabe
    • Jun 2008
    • 49

    #16
    Re: De groene 924

    Grappig dat je dat zegt. ik dacht precies hetzelfde toen ik de motor zag. Maar het is tectyl. Blijkbaar vond de vorige eigennaar dat mooi. Moet het er nog een keertje afhalen, voor nu beschermt het de motor netjes tegen corrosie, maar wat een vieze benden! De gasveren heb ik alleen voor de voorkant nodig. Achter doen ze het nog perfect.

    Comment

    • ReMo
      924 Fan
      • Jan 2008
      • 640

      #17
      Re: De groene 924

      Hoe zit dat dan precies met die gasveren aan de voorzijde? Ik heb ze ook niet en zou ze best willen maar ik zie nergens bevestigingspunten. En om nu punten erop te gaan lassen.

      De motor kun je heel goed reinigen met Dasty keuken ontvetter van de Wibra. (Is echt niet te vergelijken met andere middelen). Even inspuiten en laten werken. Eventueel met een bokkepootje wat inwrijven en dat zachtjes afspuiten met water. Daarbij wel wat oppassen met je electrische voorzieningen. Maar dat spreekt voor zich denk ik.

      Comment

      • Ouke
        924 Wannabe
        • Jun 2008
        • 49

        #18
        Re: De groene 924

        Oke goede tip. Ik was toch al van plan om dit weekend lekker met auto te poetsen! Dan neem ik de motor ook meteen even mee. Heb net gehoord dat ik pas op 7 juli naar de garage kan. Dat wordt dus komende week vaak me koelvloeistof checken en heel rustig rijden.

        Over de gasveren voor de motorkap. Bij mij zitter er op de motor kap twee bevestigings punten waar echt boutjes in kunnen en aan de onderkant zitten 2 pinnetjes waar je de gasveren op kan klikken, tenminste ik denk dat het zo werkt.

        Comment

        • ReMo
          924 Fan
          • Jan 2008
          • 640

          #19
          Re: De groene 924

          Die bevestigginspunten heb ik niet. Dus ik laat het maar zo.

          Heb zelf ook net weer een grote flacon dasty gehaald. Ga komend weekend ook de motorruimte mooi schoon maken.

          Succes met het poetsen, is toch het werk wat het meeste voldoening geeft vind ik altijd :grin:

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            #20
            Re: De groene 924

            Ik lees ook veel over Dasty, heb ook maar zo'n drieliterkan gehaald. Vanavond eens kijken hoe het werkt.
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • ReMo
              924 Fan
              • Jan 2008
              • 640

              #21
              Re: De groene 924

              Net weer even bezig geweest, het werk perfect die Dasty. Eigelijk zou je nog zo'n stoomspuitje moeten hebben die ze ook wel een bij het kruidvat hebben.

              Nog even over dat busje van je gaskabel, bij mij ziet het er net zo uit. Gewoon een haakje in het oogje meer niet.

              Comment

              • M.B.H.
                924 Freak
                • Feb 2008
                • 6043

                #22
                Re: De groene 924

                ja ja nou dat plaatje Voor in de deurstijl heb ik wel :grin:
                dat buisje wat je bedoeld is een rubbertje ( maar die is er bij mijn 924 ook uit )
                niets aan doen . 8)
                gas veren heb ik niet over Helaas :cry: M.
                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                Comment

                • Ouke
                  924 Wannabe
                  • Jun 2008
                  • 49

                  #23
                  Re: De groene 924

                  Oke, dan zou ik graag die deurstijl van je willen overnemen! Ik weet niet wat handig is. Dus stel maar voor hoeveel je er voor wilt hebben en hoe je de verzending (of ophaling) wilt doen.

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    #24
                    Re: De groene 924

                    Originally posted by ReMo
                    Net weer even bezig geweest, het werk perfect die Dasty. Eigelijk zou je nog zo'n stoomspuitje moeten hebben die ze ook wel een bij het kruidvat hebben.
                    Inderdaad, gisteren de motorruimte en velgen schoongemaakt met Dasty, wereldspul! Je ziet het vuil eraf druipen. Inspuiten, paar minuten laten inweken, oude afwaskwast erover en dan afspoelen. Geen oxidatie, gewoon lekker schoon. Mijn blok ziet er weer een stuk presentabeler uit.
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      #25
                      Re: De groene 924

                      Originally posted by Ouke
                      Oke, dan zou ik graag die deurstijl van je willen overnemen! Ik weet niet wat handig is. Dus stel maar voor hoeveel je er voor wilt hebben en hoe je de verzending (of ophaling) wilt doen.
                      het is geen deurstijl het is een plaatje wat er op geschroefd zit :wink:
                      zeg maar wat het je waard is in een PM.
                      Je mag ook rustig even langs komen ik zit in Steenwijk M.
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • Ouke
                        924 Wannabe
                        • Jun 2008
                        • 49

                        #26
                        Re: De groene 924

                        Even een update van mijn groene bolide. Gister de auto naar de garage gebracht en mag hem vandaag weer ophalen. De garage heeft een nieuwe waterpomp, v-snaar, distributie snaar (spanners etc.), bougiekabels en bougies en verdeelkap aangebracht. Nu zal hij waarschijnlijk beter koelen en mooier lopen.

                        Tevens heb ik automatten besteld en een blaupunkt radio geinstalleerd en heb ik een offerte aangevraagd voor het repareren van mijn bekleding. Zal binnenkort even wat foto's posten met de vorderingen en van de stoelen in de huidige staat.

                        Comment

                        • Ouke
                          924 Wannabe
                          • Jun 2008
                          • 49

                          #27
                          Re: De groene 924

                          Nu al een paar dagen onderweg met mijn nieuwe waterpomp en hij doet het weer super. Hij spuit er geen koelvloeistof meer uit en lekt ook niet meer. Dus misschien een tip voor degene die hetzelfde probleem hadden/hebben. Tevens draait hij weer heel rustig. De nieuwe bougies en bougieskabels maken een behoorlijk verschil.

                          Gister ook mijn matten ontvangen. Helaas was het bruin wat ik besteld had voor de stiksel toch een ander soort bruin dan ik had verwacht. Maarja het gaat me toch eigenlijk om de bescherming van de binnenkant en het ziet er in iedergeval veel netter uit!

                          Comment

                          • Ik-rij-belastingvrij
                            924 Gek
                            • Dec 2007
                            • 1216

                            #28
                            Re: De groene 924

                            Mooi!
                            Waar spoot hij er koelvloeistof uit?
                            Was dat toevallig bij de drukdop?
                            Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                            Porsche 924S, 1989.

                            Comment

                            • Ouke
                              924 Wannabe
                              • Jun 2008
                              • 49

                              #29
                              Re: De groene 924

                              Ja. Bij de drukknop spoot hij de koelvloeistof eruit. Best vervelend dan moet je steeds controleren of er nog wel genoeg in zit. Gelukkig is het nu verleden tijd. Voor de zekerheid doe ik toch nog wel, maar er veranderd nu qua koolvloeistof niveau gelukkig niks meer.

                              Zouden ze ook zoiets voor het benzine niveau hebben :grin: :wink:

                              Comment

                              • Ik-rij-belastingvrij
                                924 Gek
                                • Dec 2007
                                • 1216

                                #30
                                Re: De groene 924

                                Nu wordt de kans dat mijn waterpomp gaar is wel erg groot oll:
                                Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                                Porsche 924S, 1989.

                                Comment

                                Working...
                                X