De tweede ronde: '86 924S!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laagvlieger
    924 Wannabe
    • Aug 2013
    • 24

    #16
    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Originally posted by Beer924 View Post
    Heb je echt het idee dat die een grotere luchtopbrengst heeft dan de originele? Ook bedekt die niet zo'n groot deel van de radiateur, dus dat zou zeker moeten schelen.
    Of het meer is durf ik niet te zeggen, dat is met de hand (letterlijk!) moeilijk te zeggen. De hoeveelheid lucht die verplaatst wordt hangt af van de weerstand, dus het zal ook verschil maken of hij precies tegen de radiator aanzit of er net iets van af zit, etc. Hij is in ieder geval wel een stuk lichter, dunner, nieuw en verbruikt minder stroom dus dat scheelt al. De bedekking van de randen trekt denk ik juist ook lucht over de hoeken, dus het gebrek daarvan zou deze juist iets minder efficient moeten maken. Misschien dat hij wel in de originele behuizing te zetten is, de afmetingen schelen niet veel.

    Met het huidige weer heeft hij het nog niet heel zwaar gehad, ik zal het laten weten wanneer ik eens goed in de file heb gestaan op een hete dag.
    Het komt er wel

    Comment

    • Beer924
      924 Gek
      • Aug 2021
      • 786

      #17
      Re: De tweede ronde: '86 924S!

      Dat laatste is een goed plan. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend hoe snel de temperatuur (vrij hoog) oploopt als je even stationair staat te draaien. De ventilator slaat dan wel aan masr het duurt dan toch wel even voordat alles weer een beetje normaal is kwa temperatuur.

      Comment

      • Laagvlieger
        924 Wannabe
        • Aug 2013
        • 24

        #18
        Re: De tweede ronde: '86 924S!

        Daar stond ik inderdaad ook flink van te kijken, toen de ventilator stuk was. Ik had wat file en stoplichten dus dat was flink billenkijpen, gelijk afzetten en starten zodra het weer reed. De stationair stond ook iets te hoog, dus dat hielp niet. Het is ergens toch bizar dat hij oploopt van middelpunt naar bijna maximum in pakweg 30 a 60 seconden.

        Het aan/uit systeem is simpel maar ook een beetje knullig. Het zou mooi zijn als er een simpele regeling in zou zitten, waar de ventilator bijvoorbeeld (minimaal toerental) aanslaat bij 85 en maximaal draait bij 100 graden. Zou iets subtieler zijn. Deze ventilator bevalt wel goed dus ik vraag me af of die van de interieur niet ook beter vervangen kan worden. Er zijn versies met drie standen, waarbij uit ook echt uit is en alles niet via de weerstand loopt. Ga ik eens naar kijken wanneer ik het dashboard eruit haal.
        Het komt er wel

        Comment

        • Riggard
          924 Fan
          • Jan 2021
          • 469

          #19
          Re: De tweede ronde: '86 924S!

          Flinke update en lekker bezig! Zonde van die riem... zo op het oog zag ie er nog best netjes uit, apart dat ie toch brak. Weet je zeker dat ie nergens heeft aangelopen ofzo?

          Je gaf aan met solidworks bezig te gaan, heb je toevallig ook een soort 3d tekening van de hele 924? ik zou nog wel eens zoiets op de 3d printer willen maken;
          https://www.slicedtodutch.com/ferrari-330-p4/ maar mis alleen een goede 3d tekening die ik als basis kan gebruiken.

          Verder dat opwarmen... ja... heeft de normale 924 ook, na een tijdje kom je erachter dat het 'blijkbaar is hoe het werkt', maar fijn is het niet.

          Comment

          Working...
          X